Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-07 09:27
Hallo allemaal,

Ik zit er over na te denken om binnenkort een Surface Pro 3 te kopen voor mijn studie. Overal op internet stikt het van de goede reviews en lovende prijzen. Maar het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn, ik ontdekte namelijk bij toeval dat er ook een groot probleem schijnt te zijn met het apparaat.

De SP3 lijkt namelijk problemen te hebben zichzelf op een goede manier koel te houden. Een aantal mensen melden namelijk dat hun tablet bij bepaalde applicaties heel erg warm wordt, maar ook heel erg veel herrie gaat maken, omdat de fans harder gaan draaien.

Op het officiële ondersteuningsforum van Microsoft zelf, bestaat een topic met de titel "Onwijs luide fans, contante oververhitting tijdens slaapmodus en lichte programma's, nu al op mijn 4e surface pro 3 met i7.". Het topic is sinds de oprichting in augustus al 102.287 keer bekeken en heeft 895 reacties. De maker van het topic houd zelfs een heel logboek bij van hoe het gaat en hij heeft ook een lijst met mede-"slachtoffers". En het topic is nog steeds actief, met nog een heleboel reacties deze week en de laatste zelfs een half uur geleden.

Dit begint mij toch een beetje af te schrikken. Er lijkt namelijk nog geen echte oplossing gevonden te zijn. De maker van het topic heeft nog geen reactie als antwoord gemarkeerd en er lijkt nog geen slot aan de discussie te komen.

Nu vraag ik mij dus af, hebben jullie (de Nederlandse consument) ook last (gehad) van dit probleem? En hoe pakt de winkelier waar je het gekocht heeft (of Microsoft) het probleem op of aan? En is het probleem bij jou opgelost?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

P.S. In het algemene topic met ervaringen met de Surface Pro 3 heb ik ook gezocht naar dit probleem. Mensen lijken het er wel over te hebben, maar echt dramatische klachten danwel oplossingen heb ik niet echt kunnen vinden. En daarnaast ben ik het overzicht een beetje verloren daar, doordat het een algemeen topic is.

Beste antwoord (via rens-br op 27-02-2021 07:29)

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:09

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik ben ook nog niet helemaal van het hitte probleem af, na aardig wat onderzoek ben ik er nu achter gekomen dat als ik mijn SP3 voor de eerste keer opstart (koude-start) en kijk dan in taakbeheer bij processen, het proces "Interrupts van het systeem" rond de 8% gebruikt. Waardoor ik een veel hogere CPU (20 a 25%) activiteit krijg en dan heb ik ook het warmte probleem als ik met veel taken tegelijk bezig ben. Als ik vervolgens de SP3 een keer opnieuw opstart, staat het proces "Interrupts van het systeem" heel af en toe op 0,1 a 0,2% maar niet hoger, en is het warmte probleem ook meteen helemaal weer weg...

Ik heb al verschillende tips online gevonden, maar helaas hielpen die niet bij mij SP3. Het is ook heel vreemd want wat bij de ene wel helpt bij dit probleem, helpt bij andere weer totaal niet. Ook bij Microsoft is dit probleem met "Interrupts van het systeem" al een tijd bekend, maar die hebben er tot nu toe ook geen passende oplossing voor begreep ik.

Mocht iemand dit probleem ook ondervinden en er een oplossing tegen hebben gevonden dan hoor ik het graag....

En zijn er hier mensen die Windows10 op hun SP3 hebben staan die dit probleem ondervinden ??

Hier nog een filmpje van het probleem wat ik dus ook onder vind:
YouTube: Surface Pro 3 high CPU use when Idle system interrupt issue

EDITE: het lijkt er op dat ik de oplossing voor mijn hitte probleem heb gevonden op http://answers.microsoft.com/

1. Right Click on your speaker icon on the system tray...right beside the clock.
2. Choose recording devices.
3. Select with your mouse the Microphone (Realtek High Definition Audio) and click on Properties.
4. Click on the "Listen" Tab.
5. Mark the option that says Listen to this device.
6. In playback through this device...select Default Playback Device.
7. Then this step is really important...Click on the "Levels" Tab.
8. Turn the volume level of the microphone to 0 and Mute the microphone as well.
9. Turn to the microphone Boost to 0 as well.
Click apply...and you are done.

[ Voor 40% gewijzigd door DON PAPA op 25-05-2015 19:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wurtelkes
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09-2022
Hey oscarwashere, als je even zoekt op het forum zul je zien dat ik een 2 of 3 weken geleden ook twijfelde om tot aanschaf over te gaan door de meldingen van hitteproblemen.
Ondertussen heb ik de knoop doorgehakt en de Core i5, 8GB RAM met 256GB SSD aangeschaft.

Heb deze nu een week in gebruik en kan je vertellen dat de meldingen betreffende hitte & de fan naar mijn mening overdreven zijn. Veel hangt uiteraard af van hoe jij je toestel gebruikt.
Indien je verstandig omspringt met je multitasking dan gaat in mijn ervaring (pas 1 weekje) de fan bijna nooit aan.

Als ie aanspringt dan open ik even de task manager om te zien wat de resources opeist en beeindig de processen die ik niet nodig acht op dat moment. Dan draait de fan misschien nog 1 minuut en gaat die fan weer uit.
Het geluid valt mij trouwens ook reuze mee, normaliter is hij quasi onhoorbaar (je moet echt je hoofd naast het toestel gaan houden) en wordt pas hoorbaar als ie echt op volle toeren draait, wat enkel gebeurt onder volledige belasting.

Nu ja, even een sidenote, ik ben er 31 en mss al old school, maar ik vind de dubbele maten en gewichten criteria die de jonkies en techblogs tegenwoordig handteren tussen verschillende fabrikanten van de pot gerukt en zeuren om te zeuren. De meeste problemen zitten in mijn ervaring tussen het scherm en de stoel.

Mijn conclusie: Het hangt af van welke programma's je runt, hoeveel je er tegelijk runt en hoe je met je PC werkt. Doe je dit verstandig en ga je niet als een malle alles tegelijk draaien dan is er absoluut geen probleem. Het is geen workstation en dat moet je er ook niet van verwachten. Zoek je een middle of the road performance, touch screen en pen input dan is dit gewoon de creme de la creme van wat momenteel op de markt is. Enorm blij dat ik deze aangeschaft heb en raad het iedereen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 09:20
Hoi oscarwashere,

Ik heb een SP3, i7, 256GB (sinds 6-03-2015) en heb het hitte probleem ook gehad. Out of de box ging de fan al aan bij het gebruik van een beetje internetten. Ik moet zeggen het was best wel luidruchtig en hij blaast dan als een malle en het was echt storend. Dit had ik niet verwacht van zo'n mooi product. Je kon het zelfs op een aantal meters afstand heel goed horen.

Inmiddels zijn alle Windows updates er over heen gegaan en is er ook een nieuwe systeem firmware 15-01-2015 geinstalleerd. Eigenlijk is het probleem nu niet meer aanwezig. Internetten en het gebruik van Office 2013 is nu echt een genot zonder dat die fan herrie begint te maken. Alleen bij zwaar gebruik en het spelen van een spelletje hoor je de fan weer. Maar hij is wel minder luidruchtig geworden. Maar ja het is ook geen echte game PC. ;) Daar heb ik mijn andere PC's voor.

Het is voor mij naast mijn aparte game PC en Alienware laptop een PC die ik voor kantoor en als tablet ga gebruiken. Het scherm is echt heel mooi en heeft een hoge resolutie. Start snel op en het touchscreen werkt ook heel erg lekker. Ik heb het keybord en het dockinstation erbij gekocht als bundel bij de maart actie van CentralPoint. Zodat ik deze boven op groot scherm kan gebruiken voor normaal kantoor werk.

Ik ben een stuk ouder dan wurtelkes. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door King Dingeling op 10-03-2015 14:20 ]

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-Rey
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-07 08:30
Zelf ben ik in het bezit van een SP3 met i5, 8GB RAM, 256GB SSD en merk met dit model weinig tot geen van de klachten die mensen met de i7 melden.

De SP3 wordt hier actief gebruikt met o.a. VMWare Workstation en Photoshop en ik merk dat de fan dan natuurlijk wel aan slaat, maar echt storend vind ik het niet. Bij normale taken zoals internetten, office enzovoort slaat de fan normaal gesproken niet aan.
Als ik dan kijk naar de mensen die klachten hebben, komen deze in het algemeen van de i7 versie. Je kunt voor jezelf kijken welk model jouw het beste past, maar de i5 kent naar mijn mening geen echte fan- of throtthlingprobemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Heen Oscarwashere,

Ik heb zelf de i5 256gb 8gb ram variant, Ik ben er super tevreden mee en heb niet tot nauwelijks last van het blazen van de fan. Af en toe als hij updates wil gaan doen of wanneer ik virtualbox opstart. Heb het apparaat al 4 maanden en heb er absoluut geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenOuss
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09-2024
Hi oscar,

Ik heb een aantal weken geleden de i5 265 gig versie aangeschaft. Tot nog toe geen enkel probleem geconstateerd qua warmte. Hij wordt bij multitasking en gamen wat warmer waardoor idd de fan aanspringt. Echter heb ik hier persoonlijk nooit last van gehad.

Waar wacht je nog op! Kopen dat ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Hoi iedereen,

Onwijs bedankt voor de feedback.
Mijn wensen gingen vooral uit naar de i5 met 8GB ram, dus het is goed om te horen dat de problemen daar überhaupt niet zijn geweest. Daarnaast is het natuurlijk ook fijn te horen dat MS zijn best heeft gedaan de problemen van haar klanten op te lossen O-)

Maar omdat ik vandaag hoorde dat Windows 10 al deze zomer uitkomt, denk ik zomaar dat de Surface Pro 4 ook in die periode zal verschijnen, of in ieder geval precies op tijd voor de Back-to-school-periode. Dus ik wacht hier maar even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik had tot vandaag nog nooit last gehad van fan geluid bij mijn surface pro 3, maar vanmorgen kreeg ik een stuk of 18 update's binnen van Windows en vanaf dat moment staat continue de fan te blazen, soms heel hard en soms heel rustig. Ik kan geen vreemde processen in taakbeheer ontdekken en de processor belasting staat tussen de 25% en 30% in taakbeheer. Ook is de behuizing van de surface niet warm aan de achterkant, snap dus niet waarom toch de fan toch blijft draaien...

Hebben meer mensen hier toevallig last van ??

Edite: Schijnbaar is er wat mis gegaan tijdens het update (had hier geen fout melding van gekregen), maar na handmatig zoeken naar Windows update's bleken er nog een aantal update's te staan. En na dat ik deze ook heb ge installeert is de fan weer geheel stil tot nu toe, dus hopelijk is het hiermee opgelost... :)

[ Voor 23% gewijzigd door DON PAPA op 13-05-2015 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:46
Heb zelf een i5. De eerste die ik had had corrupt geheugen en daardoor constant bluescreens.
De vervanging die ik kreeg wordt extreem heet, al bij het kijken van een youtube filmpje. Door de hitte klokt hij ook terug en wordt hij erg traag. Zit helaas al 5 maanden in het buitenland waardoor omruilen moeilijk is, maar volgende week ga ik hem ruilen voor een derde surface.

Prachtige apparaten maar ze mogen wel wat robuuster gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrManuel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

MrManuel

The impossible is easy...

Mijn Surface Pro 3 i7 geeft afgelopen twee weken ook wat problemen.
Hij wordt flink warm (warmer dan in mijn beleving zou mogen, want hij schaalt de performance flink omlaag er door). Ook heeft hij random BSODs en willekeurige herstarts bij het opstarten bij het In/Uit gaan van de Sleep mode.

ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik ben ook nog niet helemaal van het hitte probleem af, na aardig wat onderzoek ben ik er nu achter gekomen dat als ik mijn SP3 voor de eerste keer opstart (koude-start) en kijk dan in taakbeheer bij processen, het proces "Interrupts van het systeem" rond de 8% gebruikt. Waardoor ik een veel hogere CPU (20 a 25%) activiteit krijg en dan heb ik ook het warmte probleem als ik met veel taken tegelijk bezig ben. Als ik vervolgens de SP3 een keer opnieuw opstart, staat het proces "Interrupts van het systeem" heel af en toe op 0,1 a 0,2% maar niet hoger, en is het warmte probleem ook meteen helemaal weer weg...

Ik heb al verschillende tips online gevonden, maar helaas hielpen die niet bij mij SP3. Het is ook heel vreemd want wat bij de ene wel helpt bij dit probleem, helpt bij andere weer totaal niet. Ook bij Microsoft is dit probleem met "Interrupts van het systeem" al een tijd bekend, maar die hebben er tot nu toe ook geen passende oplossing voor begreep ik.

Mocht iemand dit probleem ook ondervinden en er een oplossing tegen hebben gevonden dan hoor ik het graag....

En zijn er hier mensen die Windows10 op hun SP3 hebben staan die dit probleem ondervinden ??

Hier nog een filmpje van het probleem wat ik dus ook onder vind:
YouTube: Surface Pro 3 high CPU use when Idle system interrupt issue

EDITE: het lijkt er op dat ik de oplossing voor mijn hitte probleem heb gevonden op http://answers.microsoft.com/

1. Right Click on your speaker icon on the system tray...right beside the clock.
3. Select with your mouse the Microphone (Realtek High Definition Audio) and click on Properties.
8. Turn the volume level of the microphone to 0 and Mute the microphone as well.

[ Voor 40% gewijzigd door DON PAPA op 25-05-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
EJSEJS schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 13:38:
EDITE: het lijkt er op dat ik de oplossing voor mijn probleem heb gevonden via http://answers.microsoft.com/

Dus als ik het goed begrijp, is het niet de ventilator, maar gewoon de standaard ruis die non-actieve geluidsapparatuur geeft?

nils.kuijpers schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:44:
Heb zelf een i5. De eerste die ik had had corrupt geheugen en daardoor constant bluescreens.
De vervanging die ik kreeg wordt extreem heet, al bij het kijken van een youtube filmpje. Door de hitte klokt hij ook terug en wordt hij erg traag. Zit helaas al 5 maanden in het buitenland waardoor omruilen moeilijk is, maar volgende week ga ik hem ruilen voor een derde surface.

Prachtige apparaten maar ze mogen wel wat robuuster gemaakt worden.
De derde al! :o Om welk model gaat het?
En hoe ervaar je de hulp van Microsoft met die problemen telkens, werken ze een beetje mee?
Super irritant dat je dan telkens weer zonder zit, omdat je moet wachten op de vervanging... Of zijn ze zo aardig om je de nieuwe op te sturen voordat je jouwe hebt geretourneerd?

Alles bij elkaar toch weer aardig wat problemen... Hopelijk allemaal wel weer opgelost of aan het oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

oscarwashere schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:06:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, is het niet de ventilator, maar gewoon de standaard ruis die non-actieve geluidsapparatuur geeft?
Er zit blijkbaar iets fout in de audio driver die maakt dat de cpu het extra zwaar krijgt en dus een hitte probleem veroorzaakt. Nu ik bovenstaande stappen heb gedaan heb ik mijn fan niet meer horen aanslaan, en blijft de sp3 ook gewoon koel aan de achterkant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
EJSEJS schreef op maandag 25 mei 2015 @ 12:35:
[...]

Er zit blijkbaar iets fout in de audio driver die maakt dat de cpu het extra zwaar krijgt en dus een hitte probleem veroorzaakt. Nu ik bovenstaande stappen heb gedaan heb ik mijn fan niet meer horen aanslaan, en blijft de sp3 ook gewoon koel aan de achterkant...
Hm, oke. En de microfoon werkt nog wel dan nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Geen idee eigenlijk, nog niet getest. Maar ik heb de microfoon van de SP3 nog nooit gebruikt, dus ik zal hem ook niet zo snel gaan missen. Ben blij dat de fan weer stil is en hij weer lekker koel blijft... :)

[ Voor 11% gewijzigd door DON PAPA op 25-05-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-07 11:06
Het lijkt me nogal evident dat als je het microfoonlevel op 0 zet, en dan ook nog eens mute, de microfoon niet meer bruikbaar wordt. Ik vind het in elk geval nogal een vreemde fix want ik kan me moeilijk inbeelden dat de microfoonlevels ook maar enige invloed hebben op de CPU. Kun je volgens mij beter onder Device Manager je microfoon device disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Twixie schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:58:
Ik vind het in elk geval nogal een vreemde fix want ik kan me moeilijk inbeelden dat de microfoonlevels ook maar enige invloed hebben op de CPU.
Microfoonlevels hebben ook geen invloed op de CPU (zie uitleg hieronder)

<>
For some reason the issue with the systems/systems interrupt goes away when the microphone is in use. When you click the Listen option the microphone is already listening to something (in this case the default playback device) but because is in mute is not listening to anything.

Note...if you dont turn down the volume of the microphone or mute and you play something loud you are going to hear some feed back.

If you are going to use your built in microphone you may need to uncheck the "Listen to this device" and turn the volume up of the microphone.

I hardly ever use the microphone in the surface...i prefer to have a cooler machine with better battery life than using the microphone.

Because this issue is sometimes hard to replicate I encourage other people to see if this method helps you.

Still hope that Microsoft finds a TRUE fix for this.
</>

Het heeft mij een ieder geval van het hitte probleem afgeholpen, en dat vind ik het belangrijkste :)

[ Voor 20% gewijzigd door DON PAPA op 29-05-2015 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
Twixie schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 13:58:
Het lijkt me nogal evident dat als je het microfoonlevel op 0 zet, en dan ook nog eens mute, de microfoon niet meer bruikbaar wordt. Ik vind het in elk geval nogal een vreemde fix want ik kan me moeilijk inbeelden dat de microfoonlevels ook maar enige invloed hebben op de CPU. Kun je volgens mij beter onder Device Manager je microfoon device disablen.
Het lijkt mij ook geen permanente oplossing, maar zolang MS nog niet met een fix komt...

Het is net als wanneer thuis een lamp heel warm wordt, je maar het raam open zet zodat de wind hem wat kan afkoelen. 7(8)7 Of is dat een gekke vergelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
De vergelijking zou dan eerder zijn dat je de dimmer helemaal tot 0 draait ipv gewoon de lamp uit te draaien of de zekering af te zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik zit nu op mijn vakantie adres in Spanje met dag temperaturen van boven de 30 graden, en de surface blijft met boven genoemde instellingen nog steeds super stil en koel. Dus ik hoop dat MS straks toch met een update gaat komen waar ze het probleem van "Interrupts van het systeem" aanpakken.

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 19-06-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Na het update naar Windows 10 bleek mijn Surface Pro 3 weer last te hebben van het "Interrupts van het systeem" probleem waardoor weer de CPU activiteit naar (20 a 25%) ging terwijl er niks gedaan werd. Gelukkig is dit weer opgelost door de de eerder aangegeven stappen nogmaals uit te voeren. Jammer dat Microsoft hier niks mee heeft gedaan in hun nieuwe Windows 10, probleem is al vele malen aangegeven op hun forum.....

• jefdecuypere
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-07 12:40
Heb mijn Surface Pro 3 als sinds oktober vorig jaar en heb eigenlijk al sinds dan het probleem van het System Interrupts-proces dat de processor actief houdt, waardoor de Surface warm wordt en de ventilator hevig begint te blazen. Het probleem leek soms enkele dagen verdwenen te zijn, maar is eigenlijk nooit echt helemaal weggeweest. Ik had gehoopt dat de upgrade naar Windows 10 het probleem zou verhelpen, maar zoals jullie ook al gemerkt hebben, is dat niet het geval.

Het enige wat bij mij helpt is de tablet opnieuw opstarten (niet afsluiten en daarna starten). Windows 8 en 10 maken standaard gebruik van een nieuwe manier van opstarten (Hybrid boot of Fastboot) wat een combinatie is van slaapstand en normaal afsluiten waardoor de computer sneller kan opstarten, maar telkens als ik mijn Surface op deze 'normale' manier afsluit en daarna terug opstart krijg ik last dit probleem. Wat bij mij helpt is de Surface op de 'ouderwetse' manier volledig afsluiten met dit commando in opdrachtprompt: shutdown /s /t 0 (je kunt hiervoor ook een snelkoppeling maken)

Een andere oplossing kan zijn om 'Fastboot' volledig uit te schakelen via energiebeheer. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd, maar zal dit wel nog eens uittesten. De Surface zal dan iets trager opstarten, maar dit lijkt me een kleine prijs voor een verder koele computer.

Ik heb al eigenlijk elk denkbaar forumtopic over dit onderwerp nagelezen en blijkbaar ligt het probleem ergens bij de interactie tussen de drivers van de geluidskaart en de drivers voor de usb-aansluitingen (daarom blijkt het probleem zich minder/nooit voor te doen als je de Surface opstart zonder micro-sd kaartje in het toestel of usb-stick in de usb-poort), maar de echte oorzaak lijkt nog niemand gevonden te hebben.

Verder ondervind ik ook heel vaak problemen bij het opstarten van de Surface in het dockingstation. Opnieuw als ik de tablet op 'normale' manier afsluit en daarna terug opstart, komt de tablet niet voorbij het Surface-logo bij het opstarten. Opnieuw helpt het om de te kiezen voor opnieuw opstarten i.p.v. afsluiten en dan opstarten. Ik heb ook twee monitoren via daisy-chaining aangesloten en hoewel dit vaak werkt, moet ik ook dikwijls de kabels opnieuw aansluiten om terug beeld te krijgen.

Hierbij een korte lijst van de problemen die ik ondervindt, maar omdat ik verder erg graag deze tablet gebruik (ik ben student en OneNote met penondersteuning is fantastisch) heb ik nog niet overwogen een andere laptop aan te schaffen. Ik heb in het begin mijn tablet nog geruild voor een andere in de hoop dat dit probleem zou verdwijnen, maar ik ben er nu eigenlijk van overtuigd dat dit probleem zo goed als softwarematig is. Hopelijk zijn deze tips voor iemand nuttig en hopelijk komt Microsoft ooit nog met een goede oplossing voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Alhoewel ik hierboven (tijdje terug dus) toch sceptisch was, heb ik hier nu toch wel een zeer reproduceerbaar bewijs dat de oorzaak idd in het audio-device zit.

Hier al een hele tijd CPU rond de 30% terwijl er gewoon geen activiteit is. System en System Interrupts als top processen. Ik doe rechtsklik op het volume tray icoontje en kies 'Recording Devices'. Zonder ook maar verder iets te doen, dropt de CPU usage naar 3%. Klik ik vervolgens op Cancel, dan schiet de CPU weer vrij snel richting 30%.

Workaround suckt wel in W10 want dan werkt Cortana niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ook absurd: als je je geluid mute, bvb via knop op toetsenbord, krijg je dus het probleem ook weer terug ! Redelijk onbegrijpelijk dat Microsoft hier nog geen degelijke fix voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Twixie schreef op maandag 07 september 2015 @ 08:48:Redelijk onbegrijpelijk dat Microsoft hier nog geen degelijke fix voor heeft.
Ja daar verbaas ik mij ook nog steeds over, vind het ook zeer slecht van Microsoft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorspion
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-05 16:35
ow ben ik blij dat ik dit topic vind. Zat al standaard met een extra usbfan te werken :(
Heb het 'audio' stappenplannetje gevolgd en naar [toepassen] drop de cpu load van 22% gelijk naar 3%. Bizar dit die nog steeeeeeeds niet gefixt is door Micro$oft. 8)7
Pagina: 1