Moet ik een stekkerdoos met flikkerend lampje wantrouwen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:16
Ik heb een wat duurdere stekkerdoos met spanningsfilter etc, waarvan het lampje in het knopje flikkert:

https://www.dropbox.com/s...03-09%2022.19.25.mov?dl=0

Moet ik die wantrouwen?

Als ik een andere stekkerdoos met zo'n verlicht knopje in deze stekkerdoos aansluit, dan knippert het lampje van die tweede stekkerdoos niet.

Ik vraag het omdat mijn tv en ontvanger etc op deze doos zitten, maar ik ook weer niet zonder noodzaak een dure stekkerdoos met spanningsfilter etc wil weggooien als alleen maar het lampje defect is. De tv enzo werken allemaal prima in de stekkerdoos ondanks dat lampje.

[ Voor 3% gewijzigd door Glenfiddich op 09-03-2015 22:38 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
nee maakt niet zoveel hier ook en dat doet hij al een jaar of 10 hahhaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dat knopje bevat een neonlampje, wat bestaat uit twee langwerpige elektroden en wat neongas. Dat neongas vervalt langzaam, waardoor de lichtboog niet meer de hele elektrode kan raken en heen en weer beweegt, net als een kaarslampje die flakkert.
Niets om je zorgen over te maken, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Kan 2 oorzaken hebben, de genoemde, of de schakelaar maakt slecht contact. In dat laatste geval zul je de schakelaar waarschijnlijk ook horen knetteren (dit is beter hoorbaar bij hogere belasting). Als de schakelaar knettert: niet meer gebruiken. Als alleen het neonlampje flikkert: niets aan de hand.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:33
Kaj. schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:25:
Dat knopje bevat een neonlampje, wat bestaat uit twee langwerpige elektroden en wat neongas. Dat neongas vervalt langzaam, waardoor de lichtboog niet meer de hele elektrode kan raken en heen en weer beweegt, net als een kaarslampje die flakkert.
Niets om je zorgen over te maken, dus.
Neon is een edelgas, dat vervalt niet. Eerder de elektroden geven het langzaam op, door bijvoorbeeld verdamping van het metaal (sputtering). Hierdoor is volgens mij meer spanning nodig om het zelfde effect te verkrijgen.

Maar inderdaad, niets om je zorgen te maken zolang je schakelaar maar niet knettert zoals hierboven aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:16
Iedereen reuze bedankt voor de inhoudelijk onderbouwde antwoorden op zo'n ogenschijnlijk suffe vraag :)

Hij knettert niet, dus ik blijf hem gewoon gebruiken :)

[ Voor 22% gewijzigd door Glenfiddich op 15-03-2015 12:10 ]

Catch a smile out there!

Pagina: 1