Toon posts:

GeForce2 GTS tegenvallen... :(

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb zojuist mijn nieuwe GTS2 kaart binnen gekregen.. loopt allemaal netjes , alleen de FPS valt me vies tegen ten opzichte van mijn oude MX kaart.. met UT blijft de fps steken op 100.03 fps ( :?:?:? ) daar snap ik werkelijk nix van
en ik heb weer het probleem met "Mouse-lag" dat het beeld pas later komt dan je eigenlijk zou denken..

kunnen jullie mij misschien een paar tips geven zodat het allemaal weer soepel loopt ? :)
wou graag ook weten welke detonaters ik erop moet zetten voor mijn GTS2

alvast bedankt :)

Verwijderd

je celeron inruilen :P

Verwijderd

Topicstarter
hehe voor wat dan ? :( moet ik meteen me hele zooitje gaan vervangen waar ik nu dus echt geen geld voor heb.. nieuwe moederbord.. nieuwe CPU.. nieuw geheugen :( schiet niet op allemaal

Verwijderd

PIII 800E @ 1 Ghz :)

Verwijderd

Topicstarter
en mijn celly = 900Mhz.. zoveel zal dat niet uitmaken lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
iemand misschien nog serieuze antwoorden ? :):):D

Verwijderd

Op Friday 15 June 2001 15:57 schreef SoDM2k het volgende:
iemand misschien nog serieuze antwoorden ? :):):D
Ik was serieus, je celeron is gewoon een bottleneck ....

Verwijderd

Topicstarter
Op Friday 15 June 2001 15:58 schreef AirHead het volgende:

[..]

ja dat snap ik.. maar er valt nog behoorlijk wat uit te persen hoor.. zelfs met me ouwe MX lieptie nog behoorlijk netjes.. ik wil alleen die gore Mouse-Lag eruit hebben

en ja V-Sync staat al uit

Verwijderd

Ik heb dat ook wel es gehad, ik weet: wat ik nu ga zeggen is geen tweak opmerking :P

Maarre, een fresh windows install deed bij mij wonderen, in combinatie met de 10.80 detonators :)

Verwijderd

Topicstarter
Op Friday 15 June 2001 16:12 schreef AirHead het volgende:
Ik heb dat ook wel es gehad, ik weet: wat ik nu ga zeggen is geen tweak opmerking :P

Maarre, een fresh windows install deed bij mij wonderen, in combinatie met de 10.80 detonators :)
ik ben nogal zuinig op me windows ;)
staat er nu al bijna 2 jaar op en loopt mega lekker.. heb me GTS nu al weer bijna lekker lopen.. nog een beetje detail sleutel werk :P

btw.. OC-ing gaat nice zit nu al op de 220/420 en nog geen scratches enzow :P

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-08 09:19
Welke resolutie ???
Lage resolutie -> proc = bottleneck.
Mijn favo res is 1280x1024, maar mijn GF1DDR trekt dat niet altijd. Dan maar 1024x768.

De GTS is metname sterk in de hogere resoluties. Daar moet je hem dan ook voor gebruiken. Dan ben je minder proc afhankelijk.

En je resolutie is gewoon te laag, want anders haal je geen 100 fps. 60-70 is nice. Gewoon alle details vet aan en evt de resolutie weer een graadje hoger.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 15:42
staat er nu al bijna 2 jaar op en loopt mega lekker..
valt me vies tegen ten opzichte van mijn oude MX kaart.. met UT blijft de fps steken op 100.03 fps ( :?:?:? ) daar snap ik werkelijk nix van
Werkt het nou wel of niet?? :?:?

Verwijderd

Topicstarter
Op Friday 15 June 2001 17:28 schreef schumacher het volgende:

[..]

[..]

Werkt het nou wel of niet?? :?:?
het gaat over 2 verschillende dingen dude.. beter lezen :)

Verwijderd

WOW windows 2 jaar op je systeem laten broeien??? en hij loopt nog lekker??? hmmz moet ik bij mij niet proberen meestal sloop ik hem wel :) met een of ander vaag programma wat ik uit probeer of een of andere vage patch.....

maar is het mischien toch niet eens tijd voor een frisse install??

2 jaar is dat win98 1st edtion??

Verwijderd

Topicstarter
Op Friday 15 June 2001 22:21 schreef Mr.WWW het volgende:
WOW windows 2 jaar op je systeem laten broeien??? en hij loopt nog lekker??? hmmz moet ik bij mij niet proberen meestal sloop ik hem wel :) met een of ander vaag programma wat ik uit probeer of een of andere vage patch.....

maar is het mischien toch niet eens tijd voor een frisse install??

2 jaar is dat win98 1st edtion??
Yups is first edition..
het loopt beter dan ik op de meeste compu's zie (--> AMD 1200 , AMD 1000 en AMD 1333)

ik gebruik Norton Utilities en Winboost 2000
in combinatie met veel tweak werk en je windows gewoon schoon en netjes houden.
vooral Register is belangrijk :)

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

je hebt je celeron met FSB overgeklokt neem ik aan?
misschien dat je muis hiermee wat problemen krijgt en het daardoor niet goed loopt?
Of is dat die 'mouse-lag'?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

kweenie of je die fps in UT hept getest op inet opf gwoon alleen spelend maar probeer dit eens: typ in console "netspeed 10000" in dat wil nog wel eens schelen (as de server je fps afkapt)
Suck6 ermeej :)

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Op Friday 15 June 2001 23:34 schreef Paitor het volgende:
je hebt je celeron met FSB overgeklokt neem ik aan?
misschien dat je muis hiermee wat problemen krijgt en het daardoor niet goed loopt?
Of is dat die 'mouse-lag'?
De Mouse-Lag is al verholpen en me GTS loopt nu gewoon lekker :) maar toch bedankt
Op Friday 15 June 2001 23:39 schreef jotheman het volgende:
kweenie of je die fps in UT hept getest op inet opf gwoon alleen spelend maar probeer dit eens: typ in console "netspeed 10000" in dat wil nog wel eens schelen (as de server je fps afkapt)
Suck6 ermeej :)
Ik heb het gewoon gedaan met Practise mode.. maar op internet doe ie het net zo goed gelukkig :)

Verwijderd

Heb je de oude kaart wel in de veilige modus verwijderd?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:55
Op vrijdag 15 juni 2001 15:58 schreef AirHead het volgende:

[..]

Die celeron bouwt anders 100fps en dat is meer dan zat

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Maar als je daar nu aan AMD Athlon hebt...
Dan :9~

Verwijderd

Geforce en UT schijnt nooit lekker te lopen.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Airhead heeft gelijk, UT is erg CPU afhankelijk, het verschil tussen een mx en een GTS is idd niet erg groot, dat heeft dus niks met je GTS te maken.

Je kan proberen om naar

http://unreal.epicgames.com

te fietsen en daar de laatste openGL driver te proberen, let op bij het editen van je UT ini, geen prechache in openGL.

Niet op voorraad.

• Starbolt
  • Laatst online: 22:54
Op zaterdag 16 juni 2001 01:31 schreef okidokie het volgende:
Heb je de oude kaart wel in de veilige modus verwijderd?
In de veilige modus een oude kaart verwijderen?? Ik dacht dat je gewoon eerst een standaard vga kaart moest selecteren, pc uitzetten, oude kaart eruit, nieuwe erin en de juiste drivers van de nieuwe installeren?

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 20:17

Dizzy

Where am I?

Op vrijdag 15 juni 2001 15:48 schreef AirHead het volgende:
PIII 800E @ 1 Ghz :)
hoe doe je dat?

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Verwijderd

Zo'n GTS draait dus echt niet lekker op een brakke en oude processor. Koop als eerst maar minimaal 1ghz cpu en kijk dan maar een of die GTS tegenvalt.

Verwijderd

Topicstarter
Op Saturday 16 June 2001 12:56 schreef Hitpoint het volgende:
Zo'n GTS draait dus echt niet lekker op een brakke en oude processor. Koop als eerst maar minimaal 1ghz cpu en kijk dan maar een of die GTS tegenvalt.
daar zat ik ook al aan te denken :)
maar die proc loopt wel op 900Mhz vergeet dat niet he ;)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
volgens mij was er idd een patch voor mouse lag, een ander DLL bestandje wazzet geloof ik :)

D3D.DLL als ik het mij nog goed kan herinneren, UT ligt er inmiddels alweer af met m'n arme 6.5 GB :'(

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:51
In UT maakt het niet uit of je V-Sync aan of uit hebt, UT zet het zelf gewoon weer aan. Hier is wel een truukje voor maar waarom zou je meer willen, je kunt dan beter meer details aanzetten en een hogere resolutie. :)
Dat ligt niet aan de processor, die kan denk ik nog wel iets meer aan.

En die mouse-lag (in half-life en mods) heb ik al eens uitgelegd in een andere topic: [topic=146387]

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Verkoop je GF2 GTS :z en druk er
een TNT 2 in >:) , die gaat snoeihard bij UT, vanwege de METAL instructies die op die kaart zitten en die door UT als 1 van de weinigen wordt ondersteund.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik denk dat je de Viper2 bedoelt, met Savage2000 chip ;)

Mooi icon ;)

Niet op voorraad.

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 05-05 18:58
Yep..viper 2 bedoelt ie..ik heb een Savage 4 die moet ook s3metal aankunnen maar hij hangt ALTIJD als ik dit gebruik.. (3sec werkt het ongeveer)

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 05-05 18:58
Hij trekt trouwens wel een framepje of 70-80 met dit systeem in OpenGL (800x600) in UT

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Op zaterdag 16 juni 2001 12:56 schreef Hitpoint het volgende:
Nou volgens mij is dit wel erg overdreven hoor, ik zit zelf op een celly500@566 met een MX, en kan alles goed spelen dus dat die cpu brak en oud is is gelul.

Eppie

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 14:48 schreef arjanscholl het volgende:
Yep..viper 2 bedoelt ie..ik heb een Savage 4 die moet ook s3metal aankunnen maar hij hangt ALTIJD als ik dit gebruik.. (3sec werkt het ongeveer)
Dan moet je AGP memory uitschakelen en VidText only gebruiken, met s3tweak.

Verwijderd

Hmz, 2 jaar voor Win 98 en dan nog wel first edition.... eraf pleuren die zooi, geloof me als je opnieuw Win 98 erop zet en dan wel 2e editie graag, zal je zien dat alles op zekerz beter draait.

Je hebt nu zplang deze install, dat je niet meer beter weet...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28

Epsilon

Op vrijdag 15 juni 2001 15:50 schreef SoDM2k het volgende:
en mijn celly = 900Mhz.. zoveel zal dat niet uitmaken lijkt me
je celeron 900 presteerd als een p3 650!!!!
scheelt nogal
je celeron trekt het gewoon niet. Ut is een processor vretend spel!!
probeer het is in q3, dat vraagt maar heel weinig van proc. Het is alleen niet te vergelijken met UT.

• Epsilon
  • Laatst online: 22:28

Epsilon

Op zaterdag 16 juni 2001 15:23 schreef -KOD- het volgende:
Hmz, 2 jaar voor Win 98 en dan nog wel first edition.... eraf pleuren die zooi, geloof me als je opnieuw Win 98 erop zet en dan wel 2e editie graag, zal je zien dat alles op zekerz beter draait.

Je hebt nu zplang deze install, dat je niet meer beter weet...
ik draai win98 FE hoor!!
nergens problemen mee (en dat lul ik niet uit mijn nek) Kan er ook aan liggen dat ik geen Gf2 heb.
maar geen problemen mee

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
Het antwoord is al meerder malen gegeven, die celeron doet het gewoon.

Die dingen zijn gewoon sloom en de vrij oude UT engine gaat toch vooral op je proc, ik ging zelf ook niet superveel omhoog van mx200 naar gts in unreal, vond ik ook wel k*t eigenlijk...maar een nieuwe spel als Severance: Blade of Darkness gaat als een SPEER op de gts.

Verder...dat opschonen van je windows is allemaal leuk en aardig maar 2 jaar voor een first edition is toch wel errug oud! :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou mensen.. na veel getweak en geprobeer heb ik toch dit eruit weten te persen, ik weet het mijn celeron is niet echt denderend snel.. maar er zal ooit nog wel een P3 1000Mhz inkomen :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.bijl/Temp/FPS.jpg

Verwijderd

Dat is 800x600, wie speelt er nu 800x600 met een GF2? Die is juist handig om in hoge resoluties te spelen.

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 21:29 schreef Harry_Hammer het volgende:
Dat is 800x600, wie speelt er nu 800x600 met een GF2? Die is juist handig om in hoge resoluties te spelen.
hoe kom je daar bij er staat 1024X786@ 32bits!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 juni 2001 22:22 schreef Mr.WWW het volgende:

[..]

hoe kom je daar bij er staat 1024X786@ 32bits!!
Thnx :)

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:02
sorry, laat maar

• dondervogel
  • Laatst online: 04-07-2025
mmm dat komt omdat UT het meer van je processor moet hebben dan van je geforce 2 gts. bij quake zal je wel veel meer merken.

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op zaterdag 16 juni 2001 15:26 schreef epsilon het volgende:

[..]

je celeron 900 presteerd als een p3 650!!!!
scheelt nogal
je celeron trekt het gewoon niet. Ut is een processor vretend spel!!
probeer het is in q3, dat vraagt maar heel weinig van proc. Het is alleen niet te vergelijken met UT.
Dat is BULLSHIT
misschien vergeleken met een normale Celly wel, maar een Celly600@900 heeft dan een 100Mhz bus net zo hoog als die PIII-650. Het eenigste verschil is dan de cache en als er iets is wat weinig tot geen gebruik van cache maakt zijn het spellen..

Verwijderd

Zet je refresh rate, van je monitor hoger. Je monitor houdt namelijk ook een deel tegen, als je refresh rate te laag staat.

Had ik ook, bij quake3 op 640*480(dit was voor test) haalde hij maar 90 fps, refresh rate omhoog, en mijn fps verdriedubelde effe :)

Verwijderd

Je kunt ook je V-sync uitzetten

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

In welke modus draai jij UT?
Als je dit in OpenGL doet kan het daar aan liggen, UT schijnt beter in D3D te draaien. Maaaar als je al in D3D draait porbeer dan OpenGL. De GeForsjes schijnen daar vrolijker van te worden

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 09:39 schreef Deddiekoel het volgende:
In welke modus draai jij UT?
Als je dit in OpenGL doet kan het daar aan liggen, UT schijnt beter in D3D te draaien. Maaaar als je al in D3D draait porbeer dan OpenGL. De GeForsjes schijnen daar vrolijker van te worden
ja ik krijg overmorgen de 2de UT cd met s3 textures erop.. dan zou het lekkerder moeten gaan met OpenGL.. anders speel ik wel weer gewoon in D3D hoor (D3D loopt veel beter )

• Wilde
  • Niet online
Ik vind D3D er toch wel een stukje brakker uitzien dan opengl

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Verwijderd

UT is gewoon vage poep..

met Voodoo 5 5500 (retail)

1280x1024x16 HIGH (Glide)
haal ik ongeveer 70fps (op een duron 650@866)

met ATi Radeon 64MB DDR ViVo (OEM)

1024x768x16 HIGH (D3D)
haal ik maar 30fps (op een duron 650@866)

met MSI Geforce 2MX @ 210/210 (Retail)

1024x768x16 HIGH (D3D)
haal ik 40fps (op een duron 650@866)

zoals je ziet.. V5 rulez in UT... in andere games loopt deze ook lekker.. maar vooral de Glide games schijt die op alles :)

[edit]
op 640x480x16 LOW haalt die V5 450fps... :?
Pagina: 1