DIN Rail mountable automotive relay?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een houdertje om een ordinair automative relay te kunnen plaatsen op een DIN-rail. Normaal doe ik alles met Finder relais en voetjes alleen ik moet voor mijn toepassing een startmotor van een boot kunnen starten. De startmotor heeft een eigen contactor, echter deze is dermate zwaar dat er ongeveer 40A loopt gedurende eerste paar honderd ms, daarna zakt het onder de 1A.

Zie bijv.:
http://postimg.org/image/l43dbadjh/

Ik zie nu al de relais defect raken.

Andere optie is dat ik twee 4-polige relais neem welke bij elkaar bijv. 60 amp aan kunnen maar dat lijkt mij een beetje work-around en qua kosten 4 keer zoveel als 1 automotive relay.

Maar eigenlijk heb ik wel gemerkt dat bij 40A er eigenlijk geen relaisvoeten meer zijn?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wellicht een magneetschakelaar gebruiken?
Die zijn prima geschikt om grote (aanloop)stromen te schakelen van elektromotoren etc. en eigenlijk altijd DIN-rail geschikt. Alleen even goed kijken of je een 12v, 24v, 230 of 380 model pakt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door _ferry_ op 10-03-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

En wat dacht je van een paar vermogen FET's parallel? Een beetje FET kost niet zoveel en kan 30A aan bij voledige aansturing met het parallel zetten van voldoende FET's kan je met gemak die stromen schakelen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
De meeste contactors zijn 24V die ik kan vinden.

Ik heb liever wat old fashioned maar wel iets dat werkt.

FET is op zich leuk maar zoek dan wel DIN mountable. Heb ook naar SSR's zitten kijken.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!