HD wordt wel herkend in schijfbeheer, maar niet in TestDisk

Pagina: 1
Acties:

• edb1234
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-12-2024
Beste allemaal,

Na een val van mijn laptop (W7 home) start deze niet meer op. Ik heb de hd (Hitachi 500gig) er uit gehaald en in een diginote hd usb casing gemonteerd en aan een W8.1-machine gehangen. Daar zie ik de schijf wel in schijfbeheer staan, maar wanneer ik de schijf probeer te benaderen met TestDisk, Recuva, MiniTool Partition Wizard of EasUS Partition Master, wordt de schijf niet gevonden. De progs blijven hangen tot ik de usb er uit trek; in dat geval herkent TestDisk ineens wel de schijf, maar kan ik er niets mee doen. De overige programma's doen helemaal niets...

Iemand een goede suggestie hoe ik de schijf wel kan benaderen en de data kan redden?

Groet,

Ernst

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer het bij voorkeur eens direct op de internet controller van je systeem, en niet via een USBding. Dat wil soms nog wel eens wat problemen geven.

• edb1234
Dank @terw_dan voor je reactie. Ik snap alleen niet helemaal wat je bedoeld met aansluiten op de internet contoller... Kun je dat iets toelichten?

• Jorseal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 17:30
Ik geloof dat dit een klein typefoutje is, Terw_dan bedoelt natuurlijk de interne controller.

Vaak voorkomend probleem met USB -> sata controllers is dat niet alle hardware die je er aan kan aansluiten ook word herkend. (afhankelijk welk merk/model je hebt).
Vandaar dat Terw_dan vraagt of je de harde schijf aan de controller van je moederbord kan aansluiten om te zien of het daar beter gaat met benaderen dan via USB.

• edb1234
Duidelijk, thnx! Ik ga kijken of het op die manier wel lukt, laat het nog wel even weten...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, bedoelde inderdaad de interne controller, beetje rare typo :+

• edb1234
...'t is raar: de hd wordt wel herkend, staat ook in W-verkenner, is daar niet benaderbaar en staat ook 'gewoon' in apparaatbeheer. TestDisk ziet de schijf echter nog steeds niet...

Iemand nog bruikbare tips?

• Jorseal
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 17:30
Wat zegt Windows Schijfbeheer of blijft deze ook hangen.
Probeer anders eens SMART uit te lezen met http://crystalmark.info/download/index-e.html

• edb1234
Dank voor je reactie @Jorseal. Schijfbeheer blijft inderdaad hangen, maar TestDisk lijkt er toch door te komen nu! Eerste files heb ik kunnen bekijken en kopie kunnen maken... Fingers crossed, maar het lijkt te lukken. Thnx voor alle support!

Groet,

Ernst
Pagina: 1