Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 16:07
Ik loop tegen het volgende probleem aan:

Sinds enige tijd rij ik een Peugeot 308 met daarin een navigatiesysteem en allemaal andere toeters en bellen. Waaronder een belding, hendig om geen boete te krijgen onder het verdelen tussen mijn aandacht tussen mijn vrouw en kinderen aan de ene kant, en het drukke verkeer aan de andere kant.

Enfin, dit belding slikt alleen oude SIM-kaarten, dus niet die hypermoderne USIM kaarten die je anno 2015 alleen nog maar krijgt bij verschillende telecomproviders. Mailen, bellen, en langsgaan bij hun shops in de binnenstad heeft allemaal geen effect gehad. Ze willen me best helpen, maar hebben die dingen niet liggen.

Nu ben ik op zoek naar een oplossing, cause I'm all out of ideas; Hoe kom ik aan een werkende non-USIM-kaart, met telefoonnummer, met een prepaid abonnement?!

Iemand ideeën? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Je kunt toch een gewone sim kaart kopen, je moet 'm dan alleen niet uit z'n creditcarddingetje breken. Dan kan je t hele kaartje erin jassen. Als je zo'n gratis Lebara kaartje oppikt bij een tankstation ben je klaar. Geloof ik :P

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
warhamstr schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:21:
Je kunt toch een gewone sim kaart kopen, je moet 'm dan alleen niet uit z'n creditcarddingetje breken. Dan kan je t hele kaartje erin jassen. Als je zo'n gratis Lebara kaartje oppikt bij een tankstation ben je klaar. Geloof ik :P
I wish, dat zijn (blijkbaar) allemaal USIM kaarten (USIM doet 3G). Dat ze oude SIM-formaat zijn houdt blijkbaar niet in dat ze niet USIM zijn. Ook tot mijn grote verbazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Oooh ja, dat was 't probleem idd. Volgens mij is heel die 'oude' frequentie gekilled? Is een issue met andere 'luxe' auto's uit die tijd.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

2G is volgens mij nog wel actief hoor. Er is nog heel veel wat er gebruik van maakt, dus zomaar wordt 2G niet gestopt.

Kun je niet ergens oude, niet geblokkeerde simkaarten kopen? http://link.marktplaats.nl/m874639797 is met een beetje geluk jaren oud als hij al die tijd in zo'n nokia gezeten heeft. Wel heb je dan een telefoonnummer met een "verleden", dus je kan gewoon opgebeld worden door random mensen.

"Get to the payphone in front of Amsterdam Centraal, i will give you a new target"

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Bedoel je de mini-simkaart? Want de gewone simkaart is die van 't credit-card formaat. De mini sim is het model, dat we jarenlang gebruikt hebben, voor de micro sim en de nano sim er waren.

Heb er hier een mini sim van KPN liggen, was van een bejaarde tante, geactiveerd in 2001, toen bestonden er nog geen USIMs, bedoel je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
http://1drv.ms/1sUNALs

Links doet 't niet (USIM) rechts doet 't wel (Mini-sim blijkbaar :))
De rechter is overigens van een maat van me die 'm nog nodig heeft.

Niemand kon mij vertellen of een telecombedrijf oude simkaarten nog kan koppelen aan nieuwe nummers. Sowieso moet ik er daarvoor eerst één in handen krijgen....

[ Voor 13% gewijzigd door FailFr8er op 10-03-2015 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:03

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Ik denk dat er alleenm nog USIMs worden geproduceerd aangezien je alleen met een USIM 4G kan gebruiken. Daarentegen zouden USIMs backward compatible moeten zijn met oude apparatuur. Grootte verschil met niet USIMs is dat USIMS zich anders authenticeren op het netwerk.

Elke simkaart is aan elk nummer te koppelen zolang de simkaart nog bekend is bij de operator.

Ik denk trouwens dat je de grootste kans heb op een niet USIM bij een aanbieder die zich niet op 4G richt en dan om je al gauw bij een van de vele prepaid aanbieders. Dat moet er dan wle een zijn die niet van een grote operator is.

Maar ben je al eens naar Peugeot geweest om te vragen waarom je auto geen USIMs slikt?

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Op alle support fora in binnen en buitenland kan ik vinden dat 't belding alleen 2G kaartjes ondersteunt. Dan wordt 't nu zoeken naar een SIM-kaart die nog bekend is bij de provider.

Als iemand suggesties heeft? Nadeel is ook dat een hoop providers absurde kosten rekenen voor prepaid, SimYo is maar E0,10 per minuut, een Vodafone/KPN etc. zitten als snel op E0,36 per minuut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Probeer Lebara eens! Die hebben als pure prepaidaanbieder wellicht geen nog geen USIM.

Trouwens er bestaan geen 2G simkaarten. Je hebt SIM en USIM verschil zit 'm in encryptie en de authenticatie met het netwerk. Waarschijnlijk kan de apparatuur van de Peugeot daarmee niet overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 09:21

FlyEragon

Alien Monkeys

Ben ik de enige die zich afvraagt wat een antieke simkaart in een vrij recente auto doet?

vrijdagmiddagmodus: oh het is een peug.. :P

[ Voor 24% gewijzigd door FlyEragon op 13-03-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:28
FlyEragon schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:55:
Ben ik de enige die zich afvraagt wat een antieke simkaart in een vrij recente auto doet?
Nee ik deed dit ook maar bedacht me later dat erg veel landen nog geen 4G netwerk hebben en dus met oude SIM kaarten kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
USIM kaarten zijn er niet pas sinds 4G. Toen 3G nieuw was, kon je 't bij KPN alleen met 'n abo gebruiken en die eerste KPN 3G abo-simkaarten waren al USIMs.
TS moet dus 'n simkaart hebben, die uitgegeven is, toen we nog 2G en 2,5G (GPRS) hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Je kan ook met een niet USIM 3G gebruiken, tenminste ik heb jarenlang met een niet USIM 3G kunnen gebruiken via Rabo Mobiel op KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:29
Ik weet niet wat voor navigatiesysteem er in je 308 zit, maar in het oude model 308 (2008-2013) werden onder andere de RT3 en de RT4 ingebouwd. In de 307 van m'n vader zit een RT3, hier hebben al diverse simkaarten ingezeten en die deden het allemaal. Nu zit er een Telfort prepaid kaartje uit +/- 2012 in, ik weet bijna zeker dat dit een USIM is. De RT3 doet soms wel moeilijk met simkaarten, het kan helpen om dan even te blazen in de ruimte waar de sim in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:03:
Je kan ook met een niet USIM 3G gebruiken, tenminste ik heb jarenlang met een niet USIM 3G kunnen gebruiken via Rabo Mobiel op KPN.
Natuurlijk kun je nu 3G gebruiken met een niet-USIM (maar dat is een beetje off-topic hier), ten tijde van KPN's aller-allereerste 3G abo's moest je er echter een USIM voor hebben, pas later werd het ook voor bestaande, oudere abo's en voor prepaid ondersteund. Bij Vodafone kon je altijd al 3G via prepaid gebruiken, zover ik weet.

Maar wat ik met mijn eerdere post wilde zeggen, is dat USIM kaarten dus al veel ouder zijn en niet pas sinds 4G bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Sirhc_95 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:37:
Ik weet niet wat voor navigatiesysteem er in je 308 zit, maar in het oude model 308 (2008-2013) werden onder andere de RT3 en de RT4 ingebouwd. In de 307 van m'n vader zit een RT3, hier hebben al diverse simkaarten ingezeten en die deden het allemaal. Nu zit er een Telfort prepaid kaartje uit +/- 2012 in, ik weet bijna zeker dat dit een USIM is. De RT3 doet soms wel moeilijk met simkaarten, het kan helpen om dan even te blazen in de ruimte waar de sim in moet.
Hmm, nu begin ik toch te twijfelen. Er zit een RT4 in namelijk, die is volgens mij een slag nieuwer dan de RT3. Als er bij jullie wel een USIM-kaartje zit zou dat in principe in de RT4 ook moeten kunnen...

Inmiddels ook wat leads gevonden voor wat oude kaartjes (thanks Marly ;)), en ergens gelezen dat mogelijk de PIN-code nog een issue kan zijn met USIM kaartjes.

Ik gaat onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zover ik weet werken verschillende simkaartlezers van diverse oudere autotelefoons alleen met specifieke simkaarten van 8 kb , 16 kb en 5v vs 3v ( nog buiten het wel/geen Usim)

http://www.programdevelop.com/1166078/

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Pagina: 1