Wat is het? Een STB die door KPN/XS4all/Telfort wordt geleverd.
Moeilijkheidsgraad: makkelijk
Waarom? Ik hou van een uitdaging.
Problemen: Start alleen nog op in cfe mode.
Wat kan je nu? Uhm..tijdelijk niet meer tv kijken via de Arcadyan.
(Het apparaat is Semi bricked)
Hoe? Dat ga ik nu uitleggen
Ok, dit is een soort van gelukte manier om het apparaat te hacken of onklaar te maken. Beide is gelukt :-) Om iedereen de moeite van het succes (of niet, net hoe je het bekijkt) te besparen volgt hier een stappenplan. Een hele korte overigens want het is heel erg simpel.
Eerst even de standaard waarschuwing.
Garantie>weg. Er zijn twee kleine stickers die je anders ook wel dat idee zouden geven.
Huis in brand, geen tv meer, buren kwaad, advocaat boos, koffie op>niet mijn schuld
Optioneel: vrouw/man en geen tv>Beide weg.
Voor alles geldt: Ik ben niet verantwoordelijk voor wat je uitspookt met je STB. Niet gaan klagen bij mij.
Anders heb je marktplaats, voor een euro of 30 heb je een nieuwe.
Goed, nu dit uit de weg is:
Het apparaat maak je open met vier schroeven onder de gelijmde rubberen voetjes.
(He, een warranty sticker! Lezen en zelf beslissen of je doorgaat)
Je klikt hem voorzichtig open.
De pcb heeft een 4 pins ttl aansluiting en een (gokje) 4 pins jtag aansluiting.
Sluit je TTL (3.3V!) naar USB of je TTL (3.3V) naar serieel naar USB verloopje aan.
(Mocht je een prolific ic in je USB >RS232 hebben, kan je daar ook een TTL (3.3V) naar USB van maken
Google dan even op modding-pl-2303-based-usb)
Ok, Baudrate 115200, 8N1. Heb je geen idee waar ik het zojuist over heb, stop dan maar of Google even.
Er is geen prompt (nog) alleen debug info (die ik heel handig niet heb opgeslagen want ik deed het via minicom)
Draai het apparaat om en aan de onderkant vind je een IC waarop staat welke versie van het apparaat je hebt.
Als je tijdens het booten binnen een seconde of 3-4 deze reset (pin 8 en 9 korsluiten uit mijn hoofd)
faalt de (ik denk crc check) en word je gedumt op de cfe prompt.
Op dit punt start de Arcadyan alleen nog maar op in CFE mode en je kan fluiten naar tv kijken.
(warned ya!)
Je kan hier ook niet veel. Je kan de dbl instellen, je kan wat spelen met het 7 segement display maaaarrr....ook alternatieve firmware inladen! Via tftp bijvoorbeeld.
Het nadeel is Arcadyan houdt zich niet aan de GPL en dus is die er (nog) niet.
Edit: de software is gebaseerd op Broadcom's Nexus-Trellis software en
Broadcom Open Source-based Reference Development Kit (RDK),
Mogelijk dat door te spelen met de dbl (security settings) ik het wel weer aan de praat krijg maar voorlopig is ie bricked.
Het zou fijn zijn als ik een log had zodat ik wist hoe de dbl settings waren ingesteld...
Moeilijkheidsgraad: makkelijk
Waarom? Ik hou van een uitdaging.
Problemen: Start alleen nog op in cfe mode.
Wat kan je nu? Uhm..tijdelijk niet meer tv kijken via de Arcadyan.
(Het apparaat is Semi bricked)
Hoe? Dat ga ik nu uitleggen
Ok, dit is een soort van gelukte manier om het apparaat te hacken of onklaar te maken. Beide is gelukt :-) Om iedereen de moeite van het succes (of niet, net hoe je het bekijkt) te besparen volgt hier een stappenplan. Een hele korte overigens want het is heel erg simpel.
Eerst even de standaard waarschuwing.
Garantie>weg. Er zijn twee kleine stickers die je anders ook wel dat idee zouden geven.
Huis in brand, geen tv meer, buren kwaad, advocaat boos, koffie op>niet mijn schuld
Optioneel: vrouw/man en geen tv>Beide weg.
Voor alles geldt: Ik ben niet verantwoordelijk voor wat je uitspookt met je STB. Niet gaan klagen bij mij.
Anders heb je marktplaats, voor een euro of 30 heb je een nieuwe.
Goed, nu dit uit de weg is:
Het apparaat maak je open met vier schroeven onder de gelijmde rubberen voetjes.
(He, een warranty sticker! Lezen en zelf beslissen of je doorgaat)
Je klikt hem voorzichtig open.
De pcb heeft een 4 pins ttl aansluiting en een (gokje) 4 pins jtag aansluiting.
Sluit je TTL (3.3V!) naar USB of je TTL (3.3V) naar serieel naar USB verloopje aan.
(Mocht je een prolific ic in je USB >RS232 hebben, kan je daar ook een TTL (3.3V) naar USB van maken
Google dan even op modding-pl-2303-based-usb)
Ok, Baudrate 115200, 8N1. Heb je geen idee waar ik het zojuist over heb, stop dan maar of Google even.
Er is geen prompt (nog) alleen debug info (die ik heel handig niet heb opgeslagen want ik deed het via minicom)
Draai het apparaat om en aan de onderkant vind je een IC waarop staat welke versie van het apparaat je hebt.
Als je tijdens het booten binnen een seconde of 3-4 deze reset (pin 8 en 9 korsluiten uit mijn hoofd)
faalt de (ik denk crc check) en word je gedumt op de cfe prompt.
Op dit punt start de Arcadyan alleen nog maar op in CFE mode en je kan fluiten naar tv kijken.
(warned ya!)
Je kan hier ook niet veel. Je kan de dbl instellen, je kan wat spelen met het 7 segement display maaaarrr....ook alternatieve firmware inladen! Via tftp bijvoorbeeld.
Het nadeel is Arcadyan houdt zich niet aan de GPL en dus is die er (nog) niet.
Edit: de software is gebaseerd op Broadcom's Nexus-Trellis software en
Broadcom Open Source-based Reference Development Kit (RDK),
Mogelijk dat door te spelen met de dbl (security settings) ik het wel weer aan de praat krijg maar voorlopig is ie bricked.
Het zou fijn zijn als ik een log had zodat ik wist hoe de dbl settings waren ingesteld...