Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-08 16:11

Estoque

Turbobrick Owner

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Momenteel zijn we bij ons thuis bezig met overstappen van Ziggo naar Fiber (ik woon in Twente, we moeten dus helaas weg bij Ziggo)

Nu halen we de snelheden die fiber.nl claimt bij lange na niet, dus ging ik contact maken met de klantenservice.

Ze zijn erg aardig en behulpzaam en hebben me geholpen met het instellen van de router/modem etc. Echter toen we m'n laptop op 1Gbps Full Duplex wilden zetten ontbrak deze optie in het configuratiescherm van MN netwerkkaart.

Mijn laptop is een Asus N56VZ S4215H en deze is uitgevoerd met een Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E netwerkkaart.

Deze moet 1Gbps ondersteunen, maar staat niet in het rijtje.

Ik heb de laatste drivers geïnstalleerd, is er iets wat ik kan doen om deze optie weer te installeren of dergelijks. Want mn laptop is nu de belemmering qua snelheid.

Mvg Rutger

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar NT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een ander apparaat dat je op dezelfde kabel kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:23

lier

MikroTik nerd

Welke versie van Windows draai je (7/8/8.1, 32/64 bits)?
Hoe heb je de driver bijgewerkt?

Je kan met behulp van een liveCd (bijvoorbeeld Ubuntu) controleren of de NIC wel Gigabit doet. Voordeel hiervan is dat je niets hoeft te installeren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-08 16:11

Estoque

Turbobrick Owner

Topicstarter
Ik draai Windows 8.1 64bits.

ik heb via de verkenner gezocht naar updates, en deze waren er niet. Hij gaf aan dat het systeem volledig up-to-date was..

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt geloof ik 1 GBit niet instellen, dat kan alleen via autonegotiate. Dus met goede kabels op auto instellen zou de truuk moeten doen.

http://answers.microsoft....d4-4ec0-8c69-c27598d8b31a

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:32
Ik vroeg me af of de topicstarter nog wijzer was geworden hierin, gezien ik sinds kort ook tegen dit probleem aan loop!
Ik durf niet te zeggen of ik ooit de optie gigabit in de settings had, maar bij de verbinding meldt hij ook 'maar' 100Mbit. Als ik kopieer naar de NAS merk ik ook dat het geen Gigabit is. Steek ik dezelfde kabel in een oude laptop is er wel Gigabit en werkt de verbinding prima.

Maar misschien is de ethernet kaart een beetje kaduuk, gezien hij soms ook de kabel gewoon niet op pakt. Vervelend in ieder geval! Ik heb zelf een MSI S12T 3M-037NL. Heb de verkoper ook al dit euvel voorgelegd, wacht nog op reactie.
Pagina: 1