Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop icm 2560x1440 monitor

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 12:06
Het inmiddels wel vaker voorkomende probleem: ik heb een 2560x1440 monitor aangeschaft, kan mijn laptop het niet aan ;(

Ik heb nu een HP DV6-6B75ED pricewatch: HP Pavilion dv6 6b75ed met HDMI en VGA output.
Met de HDMI is het beeld niet alleen max 1920x1080 maar ook tamelijk slecht. Met VGA kom ik tot 2048x1152 met een niet zo slechte beeldkwaliteit, maar daarvoor heb ik die monitor niet aangeschaft... Met mijn desktop werkt de monitor natuurlijk prima.

De monitor is een Dell 2711HM van 480 euro. Ik wilde perse deze omdat er een VGA-ingang op zit denkende/hopende dat het zou werken ... |:( Nu denk ik dat mijn enige mogelijkheid om deze monitor op de laptop te gebruiken op de max resolutie is om een andere laptop te kopen...

Liever niet want dat gaat minimaal nog eens 700 euro kosten, maar ik kan ws. dan nog wel een 100 euro besparen op de monitor als ik die omruil voor een iets goedkoper exemplaar (zonder VGA-aansluiting meer keuze). Mijn huidige laptop doet het verder prima en kan op marktplaats nog wel wat opleveren.

Maar, om niet nog een keer een buil te vallen, kunnen alle laptops met Displayport deze monitor aansturen?

Wat ga je met je laptop doen?
Officewerk, veel bladruimte nodig. Daarnaast draai ik wat VM's (LAMP, windows) dus geheugen moet voldoende zijn.

Wat is je budget?
750 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
niet echt.

Zelf kwam ik met deze zoekopdracht dan op deze laptop uit:
pricewatch: Toshiba Tecra A50-A-140

i5 op een aardige snelheid, 8Gb, 5Ghz Wifi. HD is niet zo super maar ik zet er toch een SSD in ten koste van de optische drive (nu ook gedaan)

Kan ik hiermee zeker wel mijn nieuwe monitor aansturen?