Ik zit met een zelfde probleem die een gebruiker hier een jaar geleden exact heeft beschreven zoals de situatie er nu voor mij uitziet.
Overweging van mij tot dusver:
Voordelen DS214+
===================
dual ethernet (ga ik niet gebruiken)
hardware Encryption support (ga ik niet gebruiken, tenzij dit ook voor andere doeleinden gebruikt kan worden (unrar??))
Hot swappable disks (ga ik niet gebruiken)
Dualcore ARM processor 1.33Ghz (ga ik zeker gebruiken)
1GB ram (ga ik zeker gebruiken)
Voordelen DS214 Play
====================
SDcard reader (kan ik zeker gebruiken)
Transcoding (ga ik niet gebruiken)
Dualcore Intel processor 1.6Ghz (ga ik zeker gebruiken)
Waar wil ik hem voor gebruiken
- opslag bestanden
- cloud station
- MySQL
- Sickbeard
- CouchPatato
- SabNZBD+
- Audio Station
- DHCP
- DNC
- Photo station
- Backups vanaf Windows
- aangezien de prijs nagenoeg gelijk is wil ik een keuze puur maken op welke eigenschappen het beste bij mijn gebruikswensen passen
Overwegingen DS214+
- Puur op de specs en (momenteel nog zeldzame) benchmark gegevens die nu beschikbaar zijn neig ik naar de DS214+ vanwege de marginaal betere performance van de processor
- De processorarchitectuur uit de DS214+ wordt ook in andere modellen van Synology gebruikt, dus de meeste packages zijn hiervoor reeds gecompiled en via de community beschikbaar
Overwegingen DS214Play
- Ik heb een onderbuikgevoel dat de DS214Play meer potentie heeft dan er nu wordt uitgehaald, en dat deze met latere DSM updates meer features krijgt, en mogelijk ook het gebruik van de processor verder geoptimaliseerd gaan worden
- Bijvoorbeeld: hardware encyrption support wordt ondersteund door de processor, echter Synology gaf aan dat ze nooit instructies van Intel hiervoor ontvangen hebben (mogelijk dus later)
- Intel processor in Synology 2-bay is een beetje vreemde eend in de bijt: Niet alle community packages zijn al of worden gecompiled
- Mogelijk dat Synology het bij 1 model met Intel processor houdt, en dat dit hardware pad een vroege dood sterft... ?
Wie kan mij helpen door de knoop door te hakken?
Overweging van mij tot dusver:
Voordelen DS214+
===================
dual ethernet (ga ik niet gebruiken)
hardware Encryption support (ga ik niet gebruiken, tenzij dit ook voor andere doeleinden gebruikt kan worden (unrar??))
Hot swappable disks (ga ik niet gebruiken)
Dualcore ARM processor 1.33Ghz (ga ik zeker gebruiken)
Voordelen DS214 Play
====================
SDcard reader (kan ik zeker gebruiken)
Transcoding (ga ik niet gebruiken)
Dualcore Intel processor 1.6Ghz (ga ik zeker gebruiken)
Waar wil ik hem voor gebruiken
- opslag bestanden
- cloud station
- MySQL
- Sickbeard
- CouchPatato
- SabNZBD+
- Audio Station
- DHCP
- DNC
- Photo station
- Backups vanaf Windows
- aangezien de prijs nagenoeg gelijk is wil ik een keuze puur maken op welke eigenschappen het beste bij mijn gebruikswensen passen
Overwegingen DS214+
- Puur op de specs en (momenteel nog zeldzame) benchmark gegevens die nu beschikbaar zijn neig ik naar de DS214+ vanwege de marginaal betere performance van de processor
- De processorarchitectuur uit de DS214+ wordt ook in andere modellen van Synology gebruikt, dus de meeste packages zijn hiervoor reeds gecompiled en via de community beschikbaar
Overwegingen DS214Play
- Ik heb een onderbuikgevoel dat de DS214Play meer potentie heeft dan er nu wordt uitgehaald, en dat deze met latere DSM updates meer features krijgt, en mogelijk ook het gebruik van de processor verder geoptimaliseerd gaan worden
- Bijvoorbeeld: hardware encyrption support wordt ondersteund door de processor, echter Synology gaf aan dat ze nooit instructies van Intel hiervoor ontvangen hebben (mogelijk dus later)
- Intel processor in Synology 2-bay is een beetje vreemde eend in de bijt: Niet alle community packages zijn al of worden gecompiled
- Mogelijk dat Synology het bij 1 model met Intel processor houdt, en dat dit hardware pad een vroege dood sterft... ?
Wie kan mij helpen door de knoop door te hakken?