Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp gevraagd bij Caiway internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Activate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11 20:39
Ik heb een probleem met up en downloadssnelheid can Caiway.

Ik heb een glasvezel verbinding 400/400 met een Netgear Nighthawk R7000 1900AC en een Gigabyte Z97X- UD5H moederboard.

Ik heb de pc rechtstreeks aan de router hangen met de Intel I-217V , ook al geprobeerd met de andere netwerkkaart de Killer e2200.

Ik heb via Wifi op de router een goede verbindingssnelheid echter rechtstreeks op de pc soms gewoon 0.1 Mb en krijg vaak de melding dat de test timed out is dus totaal geen snelheid, ik heb de kabel tussen de pc en router gewisseld, gecontroleerd op spyware, netwerkkaart handmatig op 1 Gb ipv auto negotiation, contact gehad met met gigabyte die zeggen dat het aan de router ligt vanwege dat het zowel op de Intel als de Killer voorkomt, contact met Netgear gehad die zeggen dat het aan Caiway ligt en Caiway zegt dat het aan de router ligt........

Kom er niet uit dus....

Wie weet er een mogelijke oplossing??

ALvast bedankt!!

Verwijderd

Heb je toevallig een ander apparaat die je kan aansluiten op de kabel?

• Activate
Helaas is mijn netwerkkaart in de laptop overleden...kan ik dus op dit moment niet controleren...

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:31
Je kan proberen om de netwerkkaart (die Killer e2200) opnieuw te installeren onder Windows met de nieuwste drivers.
Heb je verder al geprobeerd om de router er tussenuit te halen en je pc even rechtstreeks op het modem aan te sluiten?

• Activate
Zo vandaag even een laptop geleend en die achter de router aangesloten, het was een 100 Mb netwerkaart maar dan haal ik ook daadwerkelijk 100 Mb!

De stkker gelijk weer in de vaste pc en wat denk je, gelijk weer miss : 0,1 md en test failed.....

Ligt dus wel aan mijn Desktop lijkt het....

Iets anders wat ik ook vreemd vind, ik kan geen 2e utp kabel in het glasmoden doen, deze werkt dan niet?

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-11 22:30
[b][message=43880238,noline]
Iets anders wat ik ook vreemd vind, ik kan geen 2e utp kabel in het glasmoden doen, deze werkt dan niet?
Dit kloptt, alleen de 1ste poort is actief bij caiway. ;)

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:31
Heb je mijn advies al opgevolgd Activate?

• Activate
Het gebeurt zowel met de Killer als ook de Intel, de Killerdrivers zijn : 8.1.0.23?

Groeten,

Erik.

• iboowtje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11 20:07
*tip

Als je een ander apparaat op het glasmodem plugt moet je de glasmodem altijd opnieuw opstarten. Als je de glasmodem aan laat staan en van apparaat verwisselt komen er 2 mac adressen in de glasmodem en bij 2 mac adressen zal je geen verbinding krijgen met het internet op beide apparaten.

• Activate
DSank je voor de tip Iboowtje, dat had ik verleden week idd ook.

Toen deed hij het ook niet meer.

De afgelopen twee dagen was het weer goed, en nu weer mis helaas....

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:39

lier

MikroTik nerd

Een mooie manier om het OS (Windows) uit te sluiten is door met een liveCd, bijvoorbeeld die van Ubuntu. Hoef je niet te installeren, kan je gewoon van een USB stick of DVD.

Daarnaast, heb je gekeken of er nog bios updates zijn voor je moederbord?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
En als je netwerkkaart op 100 Mb instelt van je pc? Wat haal je dan? Eventueel als je draadloos gaat gebruiken ipv bekabeld als dat kan? En anders zou je de kabel misschien kunnen vervangen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Activate
Op 100 Mb of half duplex maakt helaas geen verschil.....

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:10

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:10

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Activate schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:24:
Zo vandaag even een laptop geleend en die achter de router aangesloten, het was een 100 Mb netwerkaart maar dan haal ik ook daadwerkelijk 100 Mb!

De stkker gelijk weer in de vaste pc en wat denk je, gelijk weer miss : 0,1 md en test failed.....

Ligt dus wel aan mijn Desktop lijkt het....

iboowtje schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 01:18:
*tip

Als je een ander apparaat op het glasmodem plugt moet je de glasmodem altijd opnieuw opstarten. Als je de glasmodem aan laat staan en van apparaat verwisselt komen er 2 mac adressen in de glasmodem en bij 2 mac adressen zal je geen verbinding krijgen met het internet op beide apparaten.
Je krijgt automatisch een IP adres toegewezen. Dat IP adres staat vast op een MAC adres. Als je de PC verandert (en dus ook het MAC adres) moet je of doen wat iboowtje hierboven zegt (je modem uitzetten en 30 seconden later weer inschakelen) of voordat je de kabel omprikt even
C:\> ipconfig /release <enter>

Dan wordt de lease vrijgegeven en kan een andere PC het IP adres krijgen.

Verwijderd

Beste Activate

Ik lees dat jij de Nighthawk AC1900 draaiend hebt gekregen bij Caiway Glasvezel. Mag ik je vragen hoe ? Ik ben al weken in contact met Netgear en Caiway en niemand weet de oplossing.

Eerste Nighthawk router gaf verbindingsproblemen, dus retour binnen de garantie. Nieuwe geleverd en ook die doet t niet. Heb iedere 5 minuten of zo geen verbinding meer. Zowel wifi als bekabeld is het drama.

Als ik de router aan de praat heb en utp kabel die naar zolder ligt aansluit is t bekabelde verbinding iedere keer weg. Netgear zegt zet DHCP maar uit of laat caiway de glasmodem in brigde zetten. Caiway zegt dat het aan de nighthawk ligt en dat deze niet goed kan werken met glasvezel (althans de ene medewerker zegt van niet, de andere juist van wel maar niemand kan me aan een stabiele verbinding helpen.

Dan heb ik het niet eens over snelheid maar puur om de router actief te krijgen. Heb al jaren een ADSL in huis liggen met netgear router en heb bij vrienden en familie ook een netgear router geinstalleerd. Nooit problemen gehad en dit keer is t een drama. Heb jij toevallig een advies voor me ?

thx
Caroline

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:39

lier

MikroTik nerd

@cck68: start met dingen uitsluiten.

PC direct op modem... treedt het probleem nog steeds op?
Hebben alle device hier last van?
Geeft de router een verbinding aan met het glasmodem?
Welke firmware versie heb je op de router?
Heb je al een keer met andere kabels getest?
Hoe weet je dat je geen verbinding meer hebt (bijvoorbeeld melding)?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1