Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:43
Ik ben benaderd door Vodafone, ze hadden een mooie actie met een Sony Xperia Z3 Compact De maandprijs is 32 euro per maand; 1 GB internet, 300 belminuten, Xperia Z3 compact zonder bijbetaling. Nu heb ik een iPhone 5S, en al met al is mij die tegen gevallen, dus ik heb op zich wel oren naar de deal met de Sony telefoon. De prijs die ik los zou aftikken voor een smartphone is normaliter max. 300 euro, de iPhone was een uitschieter van mijn kant.

Ik wil, als ik de Sony neem, er mee browsen, social media, whatsapp en zo nu en dan wat overige apps en een foto'tje maken.

Ik heb zelf wat gegoogled op deze Sony Xperia Z3 Compact, het grootste minpunt wat ik kan vinden is de slechte kleurweergave. In hoeverre is dit storend in het dagelijks gebruik? Daarnaast wil ik graag deze telefoon gaan gebruiken zonder screenprotector, volgens de dame van Vodafone had deze wolkenkrabber glas (nooit van gehoord?!) en zou deze nog krasbestendiger zijn dan het glas in mijn iPhone 5S. Ik kan hier vrij weinig over vinden, ik meen mij te herinneren dat Sony telefoons in het verleden een laagje plastic als het ware over het scherm standaard hadden, welke snel krasjes kregen. Hoe zit dit tegenwoordig en/of bij deze Xperia Z3 compact? En qua snelheid, hoe verhoud hij zich ten opzichte van mijn iPhone 5S? En hoe denken jullie over barstendd sony schermen?!

De dame van Vodafone belt mij woensdagochtend/middag terug, dus voor die tijd hoop ik meer te weten omtrent mijn keuze.

Bedankt alvast iedereen voor het meedenken.

[ Voor 3% gewijzigd door dennis_rsb op 09-03-2015 19:55 ]

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:03

OB1

Of het storend is? Nee waarschijnlijk niet. Maar heb je wel per sé zo'n dure telefoon nodig, gezien je gebruik, zou je wellicht een goedkopere telefoon kunnen nemen. Overigens zal je van het scherm bij zulf gebruik waarschijnlijk weinig last hebben. Is het voor 1 of 2 jaar, anders is het misschien slimmer om het toestel los te kopen en een sim only te kiezen. Nu zou je voor 2 jaar 32 * 24 = €768 kwijt zijn, koop je 'm los dan ben je 425 + (12,00 * 24) + 10 = €723 kwijt (sim only van Simpel). Dan heb je 500 belminuten, met 240 kom je uit op 425 + (10,50 * 24) + 10 = €687
Uiteindelijk zal je zelf de beslissing moeten maken wat je doet, maar is de deal van Vodafone ideaal? Nee.

[ Voor 3% gewijzigd door OB1 op 09-03-2015 18:11 ]

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• dennis_rsb
Ik vind het wel fijn om een telefoon te hebben die wat beter is dan ik nodig heb. Dan heb ik de mogelijkheid tot een goede camera, en hij is lekker vlot. Ik blijf graag bij Vodafone, het zou een 2 jaar abonnement zijn. Ik wil graag gebruik maken van 4G.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik weet niet hoe erg je het vindt als er barsten in je glas zitten?

https://www.google.nl/sea...z3+compact+glass+breaking

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:03

OB1

Momus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:22:
Ik weet niet hoe erg je het vindt als er barsten in je glas zitten?

https://www.google.nl/sea...z3+compact+glass+breaking
Dat zal echt niet zomaar gebeuren, als je er normaal mee omgaat dan gebeurt dat niet. Net als dat gezeik was met die iPhone 6 plus.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-11 11:13
Ik heb sinds eergisteren een Xperia Z3C en mijn eerste bevindingen zijn best positief. Hij runt namelijk heel smooth, zonder lag, er kwam een screenprotector bij (ik kom van Z vandaan en die had inderdaad dat standaard plastic screenprotector). Weergave is trouwens niks mis mee, soms lijkt het scherm iets blauwig maar verder is het acceptabel. In de zon met helderheid op 20-30% is het zelfs nog overduidelijk leesbaar. Oh en de accu gaat lekker lang mee!

Overigens heb ik m gekocht via F&F van Vodafone, 6gb+onbep. bellen+onbep. sms voor 56 euro per maand. Moest 90 euro in een keer aftikken. Ik heb wel een 1-jarige abonnement gekozen.

[ Voor 16% gewijzigd door karimmm op 09-03-2015 18:38 ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
dennis_rsb schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:19:
Ik vind het wel fijn om een telefoon te hebben die wat beter is dan ik nodig heb. Dan heb ik de mogelijkheid tot een goede camera, en hij is lekker vlot. Ik blijf graag bij Vodafone, het zou een 2 jaar abonnement zijn. Ik wil graag gebruik maken van 4G.
Wat dacht je van Moto G 4G editie? Je krijgt een 4G abonnement met 500mb data erbij voor 2 jaar a 15 euro per maand bij Vodafone, eigenlijk voldoet zo'n toestel ruim aan je eisen.
OB1 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:26:
[...]

Dat zal echt niet zomaar gebeuren, als je er normaal mee omgaat dan gebeurt dat niet. Net als dat gezeik was met die iPhone 6 plus.
Dat is kort door de bocht, bij de iPhone gebeurde dat echt zelden, bij tiental mensen ter wereld maar bij Sony is dat een probleem dat al vanaf Z1 voorkomt samen met Z1 Compact, Z2, Z3 en Z3 Compact en dat bij normaal gebruik omdat de glas te zwak is.

En in geval van Sony gaat het om veel meer gevallen wereldwijd.

[ Voor 34% gewijzigd door Mizgala28 op 09-03-2015 18:47 ]

• dennis_rsb
Mizgala28 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:45:
[...]

Wat dacht je van Moto G 4G editie? Je krijgt een 4G abonnement met 500mb data erbij voor 2 jaar a 15 euro per maand bij Vodafone, eigenlijk voldoet zo'n toestel ruim aan je eisen.

[...]

Dat is kort door de bocht, bij de iPhone gebeurde dat echt zelden, bij tiental mensen ter wereld maar bij Sony is dat een probleem dat al vanaf Z1 voorkomt samen met Z1 Compact, Z2, Z3 en Z3 Compact en dat bij normaal gebruik omdat de glas te zwak is.

En in geval van Sony gaat het om veel meer gevallen wereldwijd.
Moto G is een optie, maar voor die paar tientjes meer heb je toch een stuk betere telefoon? Bijvoorbeeld de camera is stukken beter, ik maak niet heel veel foto's maar soms is het handig als je een goede camera hebt. En ik heb nu een 500 MB bundel, en ben van plan om weer naar 1 GB te gaan, dan hoef ik op wat minder plekken te snakken naar wifi. Maar over die barstende schermen, daar schrik ik van. Ik heb er wel over gehoord tijdje terug, maar is het serieus zo'n veel voorkomend probleem? Dat zou wel een punt kunnen zijn waardoor ik zou afzien van de koop.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
dennis_rsb schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:58:
[...]

Moto G is een optie, maar voor die paar tientjes meer heb je toch een stuk betere telefoon? Bijvoorbeeld de camera is stukken beter, ik maak niet heel veel foto's maar soms is het handig als je een goede camera hebt. En ik heb nu een 500 MB bundel, en ben van plan om weer naar 1 GB te gaan, dan hoef ik op wat minder plekken te snakken naar wifi. Maar over die barstende schermen, daar schrik ik van. Ik heb er wel over gehoord tijdje terug, maar is het serieus zo'n veel voorkomend probleem? Dat zou wel een punt kunnen zijn waardoor ik zou afzien van de koop.
Over gebarsten schermen is het zelfs al 2x op TV geweest en Sony lost dat nog steeds niet of met moeite op.

Dat terzijde, kijk dan sowieso op Belsimpel dan, vak hebben ze daar net wat leukere deals met vodafone.

• dennis_rsb
Ik heb besloten om dit toestel niet te nemen, vooral omdat ik niet zo'n goed gevoel er over heb i.v.m. barsten/scheuren. Ook de vorm lijkt mij vervelend, net zoals bij mijn iPhone. Ik hou meer van de rond afgewerkte hoeken zoals bij de Motorola Moto G, Samsungs en LG G2. Jammer want op papier technisch en financieel gezien was het een mooie deal. Ik heb hem nu sim only verlengd, dan kan ik altijd nog een telefoon aan het abonnement toevoegen, of het toestel gewoon los kopen ergens. Bedankt iedereen voor het meedenken.
Pagina: 1