Maar het had ook zo gekunt
Ik vind kali echt ideaal omdat alles er al op staat maar met een losse debian image heb ik iets meer flexibiliteit en controle over wat er in de image staat.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Losse USB wifi kaartjes zijn niet zo heel duur. Heb gehoord dat die van Alfa erg goed zijn. Zie ze bij deal extreme vanaf 17 euro incl. verzenden.Nu blijkt het dat mijn netwerkchip de wlan verbindingen niet ondersteunde die je nodig hebt voor het hacken van routers.
Blijken namaak te zijn, maar voor het idee
[ Voor 9% gewijzigd door kipppertje op 12-03-2015 17:19 ]
Ja deze hebben ook een super bereik voor het ontvangen van netwerken.kipppertje schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:16:
[...]
Losse USB wifi kaartjes zijn niet zo heel duur. Heb gehoord dat die van Alfa erg goed zijn. Zie ze bij deal extreme vanaf 17 euro incl. verzenden.
edit:
http://www.dx.com/nl/p/al...ter-w-antenna-green-72140
[ Voor 13% gewijzigd door ReTechNL op 20-03-2015 14:39 ]
Pas op met Alfa dat je geen namaak / nepper krijgt overigens.ReTechNL schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:38:
[...]
Ja deze hebben ook een super bereik voor het ontvangen van netwerken.
http://www.dx.com/nl/p/al...ter-w-antenna-green-72140
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Inderdaad anders heb je groot kans dat je packet injection niet gaat functioneren. Waardoor je er eigenlijk dus niks aan hebt,Bor schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:41:
[...]
Pas op met Alfa dat je geen namaak / nepper krijgt overigens.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ik had via de Pricewatch al wat gekeken. Heb er een in mijn wenslijst staan. Die voldoet aan de w-lan verbindingen.kipppertje schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:16:
[...]
Losse USB wifi kaartjes zijn niet zo heel duur. Heb gehoord dat die van Alfa erg goed zijn. Zie ze bij deal extreme vanaf 17 euro incl. verzenden.
edit:
Wat betreft die nepperts van DX: die zijn inderdaad namaak wat ik lees op DX.
Er is wel meer nep op DX. Toen een keer een accu besteld voor mijn oude S3 (had meer mah dan de originele, stond op de verpakking). Voor dat geld vertrouwde ik het ook niet helemaal natuurlijk. Ging 4/5 uur per dag mee, na een half jaar ging mijn scherm erg raar doen (alleen met die van DX), zoals flikkeren en uitvallen.kipppertje schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:01:
En dan nu maar hopen dat de sint gul is
Wat betreft die nepperts van DX: die zijn inderdaad namaak wat ik lees op DX.
Maar voor mensen die net beginnen met pentesten (ik weet natuurlijk niet of dit bij jou het geval is) is het denk ik wel beter om met een wat schonere OS te beginnen. De tools zelf installeren en opzetten leer je ook weer van. Bovendien gebruik je hoogst waarschijnlijk maar 10% van de tools.
Verder heb je dan nog ArchAssault wat best goed blijkt te zijn, zelf niet echt ervaring mee en dan heb je nog BackBox, Pentoo, BlackArch etc maar deze zijn zover ik weet niet veel beter als Kali Linux.
Conclusie; Voor pentesting doeleinde zou ik gewoon Kali Linux gebruiken.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum