Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memori
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-08 14:54
Goedendag Tweakers. Ik zit met een probleem. Normaal probeer ik alle problemen zelf op te lossen maar ik kom hier niet uit. Bij ASUS hebben ze ook niet echt de motivatie om mij uit de brand te helpen en de RMA wordt telkens afgewezen. Misschien kunnen jullie mij helpen.

Ik ben al meer dan twee jaar in het bezit van een ASUS Zenbook UX31A. Dat betekend dus dat de fabrieksgarantie verstreken is. Afgelopen weer heeft mijn adapter het begeven. Als ik aan de connector van de adapter wiebel, dan is ook duidelijk te horen dat de bedrading in de connector los zit. Ik heb daarop besloten om een ASUS 65W Slim AC Adapter te bestellen waar ook duidelijk wordt aangegeven dat mijn model compatibel is met de adapter.

Ondertussen heb ik een adapter van iemand anders geleend die precies hetzelfde model als die van mij heeft (ook tegelijktijdig besteld toendertijd). Deze werkte prima dus ik kon gewoon mijn werk doen.

Na twee dagen netjes de nieuwe adapter ontvangen. Deze direct aangesloten en in Windows werd er ook aangegeven: "Plugged in, charging (98% available)". "Mooi" dacht ik. Na een verloop van tijd viel het mij op dat het helemaal niet aan het opladen was want er was nog maar 45% over. Na de stekker eruit en opnieuw erin te hebben gedaan begon het icoontje onderin de animatie voor opladen weer te doen, maar dat stopte na 10 a 20 seconden.

Alles dubbelchecked, + op +, - op -, stekker er in en eruit, maar niets werkte.

Na een verloop van tijd was de accu leeg en sloot de laptop zichzelf af. Daarop heb ik de stekker uit het stopcontact gehaald. Wat mij opviel is dat het blauwe lampje op de oplader bleef branden. Pas als ik de connector uit de laptop haalde, ging het lampje uit, en weer aan als ik de connector er weer in deed. Alsof de laptop de oplader aan het voeden is?

Daarna heb ik opnieuw geleende adapter aangesloten. Het oranje lampje brandde, maar bij het indrukken van de powerknop gebeurde er daadwerkelijk niets. Zelfs na meer dan 12 uur op de lader, blijft het lampje oranje, wat inhoud dat de laptop helemaal niet meer wordt opgeladen.

Heeft de ASUS 65W Slim AC Adapter mijn UX31A stuk gemaakt? Wat kan ik doen?

Dingen die ik geprobeerd heb:
  1. Powerknop 10 seconden indrukken
  2. Batterij loskoppelen van de moederbord, om vervolgens proberen op te starten zonder batterij
  3. CMOS batterij loskoppelen
  4. Alle overige stekkertjes op de moederbord eruit halen en er opnieuw in doen (inclusief die voor de toetsenbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Al eens gedacht dat je vorige adapter helemaal niet kapot was maar je laptop of iig de aansluiting daarop?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memori
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-08 14:54
Als ik aan de connector van de adapter wiebel, dan is ook duidelijk te horen dat de bedrading in de connector los zit.
Ondertussen heb ik een adapter van iemand anders geleend die precies hetzelfde model als die van mij heeft (ook tegelijktijdig besteld toendertijd). Deze werkte prima dus ik kon gewoon mijn werk doen.
Ja dus.

Ik ben er 100% zeker van dat er niets met de laptop zelf aan de hand was voordat ik de 65W Slim AC Adapter heb aangesloten. De kapotte oplader heb ik uiteraard ook op een andere UX31A uitgeprobeerd en het werkte uiteraard niet.

Het aansluiten van de nieuwe oplader op de andere UX31A vind ik te riskant. Als deze ook kapot gaat zitten we met twee kapotte UX31A die buiten de fabrieksgarantie vallen. Bovendien is de andere UX31A niet van mij.

[ Voor 39% gewijzigd door Memori op 09-03-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik B
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 00:38
Gezien ik niet meer relevante topics kon vinden, hoop ik dat je mij kunt vertellen of je probleem is opgelost? ik heb zelf een UX31A en mijn oplader is helaas gesneuveld :(...

Ben hard op zoek naar een nieuwe lader, maar ik had hetzelfde probleem als jou met een lader die ik had ontvangen. Ik moest de connecter met de hand tegen de rand duwen om op te laden, dat werkt dus niet.

Universele laders geprobeerd op te sporen, maar deze zijn ofwel niet met een connecter te verkrijgen in deze maat, of de meeste winkels hebben niet eens een lader die compatibel is.

Als iemand mij kan vertellen waar ik een werkende lader voor mijn UX31A kan kopen, ben ik erg geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneep
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
nee, niet zo.

[ Voor 122% gewijzigd door br00ky op 01-09-2015 08:24 ]

sneep