Op verzoek van een vriend ben ik een budget game PC aan het samenstellen. Ik heb al een aardig idee, vooral gebaseerd op de guide "Budget Game PC - maart 2015" van hardware.info. Ik heb wel een paar onderdelen gewijzigd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat vooral voor zaken als internetten, een beetje tekstverwerken en gamen gebruikt worden. De gebruiker is een casual gamer, dus gamen op Full HD en 60Hz lijkt mij voldoende.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem inclusief beeldscherm en exclusief OS mag maximaal 800 euro kosten. Iets lager dan 800 zou mooi zijn aangezien het meestal iets meer wordt door de verzendkosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, zaken als randapparatuur wordt later bijgekocht
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval moet er een SSD in. Optische drive is niet nodig. GPU die Full HD aankan op redelijke settings. De cpu moet geen bottleneck vormen voor de GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bijzondere voorkeur voor intel of AMD, ook Nvidia of AMD maakt niet uit. Het gaat mij om de beste prijs/kwaliteit verhouding (mits passend bij het budget)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Micro-ATX maat lijkt mij prima. De gebruiker wil graag een enigszins stil systeem.
Ga je overklokken?
Niet overklokken
De onderdelen die ik op het oog heb:
Ik heb de volgende vragen
- Ik las bij de de reacties dat de CPU mogelijk een bottleneck is voor de GPU. Een i3 zou ook geen meerwaarde hebben voor het gamen en zelfs duurder zijn. Is er een alternatieve AMD processor?
- De hoogte van de CPU koeler is 153mm, terwijl de opgegeven maximale hoogte die in de kast past 155 is. Theoretisch past dit, maar weet iemand of dit ook in de praktijk past?
- Ik heb niet zo'n verstand van voedingen, heeft deze voeding voldoende aansluitingen voor all deze onderdelen?
- Andere opmerkingen of tips zijn natuurlijk ook welkom.
Bij voorbaat dank voor de hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat vooral voor zaken als internetten, een beetje tekstverwerken en gamen gebruikt worden. De gebruiker is een casual gamer, dus gamen op Full HD en 60Hz lijkt mij voldoende.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem inclusief beeldscherm en exclusief OS mag maximaal 800 euro kosten. Iets lager dan 800 zou mooi zijn aangezien het meestal iets meer wordt door de verzendkosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, zaken als randapparatuur wordt later bijgekocht
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval moet er een SSD in. Optische drive is niet nodig. GPU die Full HD aankan op redelijke settings. De cpu moet geen bottleneck vormen voor de GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bijzondere voorkeur voor intel of AMD, ook Nvidia of AMD maakt niet uit. Het gaat mij om de beste prijs/kwaliteit verhouding (mits passend bij het budget)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Micro-ATX maat lijkt mij prima. De gebruiker wil graag een enigszins stil systeem.
Ga je overklokken?
Niet overklokken
De onderdelen die ik op het oog heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon X4 860K Boxed | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | MSI A88XM-E35 | € 47,90 | € 47,90 |
| 1 | MSI Radeon R9 270 2GB GAMING | € 168,90 | € 168,90 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 49,80 | € 49,80 |
| 1 | Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart | € 182,99 | € 182,99 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 27,90 | € 27,90 |
| 1 | Kingston HyperX Fury red HX318C10FR/8 | € 69,76 | € 69,76 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 430W CM | € 51,85 | € 51,85 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 90,95 | € 90,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 760,- | |
Ik heb de volgende vragen
- Ik las bij de de reacties dat de CPU mogelijk een bottleneck is voor de GPU. Een i3 zou ook geen meerwaarde hebben voor het gamen en zelfs duurder zijn. Is er een alternatieve AMD processor?
- De hoogte van de CPU koeler is 153mm, terwijl de opgegeven maximale hoogte die in de kast past 155 is. Theoretisch past dit, maar weet iemand of dit ook in de praktijk past?
- Ik heb niet zo'n verstand van voedingen, heeft deze voeding voldoende aansluitingen voor all deze onderdelen?
- Andere opmerkingen of tips zijn natuurlijk ook welkom.
Bij voorbaat dank voor de hulp!