Conflict tussen UPC modem en Sitecom WiFi Router X8 AC1750

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15
Goedemiddag mede Tweakers,

Bij de volgende 2 router/modem setup heb ik het volgende probleem:

Sitecom WiFi Router X8 AC1750:
http://tweakers.net/price...ifi-router-x8-ac1750.html

UPC Technicolor Modem:
http://gallery.dpcdn.pl/i...9235x20130214114403_0.jpg

Deze setup staat bij mijn schoonouders in de hut, nu is het geval dat de WiFi eigenlijk vrijwel wegvalt zonder enig duidelijke reden.

Nu heb ik zelf deze setup thuis ook maar dan met een X3 versie van dit modem en hetzelfde UPC modem.
Het UPC kreng staat in bridge modus en dan zowaar doet ie elk 'trucje' zonder problemen.

Echter komt Sitecom bij mijn schoonouders niet in bridge modus, wat raar is al punt 1.

Punt 2 is dat als ik hem erachter hang en het DHCP gedeelte uit zet zodat we niet een netwerk genereren wat 2 modems heeft wat een lease uitgeeft het het probleem niet oplost.

Google is your best friend maar niet duidelijk genoeg wat ik moet specificeren in dit specifieke geval?

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wees duidelijk wat je met "bridge mode" bedoelt.

Bij jou heb je blijkbaar de UPC modem als bridge werken en de Sitecom als router.
Zoals je het beschrijft heb je bij je ouders de modem niet in bridge en probeer je de de Sitecom erachter als "bridge" neer te zetten...

1) wezenlijk andere situatie
2) wireless router als "bridge" inzetten does not compute. Bedoel je niet dat je het als AP in probeert te zetten?

Maar goed, misschien lezen wij verkeerd. Als je de modem als bridge ingesteld hebt, bedenk dat het maar 1 IP per boot uitgeeft, dus als je router geen IP krijgt ligt het daar ws aan. Oplossing: modem uit, router uit. Modem aan, wachten tot het online is, dan router aanzetten. Zou op dat moment prima IP moeten krijgen.

Sitecom router als AP inzetten kan ook prima, dan moet je DHCP uitzetten, vast IP binnen LAN van de modem/router kiezen en via LAN, niet WAN aansluiten op modem/router. ALs het fout gaat ligt het er meestal aan dat je via WAN en niet LAN aansluit,

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht het met de tips van en dion_b niet lukken, neem dan gerust contact met ons op. Geef hierbij dan aub uw exacte model door (staat op de sticker van de router, bv. WLR-8100 v1 002) en de gebruikte configuratie.

[ Voor 2% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15
Echter komt het "UPC MODEM" bij mijn schoonouders niet in bridge modus, wat raar is al punt 1.

Sitecom gaf daardoor verwarring aan jouw kant dion_b.

Bedankt voor tips!

Ik laat jullie weten wat het resultaat was :)

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?