<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
Verwijderd
70 graden haal je nog moeilijk met luchtkoeling. Wat een onzin.
zeker bij de vobis? of dynabite?
Met een eigengemaakte waterkoeling heb ik met een natuurkunde project zelfs een K6-2 400@615 gehad op 37 graden full load en ook nog stabiel!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Of ze hebben een 50 Watt peltier gebruikt. In dat geval produceert de processor meer warmte dat de peltier door kan voeren en gaat de peltier als isolator werken. Ik heb het zelf ook meegemaakt (gelukkig in een gecontroleerde situatie) en de computer opgestart, naar de bios om de temperatuur te meten en die ging heel hard omhoog.( 10 graden in 5 seconden ofzo) Toen maar heel snel de computer weer uitgezet.Op vrijdag 15 juni 2001 15:42 schreef H2elpme het volgende:
Wat belachelijk zijn zeker van die lui die de peltier er verkeerd op doen.
- This line is intentionally left blank -
Y'24
Verwijderd
mijn thunderbird 1 ghz overgeklokt op 1,2 loopt netjes op 45 graden met een standaard koeler rock solid
Shaken, not stirred.....Op vrijdag 15 juni 2001 19:57 schreef sub-zero het volgende:
hihi thunderbird on the rocks zeker
- This line is intentionally left blank -
every man is wise, until he speaks
Verwijderd
Dat zou helemaal leuk zijn, die p4 is nog erger dan een t-bird en al zeker erger dan een palomino. Intel geeft zelf op dat de p4 75 Watt lust (dikke t-bird ook) echter Intel liegt een beetje want ik geloof dat een 1.7 Ghz p4 op standaart voltage zelfs 120Watt lust. Vandaar dat de boel dan terug klapt naar 850 Mhz vanwege de koeler die berekent is op 75Watt.Op Friday 15 June 2001 21:14 schreef hervaz het volgende:
Naja ze willen liever een niet te unlocken en duurdere p4 verkopen ( En NEEEEE ik heb NIX tegen intel)
Maar de temp ligt toch echt lager...Op Friday 15 June 2001 22:33 schreef The Rapier het volgende:
[..]
Dat zou helemaal leuk zijn, die p4 is nog erger dan een t-bird en al zeker erger dan een palomino. Intel geeft zelf op dat de p4 75 Watt lust (dikke t-bird ook) echter Intel liegt een beetje want ik geloof dat een 1.7 Ghz p4 op standaart voltage zelfs 120Watt lust. Vandaar dat de boel dan terug klapt naar 850 Mhz vanwege de koeler die berekent is op 75Watt.
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Maare, ik denk dat ze dan zoals ik het hier hoor beschreven de koeler en niet goed op hadden zitten. Deden ze dus constant fout.
Ik denk ook dat het simpel te verdedigen voor hun is, als je niet weet wat je fout doet is het lastig op te lossen.
Maar ik wilde het volgende systeem laten bouwen:AMD Athlon Thunderbird 1,2GHz (133Mhz FSB)
Noisecontrol Silverado
MSI K7T Turbo RAID
256MB PC133 SDRAM (CAS2, Dane-Elec)
Creative Labs SBLive! Player 5.1 (retail)
Midiland S4 7100
IBM 30GB (DTLA-307030, 7200rpm, 2MB, 2x)
Pioneer DVD 105SZ
LG 915FT+ 19" Flatron
350Watt Enermax Whisper PSU
Antec SX1030BEC Zwart (zonder voeding + 2 fans)
ATI Radeon ViVo 64MB DDR (retail)
1,44MB Diskette Station
Logitech Deluxe Access Keyboard
Logitech Pilot mouse
Arctic Silver II koelpasta
OCZ/tweakmonster copper shim
IBM 20GB (DTLA-305020, 5400rpm, 512KB)
Lijkt me raar als ik met dat systeempje diezelfde klachten krijg, wan't ik heb alles letterlijk rondom de cpu opgebouwd volgens mijn wensen en natuurlijk zoveel mogelijk binnen het budget.
En ik krijg als het goed is over 2 weken een e-mail van hun terug met de melding of ze bovenstaande systeem willen gaan bouwen (de baas is dan terug van zijn vakantie) en dan zien we wel hoe het verder gaat.
* Excru aait HAL
je ken natuurlijk ook voor DDR mobo + geheugen gaan, kost tegenwoordig toch allemaal geen ruk meer, en als je zo'n systeem bouwt kan dat er ook nog wel bij lijkt me.
Verwijderd
omdat die p4 terug klapt naar de halve kloksnelheid als hij boven een bep waarde komt ( 50 graden celsius ofzo ) jah dan blijf hij idd koeler jah, maar of dat nou zo fijn is denk het niet.Op vrijdag 15 juni 2001 23:36 schreef Paitor het volgende:
[..]
Maar de temp ligt toch echt lager...
bovendien gaan de koeler bouwers idd uit van 75Watt en dat zijn altijd nog goede koelers, ze zijn vrij groot en worden gemaakt door gerenomeerde koelerbouwers ( GW, Thermolake, Swiftech ). De t-brid heeft veel meer te maken met brakke koelers (van minder dan F30 ofzo, terwijl die p4 koeler pas bij F50 ofzo)
een proc die een hoger vermogen heeft, dan een andere proc wordt gewoon warmer dan die andere proc bij gelijke koeling.
Die MSI is dus veel stabieler. Die asus is wel een beetje sneller.Op zaterdag 16 juni 2001 12:15 schreef salvador4 het volgende:
mooi systeempje, het enige wat ik niet zou nemen is de msi turbo, maar een asus a7v133, die is iets sneller, iets stabieler en iets beter te overklokken in't algemeen.
En het overclocken gaat met een MSI beter aangezien je 1.96V Kan gaan ipv 1.85.
Bij de weg. Waarom koop je een 20 en een 30 gieg? Je kan er beter 2 van 30 kopen zodat je ze in RAID kan zetten.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
met msi heb je toch het gezijk dat je de l7 bruggen moet gaan kleuren enzo i.v.m voltageOp zaterdag 16 juni 2001 20:04 schreef thedolf het volgende:
[..]
Die MSI is dus veel stabieler. Die asus is wel een beetje sneller.
Verwijderd
moeten ze hier maar ns komen kijken, Thunderbird @ 1620 en 1.95V , 41°C stressed met LUCHT koeling
JC
Verwijderd
als je mzzl hebt zelfs tot 1.98VOp zaterdag 16 juni 2001 20:04 schreef thedolf het volgende:
[..]
Die MSI is dus veel stabieler. Die asus is wel een beetje sneller.
Bij de weg. Waarom koop je een 20 en een 30 gieg? Je kan er beter 2 van 30 kopen zodat je ze in RAID kan zetten.
nix dan goeds over MSI planken! alleen die via's hae......
IBM 30GB (DTLA-307030, 7200rpm, 2MB, 2x)Op zaterdag 16 juni 2001 20:04 schreef thedolf het volgende:
[..]
Let op de geniepige 2x aan het einde.
De 20GB schijf is voor 'backup', daar heb ik alle documenten waar ik mee werk etc op staan en dan kan ik zonder al mij zorgen te maken dat ik vergeten ben gewoon de c schijf formatteren. En zowieso, documenten op een striped raid setje? Er, liever niet
* Excru aait HAL