Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Playstation 4 internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik heb een probleem met mijn internet op de Playstation 4 waardoor ik niet meer kan gamen met vrienden. Wanneer ik online speel met ze word ik na anderhalve minuut eruit gegooit. Ik heb al ontzettend veel pogingen gedaan om mijn nat-type te veranderen maar ik zou nu niet meer weten wat ik moet doen. Ik heb een Ubee EVW3200 modem en daarop een D-Link DIR-615 router aangesloten aangezien ik op zolder game. Ik heb nat-type 2.

De dingen die ik heb geprobeerd zijn:

-Portforwarding in mijn modem en mijn D-Link als acces point gebruikt. Geen resultaat
-Mijn D-Link als router gebruiken en daar Portforwarding toegepast. Geen resultaat
-Playstation 4 een vast ip-adres gegeven en hem in DMZ mode gezet. Geen resultaat.
-UPnP aan. Geen resultaat
- Playstation 4 direct verbonden met een kabel vanaf het modem. Geen resultaat.

Kortom, ik heb de instellingen van mijn modem en router proberen aan te passen om het juiste resultaat te krijgen maar geen resultaat. Zelfs iemand langs laten komen met veel verstand over dit soort kwesties maar ook hij kwam er niet uit.

Iemand die nog een optie voor me heeft?

Vriendelijke groeten en alvast bedankt.

Verwijderd

Modem in bridge zetten? Je hebt nu een dubbele NAT.

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29
Dns gewijzigd?
Heeft bij mij iig geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:46:
Modem in bridge zetten? Je hebt nu een dubbele NAT.
Een dubbele NAT heb ik volgens mij nu niet maar ik kan het proberen! Ik heb al vaker wat gelezen en gezien over bridge mode. Maar ik heb daar eigenlijk geen verstand van.. Hoe werkt dat?
psvunited schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:56:
Dns gewijzigd?
Heeft bij mij iig geholpen.
Ik heb de DNS-Server ook al in 8.8.8.8 en 8.8.4.4. geprobeerd zonder resultaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:21:
[...]

Een dubbele NAT heb ik volgens mij nu niet maar ik kan het proberen! Ik heb al vaker wat gelezen en gezien over bridge mode. Maar ik heb daar eigenlijk geen verstand van.. Hoe werkt dat?

[...]

Even Ziggo bellen en vragen of ze de modem in de bridge willen zetten. De modem herstart dan en functioneert dan gewoon als simpele bridge. Je D-Link router functioneert dan als NAT.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:21:
[...]

[...]

Waarschijnlijk heb je die dus wél op het moment dat zowel je modem als router dezelfde functies uitvoeren. ;)

Inderdaad je modem is bridge mode zetten, en vervolgens je router NAT laten regelen. Zet overigens upnp + DMZ uit, die heb je niet nodig als je router netjes ingesteld is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn Ubee in Bridge modus.

Nog steeds hetzelfde probleem. Moet ik nu weer poorten opengooien op mijn router? PS4 in DMZ zetten? UPnP aanzetten?

Ik hoor het graag!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:02:
Ik heb nu mijn Ubee in Bridge modus.

Nog steeds hetzelfde probleem. Moet ik nu weer poorten opengooien op mijn router? PS4 in DMZ zetten? UPnP aanzetten?

Ik hoor het graag!
Zet de PS4 eens in DMZ, dan kunnen we de port forwarding uitsluiten als het dan nog niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Er is in ieder geval nu verandering, ik wordt nog steeds de party uitgegooid maar nu komt er te staan: er is een fout opgetreden. De andere keren kwam er alleen rechtsboven in beeld: ''je hebt de party verlaten''

Dus nog steeds niet het gewenste resultaat nadat de PS4 in dmz staat.

Wat nu?

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:08
Ik zou het eerst werkend proberen te krijgen met alleen de modem. Heb je al geprobeerd om een kabel direct van de modem in je ps4 te doen en dan op de modem dmz aanzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Arn0uDz schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:45:
Ik zou het eerst werkend proberen te krijgen met alleen de modem. Heb je al geprobeerd om een kabel direct van de modem in je ps4 te doen en dan op de modem dmz aanzetten?
Ja geprobeerd en zonder resultaat! Werd er telkens na anderhalf minuut uitgegooid.

• Arn0uDz
Heb je verder nog andere problemen dan? Op je pc of andere devices.

Verwijderd

Topicstarter
Arn0uDz schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:48:
Heb je verder nog andere problemen dan? Op je pc of andere devices.
Nee het is alleen wanneer ik op de playstation 4 speel. Verder werkt het internet op de tv, computer, tablet prima! Het werkte ook allemaal op de playstation 4, tot 2 maanden terug het van de een op de andere dag niet meer werkte.

• Arn0uDz
Firmware update en reset van de modem? Is het altijd dezelfde party die je joined? Als je zelf een party opzet dan, gaat hij er dan ook uit.

Verwijderd

Topicstarter
Arn0uDz schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:02:
Firmware update en reset van de modem? Is het altijd dezelfde party die je joined? Als je zelf een party opzet dan, gaat hij er dan ook uit.
Modem gereset. Of hij de party maakt, of ik maakt niet uit. Ik word er telkens uitgegooid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:50:
[...]

Nee het is alleen wanneer ik op de playstation 4 speel. Verder werkt het internet op de tv, computer, tablet prima! Het werkte ook allemaal op de playstation 4, tot 2 maanden terug het van de een op de andere dag niet meer werkte.
Is er toen iets veranderd op/aan het netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:13:
[...]

Is er toen iets veranderd op/aan het netwerk?
Nee helemaal niets. Had de dag ervoor nog met m'n maten gespeeld, dag later werd ik telkens eruit gegooid.

[ Voor 2% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:14:
[...]

Nee helemaal niets. Had de dag ervoor nog met m'n maten gespeeld, dag later werd ik telkens eruit gegooid.
Is het mogelijk om je PS4 te resetten?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mogelijk, heb het net gedaan maar denk niet dat het daar aan ligt. Nog niet getest, Het zit denk ik in mijn modem of router. Op een of andere manier blokkeren die elkaar op het gebied van gamen.

• Arn0uDz
Heb je de router niet afgekoppeld dan tijdens het direct aansluiten op de modem?

Heb je dit wel gedaan, dan begint het al bij je modem en kun je vrijwel de router al uitsluiten.

[ Voor 38% gewijzigd door Arn0uDz op 09-03-2015 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Arn0uDz schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:52:
Heb je de router niet afgekoppeld dan tijdens het direct aansluiten op de modem?

Heb je dit wel gedaan, dan begint het al bij je modem en kun je vrijwel de router al uitsluiten.
Heb ik wel gedaan, het ligt ook mijn modem. Maar wellicht dat mijn router iets dwarsboomt van mijn modem.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee om dit op te lossen? Resetten van PS4 werkte ook niet. Het probleem ligt in mijn modem.

DMZ, UPNP, Portforwarding, BridgeMode werkt tot op heden niet.
Iemand??

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:44:
Dat is mogelijk, heb het net gedaan maar denk niet dat het daar aan ligt. Nog niet getest, Het zit denk ik in mijn modem of router. Op een of andere manier blokkeren die elkaar op het gebied van gamen.
Waarom denk je dat? Ik denk dat het juist wil aan je PS4 ligt. Netwerkinstellingen veranderen niet zomaar. Een aanpassing op het Sony platform kan wel gebeuren zonder dat jij er weet van hebt,

Ik heb af en toe ook wel eens vreemde connectie errors gehad op m'n PS4. En weet 100% zeker dat mijn eigen router perfect is ingesteld. Nu heb ik het geluk gehad dat dit errors waren die dan bijv. de volgende dag weer waren opgelost. Maar toch denk ik dat je het eens op je PS4 moet zoeken.

Krijg je nog een specifieke PS4 foutmelding? De support geeft vaak als eerste het advies om je NAT na te kijken, maar dat betekent niet dat er daadwerkelijk wat mis is met je NAT.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de playstation gereset en ook geen resultaat hierbij. Ik ben ten einde raad, baal er erg van dat ik nu niet kan gamen met mijn maten. :(
Pagina: 1