Voor een kennis zoek ik een nieuwe mini-pc (iets als een nuc of een zelfbouw-pc).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Films kijken, films downloaden (usenet, torrents). Internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeem mag maximaal 300 euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis, voorkeur gaat naar een draadloze muis/toetsenbord combinatie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zolang er een geïntegreerde gpu zit in de cpu die zonder problemen 1080p@60 fps aankan vind ik het prima.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeur voor een SSD is Samsung omdat ik hier tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee heb (830, 840, 840 evo) en een CPU van Intel. Geen AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ingebouwde WiFi is handig om te hebben, maar niet noodzakelijk.
Kennis had zelf al dit systeem gevonden:
pricewatch: Asus EB1036-B0080
Maar van zulk soort systemen ben ik niet echt fan omdat je ze nauwelijk kan uitbreiden of upgraden als dit nodig is in de toekomst. Daarom zat ik zelf aan de volgende setup te denken:
Is wel wat boven het budged, maar lijkt mij langer mee te gaan dan een vrijwel kant-en-klaar kastje.
Deze review had mij dan ook zeker geholpen: productreview: Silverstone PT13 review door Foritain
Misschien nog componenten die goedkoper kunnen? Of andere kastjes die meer bieden dan de Asus EB1036-B0080?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Films kijken, films downloaden (usenet, torrents). Internetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeem mag maximaal 300 euro kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis, voorkeur gaat naar een draadloze muis/toetsenbord combinatie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zolang er een geïntegreerde gpu zit in de cpu die zonder problemen 1080p@60 fps aankan vind ik het prima.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeur voor een SSD is Samsung omdat ik hier tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee heb (830, 840, 840 evo) en een CPU van Intel. Geen AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ingebouwde WiFi is handig om te hebben, maar niet noodzakelijk.
Kennis had zelf al dit systeem gevonden:
pricewatch: Asus EB1036-B0080
Maar van zulk soort systemen ben ik niet echt fan omdat je ze nauwelijk kan uitbreiden of upgraden als dit nodig is in de toekomst. Daarom zat ik zelf aan de volgende setup te denken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3220 Boxed | € 49,- | € 49,- |
| 1 | Asus H81T | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Silverstone PT13 | € 55,50 | € 55,50 |
| 1 | Cooler Master NA 90 | € 23,95 | € 23,95 |
| 1 | Silverstone Argon SST-AR04 | € 28,68 | € 28,68 |
| 1 | Crucial CT25664BF160B | € 17,93 | € 17,93 |
| 1 | Samsung 850 EVO 120GB | € 71,05 | € 71,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 324,11 | |
Is wel wat boven het budged, maar lijkt mij langer mee te gaan dan een vrijwel kant-en-klaar kastje.
Deze review had mij dan ook zeker geholpen: productreview: Silverstone PT13 review door Foritain
Misschien nog componenten die goedkoper kunnen? Of andere kastjes die meer bieden dan de Asus EB1036-B0080?