Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

48-poort Gigabitswitch voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

• gotyé
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-05-2024
Hallo !

Waarnaar ben ik op zoek

48 poort switch voor thuisgebruik met mogelijkheid voor POE. POE's zullen gebruikt worden voor IP-camera's, IP-telefoons en GIRA domotica apparaten. Eventueel 2x24 poort switch waarvan 1 met POE.

Vereisten

- Gigabit
- 48 poorten
- waarvan min. 15 poorten met POE
- Layer 2 is voldoende
- Rack mountable (diepte = 45cm )
- Totale wattage van 170watt is voldoende

Wat heb ik zelf al gevonden

pricewatch unsorted: Cisco SG 200-50P 50-PORT (SLM2048PT-EU)
www.azerty.nl/0-3286-3820...oeri.html?channel_code=40

pricewatch: Netgear Prosafe M4100-50-POE/ (op pricewatch staat gigabit maar ik denk dat dit slechts een 100mbit is?)

pricewatch: HP Procurve V1910-24G-PoE (170 W) + pricewatch: HP Procurve V1910-24G

pricewatch: Zyxel GS1920-48HP (voorstel van DJ Smiley)

Iemand met nog een ander voorstel of ervaring hierin ?
Bedankt ! _/-\o_

[ Voor 81% gewijzigd door gotyé op 09-03-2015 18:25 ]

Verwijderd

Wat heb je zelf al gevonden?

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

...en waarom?

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35

Mijn iRacing profiel

• gotyé
Ik heb heus al zelf gezocht hoor... Ik had gewoon graag wat advies gehad :).

Zelf kwam ik bij deze terecht:

- Netgear Prosafe M4100-50-POE

- 2 x Netgear Prosafe Gigabit Plus JGS524PE

- 1 x HP Procurve V1910-24G + 1 x HP Procurve V1910-24G-PoE

• gotyé
-edit- dubbele post

[ Voor 93% gewijzigd door gotyé op 09-03-2015 13:41 ]

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:37

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Heb je even een PB gestuurd. :) Misschien dat je daar iets aan hebt?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
gotyé schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:41:
Ik heb heus al zelf gezocht hoor... Ik had gewoon graag wat advies gehad :).

Zelf kwam ik bij deze terecht:

- Netgear Prosafe M4100-50-POE

- 2 x Netgear Prosafe Gigabit Plus JGS524PE

- 1 x HP Procurve V1910-24G + 1 x HP Procurve V1910-24G-PoE
Het zou fijn zijn als je dit de volgende keer in je op vermeld. Nu lijkt het erop dat je 0,0 zelf gedaan hebt. Daardoor krijg je dus niet echt behulpzame reacties zoals je al ziet.

Je noemt nu een paar opties. Wat zijn de pro's en con's van deze voor jouw? Dan pas is er een zinnige discussie nodig.

Let bij POE overigens wel op je totaalvermogen. Heb je normaal POE nodig of POE+ (802.3at, 30watt)? En wat gebruiken de apparaten gezamenlijk? Een 24poorts POE switch is leuk, maar als die bv maar 180watt kan leveren kun je dus niet alle poorten maximaal belasten. Wel iets om rekening mee te houden.
Een 360W switch kan dan misschien nodig zijn. Waar plaats je dat ding? Een 'full power' switch is vaak diep en past weer niet in een simpel wandpatchkastje.

Geluid kan ook een issue zijn: Een dergelijke POE switch is *niet* stil. Dus die wil je niet onder een burotje hebben liggen!

Je kan eens kijken naar bv een pricewatch: Zyxel GS1920-48HP
Dan heb je 375watt 802.3at POE switch. Wel is dit een smart-L2. Heb je volwaardige L2 of hogere functionaliteit nodig dan kom je snel een stuk duurder uit. Maar ook dat mis ik even in je OP.

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 09-03-2015 15:40 ]

• gotyé
DJSmiley schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:39:
[...]

Het zou fijn zijn als je dit de volgende keer in je op vermeld. Nu lijkt het erop dat je 0,0 zelf gedaan hebt. Daardoor krijg je dus niet echt behulpzame reacties zoals je al ziet.

Je noemt nu een paar opties. Wat zijn de pro's en con's van deze voor jouw? Dan pas is er een zinnige discussie nodig.

Let bij POE overigens wel op je totaalvermogen. Heb je normaal POE nodig of POE+ (802.3at, 30watt)? En wat gebruiken de apparaten gezamenlijk? Een 24poorts POE switch is leuk, maar als die bv maar 180watt kan leveren kun je dus niet alle poorten maximaal belasten. Wel iets om rekening mee te houden.
Een 360W switch kan dan misschien nodig zijn. Waar plaats je dat ding? Een 'full power' switch is vaak diep en past weer niet in een simpel wandpatchkastje.

Geluid kan ook een issue zijn: Een dergelijke POE switch is *niet* stil. Dus die wil je niet onder een burotje hebben liggen!

Je kan eens kijken naar bv een pricewatch: Zyxel GS1920-48HP
Dan heb je 375watt 802.3at POE switch. Wel is dit een smart-L2. Heb je volwaardige L2 of hogere functionaliteit nodig dan kom je snel een stuk duurder uit. Maar ook dat mis ik even in je OP.
Op basis van je antwoord heb ik enkele aanpassingen in mijn OP geplaatst. Bedankt _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Punt van geluid heb je nog niet meegenomen. Is dat bewust? Want een beetje 48p switch is in de regel gebouwd op rackmount in een datacenter/serverruimte en airflow krijgt duidelijk prio boven akoestiek, waardoor ze klinken als een opstijgende straaljager. Zelfs in een afgesloten hok (meterkast) kan het rustig een penetrant geluid elders in huis opleveren.

Ik heb twee 48p switches liggen die ik bij tijd en wijlen (LAN party etc) uit de kast haal en inzet, maar no way gaan die dingen 24/7 bij mij thuis aanstaan. Dan liever een paar kleinere 8p switches die passief gekoeld zijn. Er zijn wel degelijk 24p en misschien 48p switches die passief gekoeld zijn, in een thuissituatie zou ik daar erg goed naar kijken.

Oslik blyat! Oslik!

• gotyé
dion_b schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:40:
Punt van geluid heb je nog niet meegenomen. Is dat bewust? Want een beetje 48p switch is in de regel gebouwd op rackmount in een datacenter/serverruimte en airflow krijgt duidelijk prio boven akoestiek, waardoor ze klinken als een opstijgende straaljager. Zelfs in een afgesloten hok (meterkast) kan het rustig een penetrant geluid elders in huis opleveren.

Ik heb twee 48p switches liggen die ik bij tijd en wijlen (LAN party etc) uit de kast haal en inzet, maar no way gaan die dingen 24/7 bij mij thuis aanstaan. Dan liever een paar kleinere 8p switches die passief gekoeld zijn. Er zijn wel degelijk 24p en misschien 48p switches die passief gekoeld zijn, in een thuissituatie zou ik daar erg goed naar kijken.
De patchkast staat in een ruime garage niet nogmaals afzonderlijk in een meterkast. De ruimte daarnaast is een afgesloten berging en pas daarnaast de keuken. Het plafond zijn betonnen gewelven dus ik vermoed dat je het geluid ook daardoor niet zal horen op het 1ste verdiep.

Moet er rekening gehouden worden met extra koeling of zal enkel een 48-poort switch zichzelf voldoende koelen?

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:07

KrazyJay

Van die switches heb ik alleen ervaring met de HP v1910, omdat voor ethernet HP (en blackbox) onze leveranciers zijn. Ik kan hem aanraden, zelfs zonder (veel) kennis van vlans heb ik onze stagiair hem laten configureren. Het enige wat je even door moet krijgen is voice lan settings.
De 8p is lekker klein en volgens mij passief gekoeld. De 24p is gelijk een flink stuk dieper en breder en gaat niet in elke patchkast passen.

Verwijderd

Let inderdaad ook op de diepte van de apparatuur. De wat zwaardere switches hebben vaak een server-rack of extra diep patch-rack nodig. Zo'n klein patchkastje voor aan de muur passen ze meestal niet in.

Zolang de ruimte waarin de switch hangt geventileed is en niet heel erg klein, zou ik me over koeling in eerste instantie geen zorgen maken. Als er nog een hoop andere apparatuur samen met de switch in een klein hokje gestopt wordt, dan wel. Koelen met airco's is duur, maar een geforceerde luchtstroom is misschien ook wel goed genoeg dan.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik denk dat de switches die je zelf voorstelt prima voldoen.
't ligt vooral aan je budget en de eissen die je zelf stelt

Deze doet bijv. al PoE, 320Watt en is goedkoper dan de bovengenoemde.

pricewatch: TP-Link JetStream Gigabit L2 Managed PoE Switch met 24 poorten en 4 combi SFP-sleuven
Dat wil echter niet zeggen dat ie beter is, het kan zijn dat ie meer herrie maakt of minder features heeft.

De UniFi switches worden ook heel goed aangeschreven, echter heb ik zelf geen ervaring met hun switches
pricewatch: Ubiquiti Unifi 24x10/100/1000Base-T + 2 x SFP & 250W PoE+
(zie: https://www.ubnt.com/unifi-switching-routing/unifi-switch/)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
KrazyJay schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:54:
Van die switches heb ik alleen ervaring met de HP v1910, omdat voor ethernet HP (en blackbox) onze leveranciers zijn. Ik kan hem aanraden, zelfs zonder (veel) kennis van vlans heb ik onze stagiair hem laten configureren. Het enige wat je even door moet krijgen is voice lan settings.
De 8p is lekker klein en volgens mij passief gekoeld. De 24p is gelijk een flink stuk dieper en breder en gaat niet in elke patchkast passen.
Ik kan deze ook aanraden. Configuratie is extreem simpel en kan eventueel ook via de console worden gedaan. Configuratie vind ik zelfs gemakkelijker dan Meraki switches. Echter volgens mij zijn er van de v1910 PoE meerdere varianten. Het valt mij namelijk op dat sommige meer lawaai maken door andere fans, ook al lijkt het dezelfde switch.

• gotyé
Ik ben voor de Cisco gegaan

pricewatch unsorted: Cisco SG 200-50P 50-PORT (SLM2048PT-EU)

Mag een slotje op bedankt !
Pagina: 1