Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen verbinding na stroomuitval

Pagina: 1
Acties:

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11 16:47
Goedemiddag,

Een kennis van mij heeft al een tijdje last van een probleem met zijn netwerk: elke keer als de stroom uitvalt (dit gebeurt met enige regelmaat) heeft een aantal apparaten geen internet meer. Zijn setup is als volgt:

Ziggo Cisco EPC3925 --> switch --> PC

De apparaten die geen internet hebben zijn voor elke stroomuitval anders en de enige oplossing is de kabel van de aansluiting op een andere poort op de switch zetten, uitschakelen van het modem en de switch werkt niet. Na het wisselen van de kabels is er meteen weer verbinding.

Het lijkt mij dat de switch de boosdoener is, of zie ik iets simpels over het hoofd?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Om welke switch gaat het?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03

D4NG3R

kiwi

:)

Suggestie: Laat eens onderzoek doen naar de oorzaak van de constante stroomuitval?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Klinkt alsof de switch brak is. Vervang die eens?

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
UPS ertussen gooien ? (zodat de switch niet meer down gaat..)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

back2basic schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:30:
UPS ertussen gooien ? (zodat de switch niet meer down gaat..)
Beetje een overkill als je het mij vraagt. We hebben het hier over 1 desktop.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ipconfig release en renew ?

Lijkt erop dat bij een stroomonderbreking de router nieuwe IP uitdeelt, terwijl de clients nog de oude IP hebben ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
Ik had in het verleden ook wel eens af en last van een kleine dip en heb en toen dit pricewatch: APC Back-UPS ES 550VA DIN tussen gezet.. kost maar een paar eurie maar scheelt wel veel ellende. maar als het maar voor 1 desktop is is dat idd overkill...
Ik zou een kijken of de switch nog in orde is.. of bij de stroomleverancier gaan klagen dat je apparaten kapot gaan omdat er zoveel stroomuitval (en misschien pieken op het net komen hierdoor.)

Mijn iRacing profiel

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

waar hebben we het nu over ? Over een aantal apparaten (wireless/wired?) of 1 desktop ?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Tazzios

..

MPeek schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:10:
...
De apparaten die geen internet hebben zijn voor elke stroomuitval anders en de enige oplossing is de kabel van de aansluiting op een andere poort op de switch zetten, uitschakelen van het modem en de switch werkt niet. Na het wisselen van de kabels is er meteen weer verbinding.

Het lijkt mij dat de switch de boosdoener is, of zie ik iets simpels over het hoofd?
De Ziggo Cisco EPC3925 start denk langzamer dan de andere apparaten.

Wat gebeurd er:
De andere apparaten merken dat er netwerk is (door de switch) en proberen via DHCP een IP adres te krijgen de cisco is nog niet opgestart dus hebben ze geen IP of verzinnen er zelf eentje

Dat het werkt om de kabel te wisselen komt doordat het apparaat dan even geen netwerk meer heeft en bij het weer aansluiten opnieuw een DHCP reqeust doet. De kabel kun je waarschijnlijk net zo goed weer in dezelfde aansluiting steken.

Oplossing:
UPS voor Cisco (eventueel ook switch) of op ieder apparaat een vast IP adres instellen.

Verwijderd

Tazzios schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:00:
[...]

De Ziggo Cisco EPC3925 start denk langzamer dan de andere apparaten.

Wat gebeurd er:
De andere apparaten merken dat er netwerk is (door de switch) en proberen via DHCP een IP adres te krijgen de cisco is nog niet opgestart dus hebben ze geen IP of verzinnen er zelf eentje

Dat het werkt om de kabel te wisselen komt doordat het apparaat dan even geen netwerk meer heeft en bij het weer aansluiten opnieuw een DHCP reqeust doet. De kabel kun je waarschijnlijk net zo goed weer in dezelfde aansluiting steken.

Oplossing:
UPS voor Cisco (eventueel ook switch) of op ieder apparaat een vast IP adres instellen.
Mooie oplossing als het inderdaad toch om meerdere apparaten gaat. Echter zou ik persoonlijk de problemen met de stroomverbinding proberen op te lossen ipv een lapmiddel in te zetten.
Pagina: 1