Geen netwerk via LAN, wel via WIFI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-07 14:57
Beste mede-tweakers,

Sinds wij een nieuwe ISP hebben (Ziggo) is onze internet snelheid met een factor 10 toegenomen (van 20 naar 200). Heel mooi, ware het niet dat de router op een ongelukkige plek staat met 2 muren tussen de router en mijn WIFI adapter. Dus ik haal maar ongeveer 36 van de 200 Mbit/sec.
Alle apparaten werken draadloos, met uitzondering van mijn vader's PC, die in de kelder ook geen verbinding kreeg. Zijn PC is dus fijn met een LAN kabel aangesloten en geniet van de volle snelheid.

Maar wanneer ik dit probeer krijg ik te zien dat de verbinding "beperkt" is. Ik krijg wel een IP adres toegewezen, iets waar nog veel moeite voor nodig was. De DNS staat goed, maar ik kan niet eens een ping sturen naar de router. De kabel is prima, de router is prima, maar ergens is dus iets mis met mijn computer. De LAN adapter van mijn Rampage III Extreme zit ergens dwars.

Ten tijde van het typen van dit bericht zit ik op de hogeschool en niet aan mijn computer thuis. Dus ik kan even geen verdere details geven. Deze zullen nog wel volgen (indien nodig).

Zelf heb ik de driver als eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten. WIFI werkt prima maar langzaam, maar de LAN kabel wil ie niet doen.

Iemand hier ervaring mee en een mogelijke oplossing?

Ter extra informatie: onze router is zo ingesteld dat het MAC adres van de netwerkadapter in de router moet staan om toegang te krijgen. Zowel mijn wifi adapter en de adapter van het moederbord staan er gewoon in. Die van mijn laptop weer niet (alleen de wifi adapter ervan) en daarop krijg ik in ieder geval netjes te zien dat het apparaat geblokkeerd wordt. Het is dus echt iets mijn de adapter van mijn moederbord.

OPGELOST
Bij het aansluiten van mijn PC bij een lanparty bleek mijn wifi dongel niet te werken met zijn router. Vreemd, want hij heeft de zelfde als ik thuis heb.

Vervolgens toch maar eens via de LAN geprobeerd en.. krijg nou wat? LAN werkt hier wel!
Ik ben in de instellingen van de LAN adapter gaan snuffelen en ben tot de conclusie gekomen dat het instellen van de gewenste snelheid ook effect kan hebben op het wel of niet verbinding kunnen maken. Ik forceerde de snelheid blijkbaar op 1 Gbps. Na het instellen van een lagere snelheid of het op "automatisch bepalen" instellen, werkte het prima. :)

[ Voor 15% gewijzigd door EliteGhost op 13-08-2015 14:07 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Probeer dan maar eerst eens die MAC whitelist uit te zetten, die kan je dan daarna weer aan zetten na testen :)
Hoe weet je overigens dat de kabel prima is? Het protocol waarmee de snelheid (10Mb, 100Mb of 1Gb) wordt vastgesteld kijkt niet naar kwaliteit of staat van de kabel, probeer er eens je laptop aan te hangen, met de MAC whitelist uit, en kijk of die het wel doet, zo kan je iig vaststellen of het een probleem van je router, kabel of pc is.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
Bedankt RGAT, maar dat gaat niet lukken. Ik heb geen toegang tot de beveiliging van de router. Die witte lijst is het probleem niet.

Ik weet dat de kabel goed is omdat ik 'm, zoals vermeld, al aan m'n laptop heb gehangen. Op m'n laptop kreeg ik in ieder geval verbinding met m'n router en te zien dat de router m'n laptop blokkeert. Vervolgens heb ik de laptop van m'n pa even gepakt en die maakte wel prima verbinding.

Vervolgens ook nog met 2 andere LAN kabels geprobeerd en ze hadden allemaal het zelfde resultaat: ze doen het, behalve bij mijn desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:21

D4NG3R

kiwi

:)

EliteGhost schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:48:
Bedankt RGAT, maar dat gaat niet lukken. Ik heb geen toegang tot de beveiliging van de router. Die witte lijst is het probleem niet.
Je hebt geen toegang, kan het dus niet hebben getest en kan dus niet zeggen of het wel of niet het probleem is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
D4NG3R schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:49:
[...]

Je hebt geen toegang, kan het dus niet hebben getest en kan dus niet zeggen of het wel of niet het probleem is.
Als je even leest: ik heb wel toegang via de WIFI signalen van zowel mijn desktop als laptop. De laptop heeft geen LAN verbinding omdat het MAC adres van de LAN adapter er niet in staan, de desktop om onbekende reden want het LAN MAC adres daarvan staat er wel in.

Overigens is het probleem niet beperkt tot deze router. De LAN verbinding heeft nooit gewerkt, ook wanneer de MAC filter uit stond bij een vorige router. Als het MAC adres er in staat, dan ligt daar het probleem niet. Daar kan men hier vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dan nog zou ik die whitelist er uit gooien, met een fatsoenlijk wachtwoord komt men sowieso al niet je netwerk op. Maaruhm, test het eens met een andere kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
D4NG3R schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:55:
Dan nog zou ik die whitelist er uit gooien, met een fatsoenlijk wachtwoord komt men sowieso al niet je netwerk op. Maaruhm, test het eens met een andere kabel?
Als je de vorige commentaren had gelezen, had je hier het antwoord al op ;)
De LAN kabel werkt prima bij mijn vader's laptop en het zelfde geld voor de andere LAN kabels in huis. Het werkt alleen niet bij mijn desktop
Ik waardeer de hulp, maar....

[ Voor 16% gewijzigd door EliteGhost op 09-03-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ah my bad, ik dacht dat het om zowel je Laptop als Desktop ging terwijl je in de laatste reactie enkel over de desktop sprak. Iets met maandagochtend.. :Z

Het OS en de drivers zijn geheel up-to-date? Zo ja > Kan je een screenshot maken van een ipconfig /all @ de PC's die bedraad geen verbinding krijgen maar dit volgens de whitelist wel zouden moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
D4NG3R schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:00:
Ah my bad, ik dacht dat het om zowel je Laptop als Desktop ging terwijl je in de laatste reactie enkel over de desktop sprak. Iets met maandagochtend.. :Z

Het OS en de drivers zijn geheel up-to-date? Zo ja > Kan je een screenshot maken van een ipconfig /all @ de PC's die bedraad geen verbinding krijgen maar dit volgens de whitelist wel zouden moeten doen?
Daar hebben we allemaal wel eens ruzie mee. Kan ook zijn dat mijn eerste bericht een beetje wazig is om de zelfde reden :P

Ik zal als ik thuis kom eens een schermafbeelding maken van de configuratie.

Aanvulling 17-03-2015
Oke, excuses voor de lange tijd tussen mijn antwoorden. Ik ben bezig met afstuderen en dat vergt zo nu en dan wat aandacht. O-)

Ik heb een afbeelding gemaakt van mijn IP configuratie, maar ik weet even niet hoe ik die hier in het draadje kan zetten.

Wel een andere melding:
Ik moet minder dwars liggen als andere mensen mij proberen te helpen. Mijn vader zei dan wel dat de MAC "whitelist" uit staat wanneer iemand met een LAN verbinding contact maakt, maar aangezien mijn laptop er niet door komt ("This device is blocked by Access Control in the router") had ik al een vermoeden.

Nu heb ik mijn desktop weer eens verbonden via de LAN (even met wat IP adres en Subnet Mask nummers zitten liggen vechten) en ook mijn desktop krijgt nu net als de laptop de mooie melding "This device is blocked by Access Control in the router".

De whitelist ligt dus blijkbaar toch dwars. Als ik zelf in de router kon komen zou ik dat probleem nu oplossen, maar thuis wonen als afstudeerder heeft z'n voor en nadelen. Ik zal het vanavond eens ter sprake brengen.

[ Voor 44% gewijzigd door EliteGhost op 17-03-2015 15:01 . Reden: Aanvulling ]

Pagina: 1