Share traag met openen / herkennen

Pagina: 1
Acties:

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-01 10:17
Hallo,

ik heb volgens mij altijd al het probleem gehad dat als ik een share mount op mijn pc/laptop, dat deze steeds een melding geeft nadat de pc/laptop is opgestart dat de share niet gemount kan kan worden. (dit geld dus voor meerdere pc's en laptops...)
Als ik vervolgens in de verkenner op de share klik duurt het ongeveer een een halve minuut en dan werkt de share probleemloos en snel :?

Momenteel gebruik ik XPEnology die authenticeert tegen een domein controller (Windows Server 2012 R2), dit gaat allemaal probleemloos. Ik heb de share ook gemount binnen de DC en dit levert bovenstaande problemen niet op!)

Weten jullie waar dit aan kan liggen?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27
Chrisiesmit93 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:26:
Hallo,

ik heb volgens mij altijd al het probleem gehad dat als ik een share mount op mijn pc/laptop, dat deze steeds een melding geeft nadat de pc/laptop is opgestart dat de share niet gemount kan kan worden. (dit geld dus voor meerdere pc's en laptops...)
Als ik vervolgens in de verkenner op de share klik duurt het ongeveer een een halve minuut en dan werkt de share probleemloos en snel :?

Momenteel gebruik ik XPEnology die authenticeert tegen een domein controller (Windows Server 2012 R2), dit gaat allemaal probleemloos. Ik heb de share ook gemount binnen de DC en dit levert bovenstaande problemen niet op!)

Weten jullie waar dit aan kan liggen?
Mijn eerste gok gaat uit naar DNS/resolving en authenticatie van de share.

• Chrisiesmit93
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-01 10:17
@GeeMoney: lijkt mij stug, als ik namelijk ga pingen levert dit gelijk het correcte ip adres op (+ping zelf is ook gewoon goed).
Authenticatie *lijkt* ook normaal te werken, als ik namelijk op de share klik nadat Windows is opgestart en die melding heb gehad, werkt het na ~30 sec wel normaal zonder dat credentials worden gevraagd... (de laptop waar ik nu achter zit, zit zelf niet in een domein, ik gebruik AD alleen voor authenticeren en rechten verlenen, thuisgebruik).

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
Check of je schijven na enige tijd in standby modus gaan. Het duurt altijd even om ze te laten opspinnen, dus dit kan vertraging opleveren voor het mounten van je shares.

[ Voor 23% gewijzigd door brederodekater op 09-03-2015 12:11 ]