Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Ik wil een T-Mobile prepaid Samsung(zo'n ding met knoppen, je weet wel die we vroeger hadden), gaan vervangen door een Lumia 435. Bij T-mobile is die prepaid te krijgen voor 59 euro. Mooi, alleen zit er in die Samsung natuurlijk geen micro sim. Jammer.

Nu zit er bij dat prepaid pakket natuurlijk wel een micro sim kaart, en nu is de vraag of het mogelijk is via de klantenservice (of web help) het oude nummer over te zetten op de nieuwe? Of kan ik beter naar de winkel gaan en daar vragen om de simkaart te vervangen door een micro sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kaart kan je zelf prima op maat knippen. Genoeg how-to's te vinden op Youtube en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 11:13

Millennium

Bug free !!!

gewoon even de t-mobile shop inlopen. Krijg je gratis een nieuwe (mirco) sim en wordt je nummer overgezet op de nieuwe sim. in 5 minuten gepiept

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Millennium schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:26:
gewoon even de t-mobile shop inlopen. Krijg je gratis een nieuwe (mirco) sim en wordt je nummer overgezet op de nieuwe sim. in 5 minuten gepiept
Vodafone vraagt hier soms geld voor (15 euro...) afhankelijk van welke bui ze in de winkel hebben.......

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 11:13

Millennium

Bug free !!!

RGAT schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:27:
[...]

Vodafone vraagt hier soms geld voor (15 euro...) afhankelijk van welke bui ze in de winkel hebben.......
Tja misschien 2x geluk gehad bij de T-mobile shop in Leiden. Maar beide keren zonder problemen. of een bedrag

Rampen bak 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Millennium schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:28:
[...]

Tja misschien 2x geluk gehad bij de T-mobile shop in Leiden. Maar beide keren zonder problemen. of een bedrag
Ben er twee keer geweest, een keer voor mijn eigen sim en een keer voor die van vader, mijn sim deden ze gratis, die van mijn vader moest 15 euro kosten, heb die dus maar zelf gedaan...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
We gaan er dan maar eens langs, hopelijk doen ze niet zo lastig (prepaid is meestal het ondergeschoven kindje tegenwoordig). Voor 15 euro gaat in ieder geval de schaar erin (ongeveer een kwart van de kosten voor de telefoon :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Godver, winkel dicht. Zo zie je maar weer hoe vaak ik naar een winkel ga, op maandag pas om 13 uur open, denk je even onder de lunch snel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Naar de winkel geweest, 20 euro nogiets om over te gaan naar microsim.... Ze rade mij aan het via de website te doen, dan was het maar 5 euro. De logica ontgaat mij volledig.
De oude simkaart op microformaat geknipt, maar de Lumia wilde hem niet herkennen. Stuk is hij niet want in de oude telefoon werkt hij nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Waarschijnlijk is de simkaart te oud. In de familie ook 'n keer gebeurd met een T-Mobile prepaid sim : werkte prima in 't oude toestel, deed niets in 'n nieuwe HTC. En toen was nog geen micro-sim nodig, dus er was niet in geknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
De chip zelf is ook een behoorlijke slag groter dan die op een microsim. Na het knippen was er niet meer zo veel plastic over. Een vrij dun randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
LOTG schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:30:
De chip zelf is ook een behoorlijke slag groter dan die op een microsim. Na het knippen was er niet meer zo veel plastic over. Een vrij dun randje.
Dat is normaal. Maar ik zou er niet teveel tijd aan besteden verder en op MyT-Mobile een nieuwe SIM bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ja, daar was storing. Klantenservice rade aan om laat in de middag terug te bellen.
Het schiet allemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
LOTG schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:35:
Ja, daar was storing. Klantenservice rade aan om laat in de middag terug te bellen.
Het schiet allemaal op.
Bellen? Log gewoon in op je account op de T-Mobile site. Kan je hem zo bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Dat werkte dus niet, en toen naar de klantenservice gebeld maar die konden zelf dus ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 12:58
Je simkaartnummer (ICCID) begint met 893116. Als daarna 111 staat dan heb je een verouderde, dus kun je gratis een nieuwe krijgen. Zowel via de klantenservice als via de shop.

Edit: Misschien overbodig, maar als je via myTM een sim wil bestellen moet je wel genoeg beltegoed hebben ;)

[ Voor 24% gewijzigd door fnoff op 11-03-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Kan nog steeds geen nieuwe bestellen via de site. Je moet je adres gegevens invullen en als je dat doet word je verteld dat je voor T-Mobile Speciaal moet zijn aangemeld en als je dat wilt doen krijg je content error.

Wat is het toch een kut bedrijf. Maar weer eens naar de klantenservice bellen en nu ga ik ook net zo lang zeuren tot ik er een gratis krijg.

Tmobile zeik
Fun fact, T-Mobile speciaal bestaat blijkbaar niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door LOTG op 12-03-2015 10:08 ]

Pagina: 1