Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-05 11:24

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
De internetaansluiting op mijn werk zit in Duitsland, heel Europa maakt hier gebruik van. Op zich niets mis mee maar als ik in Chrome of IE11 Google selecteer als standaard zoekmachine dan wordt er standaard gebruik gemaakt van google.de. Via instellingen kun je de taal wijzigen naar Nederlands maar toch zijn de zoekresultaten van google.de niet hetzelfde als google.nl. In plaats van de Nederlandse resultaten bovenaan krijg ik nu de Duitse resultaten bovenaan en dat wil ik niet.

Bij de instellingen kun je ook je locatie wijzigen maar zodra ik bijvoorbeeld Amsterdam in typ dan zegt Google dat dat ongeldig is omdat ik een Duits adres moet intypen.

Voor IE11 heb ik inmiddels een work around gevonden door de Google toolbar te installeren, die kun je wel apart instellen, maar ik wil liever Chrome als standaard browser.

Onze IT afdeling zegt "jammer, helaas, daar zul je het mee moeten doen" maar ik weiger te geloven dat dit niet te tweaken is.

Inmiddels heb ik zelf al het een en ander gegoogled en geprobeerd maar alle oplossingen zijn inmiddels achterhaald en werken niet meer. Vervolgens heb ik zelf gezocht tussen de files en ik vond deze:
C:\Users\{username}\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default

Hierin staat het volgende stukje
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
   "default_search_provider_data": 
{
      "template_url_data": {
         "alternate_urls": [ "{google:baseURL}#q={searchTerms}", "{google:baseURL}search#q={searchTerms}", "{google:baseURL}webhp#q={searchTerms}", "{google:baseURL}s#q={searchTerms}", "{google:baseURL}s?q={searchTerms}" ],
         "created_by_policy": false,
         "date_created": "0",
         "favicon_url": "http://www.google.com/favicon.ico",
         "id": "10",
         "image_url": "{google:baseURL}searchbyimage/upload",
         "image_url_post_params": "encoded_image={google:imageThumbnail},image_url={google:imageURL},sbisrc={google:imageSearchSource},original_width={google:imageOriginalWidth},original_height={google:imageOriginalHeight}",
         "input_encodings": [ "UTF-8" ],
         "instant_url": "{google:baseURL}webhp?sourceid=chrome-instant&{google:RLZ}{google:forceInstantResults}{google:instantExtendedEnabledParameter}{google:ntpIsThemedParameter}{google:omniboxStartMarginParameter}ie={inputEncoding}",
         "instant_url_post_params": "",
         "keyword": "google.de",
         "last_modified": "0",
         "new_tab_url": "{google:baseURL}_/chrome/newtab?{google:RLZ}{google:instantExtendedEnabledParameter}{google:ntpIsThemedParameter}ie={inputEncoding}",
         "originating_url": "",
         "prepopulate_id": 1,
         "safe_for_autoreplace": false,
         "search_terms_replacement_key": "espv",
         "search_url_post_params": "",
         "short_name": "Google",
         "suggestions_url": "{google:baseSuggestURL}search?{google:searchFieldtrialParameter}client={google:suggestClient}&gs_ri={google:suggestRid}&xssi=t&q={searchTerms}&{google:inputType}{google:cursorPosition}{google:currentPageUrl}{google:pageClassification}{google:searchVersion}{google:sessionToken}{google:prefetchQuery}sugkey={google:suggestAPIKeyParameter}",
         "suggestions_url_post_params": "",
         "synced_guid": "EBDA8FB0-CD7A-46FC-BE0F-4C34C015BFAD",
         "url": "{google:baseURL}search?q={searchTerms}&{google:RLZ}{google:originalQueryForSuggestion}{google:assistedQueryStats}{google:searchFieldtrialParameter}{google:bookmarkBarPinned}{google:searchClient}{google:sourceId}{google:instantExtendedEnabledParameter}{google:omniboxStartMarginParameter}{google:contextualSearchVersion}ie={inputEncoding}",
         "usage_count": 0
}

Weet iemand hoe ik de code moet bewerken zodat er "hard" google.nl wordt gebruikt in plaats van baseURL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-05 11:24

robertwebbe

Robert Webbe

Topicstarter
Never mind, heb het al uitgevonden. Eigenlijk te simpel voor woorden. 8)7
Gewoon naar de Instellinggen, dan Zoekmachines beheren.

Zoekmachine toevoegen: Google Nederland
Zoekwoord: google.NL
URL met %s ipv. zoekterm: https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#safe=off&q=%s
Klik op Gereed

Vervolgens weer terug naar zoekmachines beheren, dan ga je bij Andere zoekmachine op de regel staan die je net hebt toegevoegd en daar klik je dan rechts op Instellen als standaard.

Verwijder vervolgens de oude, foute regel(s) zodat Google Nederland de enige is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283594

Hi Robert,

Ik wil juist het omgekeerde doen. Vanuit Nederland zoeken in Google.de en dan Duitse resultaten krijgen i.p.v. Nederlandse.

Weet jij hoe ik dat doe?

Groet,
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:09
Dat staat er toch? Of werkte dat niet? In dat geval misschien handig om te vermelden waarom dat niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 283594 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:35:
Hi Robert,

Ik wil juist het omgekeerde doen. Vanuit Nederland zoeken in Google.de en dan Duitse resultaten krijgen i.p.v. Nederlandse.

Weet jij hoe ik dat doe?

Groet,
Marc
In FF kun je een add on instellen met zoekmachine. be/de of dergelijk

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 938703

Ik wil juist de internationale, Engelse versie van google gebruiken, google.com. Ik zit ook in Duitschland, en wil niet Google Deutschland zien maar gewoon Google, zonder toegevoegde landnaam.
Maar als ik als zoekterm google.com invoer, accepteert hij dat niet. Wat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 12:42
Anoniem: 938703 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:02:
Ik wil juist de internationale, Engelse versie van google gebruiken, google.com. Ik zit ook in Duitschland, en wil niet Google Deutschland zien maar gewoon Google, zonder toegevoegde landnaam.
Maar als ik als zoekterm google.com invoer, accepteert hij dat niet. Wat dan?
kun je google.com/ncr gebruiken?

(no country redirect)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 938703

@Uncle Mel geweldig! Dat werkt! Bedankt!
Pagina: 1