Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotje2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10-2023
Hallo allemaal,

Ik probeer mijn wifi webcam (Elro C903IP.2) te bereiken van buitenaf.
De http-poort 80 staat uiteraard als open ingesteld in mijn webcam.

Aangezien de modem (KPN Experiabox v8) ver verwijderd is van mijn webcam, heb ik de webcam draadloos verbonden met een router (Sitecom 300N), die router is op zijn beurt bedraad aangesloten op de modem.

Ik heb in de modem bij "Port Mapping" de LAN IP van mijn webcam ingevuld, vervolgens staat de LAN port ingesteld op 80 en public port op 5001.

Toch lukt het mij niet om mijn webcam buitenaf (http://ip:5001) te benaderen.

Gaat het mij überhaupt wel lukken om mijn webcam van buitenaf te benaderen als er een router tussen mijn KPN modem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De hamvraag: Staat je Sitecom 300N in bridge mode of heeft hij zijn eigen NAT en DHCP-server? In dat laatste geval geef je op de ExperiaBox het "WAN-adres" (dus in het LAN van de ExperiaBox) van de Sitecom op in de port forwarding en geef je pas op de Sitecom het LAN-adres van de webcam op.

Dubbele nat = dubbele port forwarding.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 09-03-2015 02:04 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Stel de Sitecom in om als AP te werken, niet als router met AP functie ;)

(DHCP uit, vast IP buiten de dhcp range van je experiabox en kabel uit de WAN poort en in de LAN poort)
Anders op zowel de experiabox en de sitecom port forwarden en blijven knoeien met 2 netwerken...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotje2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10-2023
RGAT schreef op maandag 09 maart 2015 @ 03:03:
Stel de Sitecom in om als AP te werken, niet als router met AP functie ;)

(DHCP uit, vast IP buiten de dhcp range van je experiabox en kabel uit de WAN poort en in de LAN poort)
Anders op zowel de experiabox en de sitecom port forwarden en blijven knoeien met 2 netwerken...
Bedoel je dat ik de ethernetkabel van LAN1 poort van Experiabox naar de LAN1 poort van mijn Sitecom moet insteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
pinotje2 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 02:27:
[...]

Bedoel je dat ik de ethernetkabel van LAN1 poort van Experiabox naar de LAN1 poort van mijn Sitecom moet insteken?
Als je de Sitecom goed instelt (dus DHCP uit en een vast IP in de range van de Experiabox maar buiten de DHCP scope) dan, ja niet de WAN poort van de Sitecom gebruiken maar de LAN poorten.
Hiermee werkt de Sitecom niet meer als een router maar als een switch, een uitbreiding van het aantal poorten, zo heb je niet meer 2 netwerken in elkaar maar gewoon 1 netwerk waarop je 1 range hebt en maar 1 keer hoeft te portforwarden :)

Fixing things to the breaking point...