Steam stoort Teamspeak en Skype?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 23:47
Hee,

Ik heb sinds vandaag voor het eerst een headset (Corsair H2100). Nu ben ik er beetje mee bezig geweest, en toen ik vanavond in een gesprek zat in Teamspeak werkte alles prima totdat ik Steam opstartte. De audio van de anderen was niet meer te verstaan. Hetzelfde geldt voor Skype, wat ik daarna probeerde. Als ik Steam afsluit is alles weer normaal.

Nu kwam ik er achter dat Steam voice chat heeft ingebouwd die je gewoon niet kan uitschakelen en ik ben bang dat die de gesprekken stoort. Ook nadat ik die onder een hotkey had gezet, was het nog steeds hetzelfde.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt, en je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07 00:49
rechtermuis knop op het luidspeakertje naast de klok,
volume mixer openen en het schuifje bijf het steam icontje op 0 zetten.

werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 10:33
Waar moet ik aan denken bij: De audio van anderen was niet meer te verstaan? Storing? Lager volume? Gewoon niets meer?

De voicechat van steam werkt alleen in een chat met iemand en je moet dus of zelf bellen of opnemen voordat je voicechat van steam hebt. Ik gebruik skype regelmatig icm steam, maar hier heb ik nooit last van gehad. Kijk eens of het help als je bij je geluidinstellingen de instelling zoekt (weet zo niet hoe het heet) waarbij windows het geluid dempt als er communicatie word gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44
Rechtemuisklik op gelsuidsicoontje in je taakbalk. Dan Sounds kiezen en tabblad Communications openen en dan "Do Nothing" selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Werkt helaas allemaal niet.. :( Ik ben er zojuist achter gekomen dat dit alleen voorkomt als ik een game download of als er een game word geupdate.

Het geluid van Skype en TS wordt heel krakerig en is bijna niet meer te verstaan. Terwijl ik helemaal geen last heb bij het afspelen van muziek o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

QErikNL schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:56:
Werkt helaas allemaal niet.. :( Ik ben er zojuist achter gekomen dat dit alleen voorkomt als ik een game download of als er een game word geupdate.

Het geluid van Skype en TS wordt heel krakerig en is bijna niet meer te verstaan. Terwijl ik helemaal geen last heb bij het afspelen van muziek o.i.d.
Trekt de Steam download je hele bandbreedte leeg? Zo klinkt het namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Testje gedaan en de downloadsnelheid gelimiteerd. Helaas niet veel verschil gemerkt. Ik heb niet heel snel internet, maar met 1MB/s downloaden lukt wel zonder dat het andere verkeer heel erg in de weg zit. Vanaf 2,5MB/s + lukt het niet meer om bijvoorbeeld een Youtube filmpje in een keer in te laden. Maar bovendien kost een voip gesprek toch niet zo veel bandbreedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

QErikNL schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:37:
Testje gedaan en de downloadsnelheid gelimiteerd. Helaas niet veel verschil gemerkt. Ik heb niet heel snel internet, maar met 1MB/s downloaden lukt wel zonder dat het andere verkeer heel erg in de weg zit. Vanaf 2,5MB/s + lukt het niet meer om bijvoorbeeld een Youtube filmpje in een keer in te laden. Maar bovendien kost een voip gesprek toch niet zo veel bandbreedte?
Hoe snel downloadt Steam bij jou dan?

Hoeveel dataverkeer Skype of Teamspeak nodig heeft is niet zo relevant als Steam alles dichtgooit he. :)

Kun je bij Steam downloadsnelheid cappen? Zo niet zou ik automatisch updaten uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
Anoniem: 337891 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:46:
[...]

Hoe snel downloadt Steam bij jou dan?

Hoeveel dataverkeer Skype of Teamspeak nodig heeft is niet zo relevant als Steam alles dichtgooit he. :)

Kun je bij Steam downloadsnelheid cappen? Zo niet zou ik automatisch updaten uitzetten...
Ik had hem naar aanleiding van je reactie gelimiteerd tot 1MB/s, terwijl hij normaal ongelimiteerd staat en dan pakt hij meestal 2,5MB. Ik hoorde weinig verschil tussen de 2 snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 13:12
Klinkt als een router probleem... Probeer wat met QoS te spelen.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 12:54
Zoals het nu klinkt lijkt het inderdaad op een Connectie probleem.
voor VOIP is de hoeveelheid bandbreede vaak niet het probleem, maar meer de Latancy / Package Drops.

Bij een Download maakt het niet heel veel uit dat pakketje X ietsje later komt of dat het pakketje helemaal niet aankomt, deze wordt dan opnieuw gedownload, maar bij Voice is het wel belangrijk.

Probeer eens te kijken inderdaad of je met QoS in je Router voice prioriteit kan geven.
Pagina: 1