Welke Joystick gebruik jij voor je PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ganicus
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-03 12:26
Dag allemaal,

Na lang wikken en wegen wil ik een joystick kopen voor mijn PC om Call of Duty Advanced Warfare te kunnen spelen. Welke is een aanrader? En welke gebruiken jullie zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ganicus schreef op zondag 08 maart 2015 @ 22:53:
Dag allemaal,

Na lang wikken en wegen wil ik een joystick kopen voor mijn PC om Call of Duty Advanced Warfare te kunnen spelen. Welke is een aanrader? En welke gebruiken jullie zelf?
Joystick. Zo een ding waarmee je vliegtuigen bestuurt of een controller?

Qua controllers is de Xbox 360 of de Xbox One controller vrij fijn. Maar op de PC ga je online niet veel lol hebben ermee ben ik bang. Daar speelt iedereen met een toetsenbord + muis. Mikt net wat beter dan een vliegknuppel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 22:57:
[...]

Joystick. Zo een ding waarmee je vliegtuigen bestuurt of een controller?

Qua controllers is de Xbox 360 of de Xbox One controller vrij fijn. Maar op de PC ga je online niet veel lol hebben ermee ben ik bang. Daar speelt iedereen met een toetsenbord + muis. Mikt net wat beter dan een vliegknuppel. :)
Dit, tenzij je compleet afgemaakt wilt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:48
Gebruik zelf een XBOX360 controller bij racegames, of iets als Dragon Age of GTA. Bij de echte shooters (BF, CoD etc) is toch echt toetsenbord en muis het best wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43

D4NG3R

kiwi

:)

Een controller is voor de meeste moderne games prima. (Immers zijn de meeste geport vanaf consoles en bieden ze volledige ondersteuning) Maar als je van plan bent om online te gaan gamen raad ik het sterk af, je hebt geen aim-assist en beweegt gewoonweg veel trager.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:03

WCA

Zelf heb ik de Logitech F710. Bevalt goed, maar je moet redelijk dicht bij de ontvanger zitten. Layout is die van een PS controller, (dus twee analoge sticks naast elkaar en de d-pad links) maar hij kan schakelen tussen xbox360 controller en directinput controller, dus is compatible met bijna alle games die een controller ondersteunen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb zelf een X360 controller aan mijn PC aangesloten zitten en dat had ik eigenlijk veel eerder moeten doen. Als deze ooit de geest geeft, ga ik voor een XONE controller denk ik. Een echte joystick heb ik ook wel, destijds gekocht om in BF3 goed te kunnen vliegen, maar in de praktijk uiteindelijk maar twee keer gebruikt of zo. Dat is de Logitech 3D Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:53
Ik gebruik een Logitech Extreme 3D Pro voor X3 Terran Conflict / Albion Prelude, een Xbox360 controller voor de overige games, behalve FPS: die speel je op pc altijd met muis en toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige tijd diverse xbox360 controllers gebruikt, ik merkte alleen dat deze een kleine vertraging hebben. Bij de meeste spellen merk je hier niets van maar als je echt snel moet reageren dan wel.
Ik merkte het vooral bij Super Meat Boy. Sinds kort overgestapt op een PS4 controller, een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 07:33:
Enige tijd diverse xbox360 controllers gebruikt, ik merkte alleen dat deze een kleine vertraging hebben. Bij de meeste spellen merk je hier niets van maar als je echt snel moet reageren dan wel.
Ik merkte het vooral bij Super Meat Boy. Sinds kort overgestapt op een PS4 controller, een wereld van verschil.
Vertraging merk je niet zo denk ik, eerder een d-pad dat gewoon niet geschikt is als input voor super meat boy. Het d-pad op de officiele xbox controllers is werkelijk het slechtste d-pad op een 1st party controller dat ik ooit gebruikt heb.

In dat opzicht zijn de logitech controllers ge-wel-dig.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreNade schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:48:
[...]

Vertraging merk je niet zo denk ik, eerder een d-pad dat gewoon niet geschikt is als input voor super meat boy. Het d-pad op de officiele xbox controllers is werkelijk het slechtste d-pad op een 1st party controller dat ik ooit gebruikt heb.

In dat opzicht zijn de logitech controllers ge-wel-dig.
Dat klopt ook, D-Pad is echt een ramp maar het is niet alleen het D-pad waar ik de vertraging opmerk.
Bij Racespellen voel je het ook direct als je van de PS4 controller terug gaat naar de Xbox360. Hierbij stuur ik met de thumbsticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:15:
[...]

Dat klopt ook, D-Pad is echt een ramp maar het is niet alleen het D-pad waar ik de vertraging opmerk.
Bij Racespellen voel je het ook direct als je van de PS4 controller terug gaat naar de Xbox360. Hierbij stuur ik met de thumbsticks.
Heb je een draadloze of een bekabelde controller? Ik heb zelf alleen ervaring met de bekabelde.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ganicus
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-03 12:26
Dag allemaal,

Fijn dat iedereen tips geeft en ook gelijk zijn ervaringen deelt met mij!
Ik heb even alle berichten gelezen en het lijkt me verstandiger om met toetsenbord-muis te gaan spelen aangezien ik COD Advanced Warfare ga bestellen voor de zombie modes.
Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 07:33:
Ik wist niet dat je een PS4 controller kon laten werken op je PC. Is dit wel mogelijk? Zoja, is dit dan ook geschikt voor een shooter game zoals COD Advanced Warfare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 22:54

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Xbox 360 controller for Windows (wired).
CoD op de pc speel je inderdaad met een muis en toetsenbord. Maar als je op je bed of bank ligt dan is een controller wel fijn bij CoD.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sinds wanneer zitten er aircraft in Call of Duty?

Ik wist niet dat je een PS4 controller kon laten werken op je PC. Is dit wel mogelijk? Zoja, is dit dan ook geschikt voor een shooter game zoals COD Advanced Warfare?
Als je een controller gaat gebruiken in een multiplayer-game op de PC ga je keihard afgemaakt worden daar toetsenbord+muis voor first person shooters in alle opzichten superieur is ;) :P

[ Voor 79% gewijzigd door Compizfox op 10-03-2015 23:36 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:43

D4NG3R

kiwi

:)

Er zijn momenten waarbij het ook in een FPS voordeel bied, maar dan spreek ik over bijvoorbeeld voertuigen in de Battlefield reeks, echter heb je dan alsnog de controller tussen toetsenbord en muis liggen zodat je snel kan wisselen indien je een voertuig in gaat. Wil je er echt mee spelen terwijl je met een wapen rondwaggelt ga je finaal af worden geknalt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik hier zelf ook de ps4 controller op de pc, je moet alleen rekening houden dat je een bleutooth stick moet hebben om draadloos te gebruiken. anders moet je met usb kabel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Microsoft Xbox One Wireless Controller Zwart + Cable for Windows

Véel beter dan de Xbox 360 controller. :)
Ik gebruik hem enkel voor race games (niet altijd, mech keyboard is ook fijn) platform games en games zoals Lego: The Hobbit enz.

Ik heb eens een potje BF4 geprobeerd, je wordt compleet afgemaakt (3 kills - 40 deaths)

Helaas geeft Micro$oft geen reet om PC-gaming en daardoor is er ook geen adapter dus je moet hem met kabel aansluiten. Persoonlijk vind ik dit niet erg aangezien wireless meer inputlag heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ganicus schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:25:

Ja het werkt zeer goed maar wel met twee randvoorwaarden.
1. Je hebt bluetooth nodig of een micro usb kabel (die niet met een losse ps4 controller meegeleverd wordt)
2. Heeeeel veel games hebben geen native support voor de ps4 controller maar alleen voor de xbox controller. Dit is wel eenvoudig op te lossen door een tooltje zoals deze of deze te starten die je computer gewoon verteld dat het een xbox controller is en de buttons juist doormapped.

Zoek je een kant en klare oplossing dan zou ik op dit moment gaan voor de xbox one controller. (ben je zoals moi en vind je de ps4 controller fijner dan valt er met bovenstaande randvoorwaarden prima te leven)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik gebruik een Xbox360 controller met kabel op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snipepins
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 01:49:
Helaas geeft Micro$oft geen reet om PC-gaming en daardoor is er ook geen adapter dus je moet hem met kabel aansluiten. Persoonlijk vind ik dit niet erg aangezien wireless meer inputlag heeft.
Binnenkort komt Microsoft met een adapter _/-\o_ (bron)
Pagina: 1