Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 19:34
Ik zoek een?
Gaming/hdtv recorder. Ik heb al 2 oplossingen gevonden (hdmi passthrough), namelijk de Hauppauge HD PVR 2/Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition (Plus) en de Elgato Game Capture HD/Elgato Game Capture HD60. Ze kunnen beiden tot 1080p (H.264) opnemen. Overigens wil ik de boel naderhand eventueel remuxen tot .mkv files.

Er zijn verschillende edities: de ene kan tot 1080p30 opnemen en de andere tot 1080p60. Ik zou graag willen weten in hoeverre dit van belang is.

Verder wil ik weten of deze apparaten geschikt zijn om hdtv op te nemen. Voor zover ik weet ontvang ik de hd zenders in 1080i en ik wil deze apparaten dus aan de hd decoder hangen.

Ook wil ik weten of er nog goede alternatieven zijn. Hierbij wil ik voornamelijk ook weten of er bijvoorbeeld een pci-e oplossing bestaat.

Wat is je budget?
Nu niet specifiek van belang, aangezien dit nog orienterend is. Bovenstaande apparaten kosten ongeveer 130-160 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je gaming wilt opnemen, kun je ook eens naar iets als SnagIt kijken. Een stukje software maakt je een stuk flexibeler in je mogelijkheden :)
En gaming opnemen in Full HD is leuk, maar hoe vaakt kijkt iemand dat nou in een situatie waarbij echt full hd vereist is?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 19:34
Bedankt voor je reactie. Omdat ik ook hdtv wil opnemen van mijn decoder, zoek ik echt een extern apparaat of iets als een pci-e kaart. Gaming heb ik inderdaad al eens softwarematig opgenomen met Open Broadcaster Software, en dat werkte prima.

Edit: Ik lees zojuist pas dat het signaal tussen decoder en tv voorzien is van hdcp. Dus dan werken die dingen niet meer. Dan houd ik het bij het softwarematig opnemen van games.

[ Voor 27% gewijzigd door JoepD op 09-03-2015 17:24 ]