Bij het verdelen van medewerker uren over activiteiten/projecten is het krijgen van overzicht best lastig. Ik gebruik daar enige tijd een Excel document voor, op zich werkt dit prima, echter loop ik ook geregeld tegen bepaalde problemen aan. De ins en outs zal ik nu even laten voor wat het is, want dat is voor deze post niet zo belangrijk. Om deze problemen het hoofd te bieden ben ik dit weekend aan de slag gegaan om een variant te maken in een .NET webapplicatie. Niet alleen leerzaam, ook nog eens praktisch :-)
De gekozen oplossingsrichting is een tabel met verticaal de activiteiten en horizontaal de medewerkers. Door gemiddeld een 150-200 medewerkers en 150-200 activiteiten komt de tabel grofweg op 35000 cellen. Het op het scherm slingeren van deze cellen is dan ook het hoofdprobleem:
Naast algemene tips voor cosmetische en technische verbeteringen heb ik concreet twee vragen:
De gekozen oplossingsrichting is een tabel met verticaal de activiteiten en horizontaal de medewerkers. Door gemiddeld een 150-200 medewerkers en 150-200 activiteiten komt de tabel grofweg op 35000 cellen. Het op het scherm slingeren van deze cellen is dan ook het hoofdprobleem:
- De pagina wordt al snel 500kbyte groot
- Het initieel renderen van 35k cellen
- Het scrollen gaat met hoten en stoten
Naast algemene tips voor cosmetische en technische verbeteringen heb ik concreet twee vragen:
- Voor het scrollen maak ik nu gebruik van een tabel die achter een div valt en met jQuery en scrollLeft / scrollTop heen en weer geschoven wordt, dit hakt, is er een beter mechanisme?
- Met enkele optimalisaties is het me gelukt om het HTML-bestand van 4MB naar 450KB te verkleinen, zien jullie nog verbeteringsmogelijkheden?
Can`t live without the mods