Toon posts:

koel fan Acer werkt niet goed met Linux

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Acer Aspire 5315. Hij werd me te traag met Windows Vista dus heb ik in 1 keer Linux Mint 17.1 geïnstalleerd. Alleen heb ik nu het probleem dat de ventilator niet goed meer word aangestuurd en m'n laptop steeds te heet word en uitschakelt zonder waarschuwing. Na zoeken op internet blijkt dat Acer op dit type, Windows de temperatuur laat regelen en dat er nu een bios update nodig is om de temperatuur weer goed te laten regelen. Alleen kan ik via de Acer site een bios update downloaden die alleen met Windows is te installeren volgens mij. Ik heb geen Windows meer en ook geen installatie cd. Zijn er nog meer manieren om de bios te updaten via Linux? en hoe moet ik dat dan doen?

Groeten Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Heb je gekeken of het systeem niet vol stof zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja. Ik heb em ook al schoongemaakt. Als de laptop vanzelf uit gaat omdat die te heet dreigt te worden, en ik zet hem meteen weer aan dan draait de fan soms ook wel en dan zonder te stoppen.
Het is een bekend probleem bij dit type. De bios moet volgens mij wel worden geupdate, alleen weet ik niet hoe dat moet via Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-10 13:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:39

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je kan windows 8.1 gratis proberen voor 90 dagen. Dat moet genoeg zijn om je BIOS te updaten?
http://www.microsoft.com/...te-windows-8-1-enterprise

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost!
Ik heb via microsoft windows 7 geinstalleerd. Zo kon ik de bios update downloaden en installeren. Vervolgens heb ik Linux weer geinstalleerd en alles werkt nu prima!

Allen bedankt voor de hulp!

Groeten Richard
Pagina: 1