Videokaart in SLI zetten = 3e scherm kunnen aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shandro
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06-2023
Beste tweakers,

Ik draai een wat verouderd setupje, maar ik wil toch graag een 3e scherm aansluiten.
Als ik een zelfde videokaart erbij koop. Kan ik dan een 3e scherm aansluiten en tegelijk gebruiken?

Ik draai geen echt zware games oid.

Echter, ik zou heel graag een 3e scherm aansluiten. Momenteel heb ik 2 identieke Benq's staan.
(1680x1050) en alles draait nu soepel op de volgende specs:

- Asus p8Z68 Deluxe Link
- I5 2500k Link
- GTX560 Ti (Twin Frozr III Hawk) Link
- 8,00 GB Corsair Dominator RAM Link
- 700Watt CoolerMaster Silent Pro Link

Op Vraag & Aanbod staan er een aantal. Al komen ze denk ik niet voor 100% overheen.
Maar een MSI 560TI is een MSI 560TI denk ik? De Twin Frozr III zegt alleen iets over de koeling nietwaar?

Alvast vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook een enkele kaart kiezen die minimaal 3 schermen aan kan sturen. Een GTX 750ti is dan een goede keuze en stukken zuiniger dan GTX 560Ti sli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
In SLI kun je juist de aansluitingen van de 2e kaart niet gebruiken.

Als losse kaart (dus zonder SLI) kan dat dus wel en kun je hier ook 2 schermen aanhangen. Maar ja, dat kan je met ieder los kaartje.

Je hebt dan wel de optie om als je gaat gamen SLI aan te zetten.

Maar of dat echt zin heeft bij zo'n oude kaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe wil je die derde scherm erbij trekken? En wat wil je erop tonen?

Als je gewoon een extra uitbreiding van je desktop wilt, gaat het prima met willekeurig welke losse kaart (maar dus niet met SLI/CF) en boeit performance in het geheel niet.

Wil je alledrie schermen als een groot scherm gebruiken voor gaming, dan wil je nVidia Surround icm SLI gebruiken. Daarvoor heb je een tweede GTX560Ti nodig (zie nVidia's site voor duidelijk uitleg van wat mogelijk is per kaart en config).

Volgende vraag is of dat zin heeft. Je gaat hoe dan ook met 3 schermen een performance hit krijgen tov 2 schermen, zelfs met tweede kaart erbij in SLI, al is het alleen maar doordat de CPU het zwaarder te verduren krijgt. Nu is een 2500k allerminst bejaard, maar sta even goed stil bij de vraag of dit een zinnige investering/uitbreiding is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shandro
Nee hoor, ik zoek puur een uitbreiding van mijn desktop.
Dus gewoon bijvoorbeeld
1x youtube, 1x mail, 1x excel.
(Noem maar een dwarsstraat).

Als er al een game wordt opgestart is dat COD4 (2007) of Minecraft oid.

Maar het gaat me dus puur om een uitbreiding van de desktop.

Als ik het goed begrijp kan ik praktisch elke willekeurige kaart aansluiten ter uitbreiding van de desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=43866957,noline]
Als ik het goed begrijp kan ik praktisch elke willekeurige kaart aansluiten ter uitbreiding van de desktop?
Ja, zolang je dus niet met alle drie de schermen de zelfde game wil aansturen dan is dat geen enkel probleem. Ik zou gewoon een goedkoop passief(want scheelt lawaai) gekoeld videokaartje kopen. Deze voldoen prima aan jou eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
White Feather schreef op zondag 08 maart 2015 @ 22:17:
In SLI kun je juist de aansluitingen van de 2e kaart niet gebruiken.

Als losse kaart (dus zonder SLI) kan dat dus wel en kun je hier ook 2 schermen aanhangen. Maar ja, dat kan je met ieder los kaartje.

Je hebt dan wel de optie om als je gaat gamen SLI aan te zetten.

Maar of dat echt zin heeft bij zo'n oude kaart..
Is dat zo? bij mijn sli setup )zowel eerst met de gtx580s als nu met 2x 970) maakt het niet uit welke monitor in welke videokaart zet, dat regelt zichzelf. Alle aansluitingen werken gewoon.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shandro
Merci mensen! Ik heb inmiddels een goedkopere passief gekoelde 2e vid. kaart besteld. Wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shandro schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:08:
Merci mensen! Ik heb inmiddels een goedkopere passief gekoelde 2e vid. kaart besteld. Wie weet :)
Bij mij werkt zelfs de combinatie van een Nvidia en AMD goed. Ik denk dat het bij jou ook moet lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shandro
Update:

Het is inmiddels gelukt. Ik heb een MSI GT610 er bij geprikt, met passieve cooling.
Bij het opstarten van de computer had ik heel eventjes maar 1 scherm welke beeld gaf. Maar binnen enkele seconden sprongen ook mijn andere 2 schermen aan. Vlekkeloos en makkelijk.

Bedankt voor alle hulp, ik kan nu multitasken :D.
Pagina: 1