videokaart upgrade Acer predator

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TarikLuis
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-06 13:21
Hoi allemaal,

Een vriend van mij wil graag zijn videokaart van zijn ACER ASPIRE PREDATOR G3-605 I9918 upgraden (gtx 760). Nu heeft hij zelf een gtx970 op t oog. Prima upgrade, heb zelf de asus strix van de best buy aangeraden.
Nu is de vraag, gaat het passen in de kast, maar voornamelijk, gaat de videokaart wel werken in de premade Pc van Acer. Heb gelezen dat het vaker niet werkt dan wel op OEM systemen.

Ik zoek een?
sterke gpu voor de komende jaren op max settings gamen op 1080p

Wat is je budget?
~400 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-04 20:31

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Je mag aannemen dat een videokaart wel gaat werken. Als een 760 werkt, dan werkt een 970 ook ;)

De vraag of het gaat passen in de kast, dat zou je even moeten opmeten. Bij twijfel kun je altijd voor deze 970 gaan:

pricewatch: Gigabyte GV-N970IXOC-4GD

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TarikLuis
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-06 13:21
Ja precies, dat dacht ik ook wel. Wilde het ook even van een ander horen :p

Hoeveel verschil zit er in de verschillende merken van 970? Is het alleen de after market cooler die erop zit of is er intern ook verschil?
Hij meet ongeveer 29cm in de kast dus zou dan goed moeten komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Koninkje schreef op zondag 08 maart 2015 @ 20:32:
Je mag aannemen dat een videokaart wel gaat werken. Als een 760 werkt, dan werkt een 970 ook ;)

De vraag of het gaat passen in de kast, dat zou je even moeten opmeten. Bij twijfel kun je altijd voor deze 970 gaan:

pricewatch: Gigabyte GV-N970IXOC-4GD
Dat zou ik niet zomaar aannemen. Vaak genoeg meegemaakt dat de onderdelen die out of the box in the pc zitten gelockt zijn in het bios. Even contact opnemen met Acer en je hierover te laten informeren lijkt mij de beste oplossing om te voorkomen dat je een aankoop doet die je later weer terug moet sturen omdat je die niet te gebruiken is.
De GTX 760 is trouwens een OEM versie met 1,5GB geheugen.