Toon posts:

Muziek luisteren via de computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een meer algemene vraag. Voor het luisteren van muziek via de computer gebruik ik momenteel een standaard (interne) geluidskaart en een standaard 2.1 speakerset. Ik wil graag de geluidskwaliteit verbeteren zonder al te grote investeringen te doen. Ik denk aan maximaal 200 à 300 euro (of eventueel toch iets meer als dat echt meerwaarde heeft). Wat is dan de beste oplossing? Een dac in combinatie met betere (bedrade) speakers of één of twee draadloze speakers zoals de Sonos Play:1? Weet iemand een goede combinatie?

Alvast bedankt voor de tips!

[ Voor 2% gewijzigd door teacher op 08-03-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:56

FeaR

In GoT we trust

Wedervraag: wat mis je in het geluid wat je nu hebt?

Persoonlijk zou ik het geld steken in een paar goede speakers. Over het algemeen zou ik actieve speakers nemen die ook gemaakt zijn voor bij de PC of in ieder geval near field gebruik. Scheelt weer een losse versterker (al kunnen die ook klein zijn). Dan kan je later gaan finetunen met eventueel een andere geluidskaart of DAC. Al zijn er ook speakers met DAC ingebouwd, scheelt ook weer. Dat geeft in de gevallen die ik ken toch echt een beter geluid dan zo'n Sonos. Moet ik wel zeggen dat ik de geluidskwaliteit van Sonos dan ook niet denderend vindt. Er zijn betere alternatieven. Maar waarom producten kopen waar je betaalt voor dingen die je eigenlijk kan overbruggen. Als in, betalen voor draadloos is zonde als de speakers binnen bereik van de PC staan.

Veel genoemde merken voor dat soort speakers zijn bijvoorbeeld AudioEngine, MAudio, Adam, KRK, et cetera. Ik ben zelf zeer content met mijn Argon speakers met ingebouwde DAC, zetten wel het laag wat aan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Het geluid dat ik nu heb is niet direct slecht, maar ik mis wel ruimtelijkheid en detaillering. Met name bij bepaalde soorten klassieke muziek en wereldmuziek is dat hoorbaar. Bij mijn huidige PC-opstelling heb ik geen ruimte voor grote speakers. Ik heb de Sonos Play:1 beluisterd in een hifizaak (één speaker) en dat klonk behoorlijk goed. Dat kan ook te maken hebben gehad met de kwaliteit van de opname en de overige apparatuur. Ik heb deze Sonos ook niet vergeleken met actieve (PC-)speakers, bijvoorbeeld de AudioEngine 2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat heb je dr nu voor PC speakers aanhangen dan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel gebruik ik een 2.1 set van Logitech van rond de 40 euro (typenummer heb ik nu niet paraat).
Pagina: 1