hey iedereen,
Ik heb hier een HP pavillion dv7 3000eb die idle (+- 10% cpu gebruik) rond de 90 graden word, zodra er een programma opgestart word stijgt de temp. heel snel naar 100 graden waarna de laptop zichzelf uitschakeld
dingen die ik al gedaan heb:
-fan gecontroleerd, ik hoor hem nog draaien
-laptop compleet gedemonteerd en stofvrij gemaakt, er zat een dik stof tapijt in
-cpu/gpu cooler schoongemaakt en koelpasta vervangen
-alle onnodige achtergrond taken uitgeschakeld en/of verwijderd
- een hele rits virusscanners gedraaid, maar die vinden niets
heb ook al in de bios gekeken of ik de fanspeed kon opschroeven, maar dit is met dit model niet mogelijk, staat nu op "always on"
ik heb werkelijk geen idee meer wat ik nog kan doen, hopelijk kan iemand me hier verder helpen
Ik heb hier een HP pavillion dv7 3000eb die idle (+- 10% cpu gebruik) rond de 90 graden word, zodra er een programma opgestart word stijgt de temp. heel snel naar 100 graden waarna de laptop zichzelf uitschakeld
dingen die ik al gedaan heb:
-fan gecontroleerd, ik hoor hem nog draaien
-laptop compleet gedemonteerd en stofvrij gemaakt, er zat een dik stof tapijt in
-cpu/gpu cooler schoongemaakt en koelpasta vervangen
-alle onnodige achtergrond taken uitgeschakeld en/of verwijderd
- een hele rits virusscanners gedraaid, maar die vinden niets
heb ook al in de bios gekeken of ik de fanspeed kon opschroeven, maar dit is met dit model niet mogelijk, staat nu op "always on"
ik heb werkelijk geen idee meer wat ik nog kan doen, hopelijk kan iemand me hier verder helpen