Bowers & Wilkins CM9 Voor + Eindversterker keuze.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupernovaBE
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-06 20:29
Sinds aantal dagen ben ik trotse eigenaar van een B&w CM9!

Een jaar of 4 terug heb ik met het oog op deze cm9 een amp gekocht bij een hifi zaak waar ik alles kon beluisteren.

Nu heb ik het gevoel dat mijn Marantz PM8003 wat dynamiek mist in het lage.

De verkoper die mij deze cm9 verkocht heeft vertelde mij er bij dat deze opgesteld stond op een vrij dynamische versterker, hij waarschuwde mij dat de Marantz platter zal klinken. ( gelijk heeft hij ).

Nu de vraag aan jullie:
- Welke combinatie voorversterker + eindversterker is een aanrader op deze set?
- Is de Emotiva XPA-1L monoblock krachtig genoeg om deze toch wel wat moeilijkere aan te sturen zuil voldoende te geven?
- Verlies ik nog steeds de dynamiek wanneer ik de marantz als voorversterker zou gebruiken?

Daarjuist als proef om zeker niet met vervorming te spelen heb ik de wattmeter tussen de versterker gestoken, bij medium luistervolume voldoet de amp zeker, maar wanneer er een plaat opgelegd wordt met veel laag en wat hoger volume ging de versterker naar 199watt bij momenten ( het vol vermogen van de pm8003 ) dus ben ik vrij zeker dat de amp niet de extra's heeft om deze CM9 te laten schitteren.

Ik ben nog een leek in het volledige hifi gebeuren..
Knal mij niet af wanneer ik een domme vraag zou stellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-10 21:20

Audione0

Strijdt der titanen

Er is geen pijl op te trekken zou ik zeggen. Geluid is persoonlijk. Ik zou lekker gaan luisteren.

Op wat voor volume speel jij wel niet om 199 per kanaal uit je versterker te trekken?

Als ik even een schema van je CM 9 pak, met een gevoeligheid van 89dB/1 meter gemeten op 1 watt zou jij dus ongeveer op 105dB aan het spelen zijn. Mits je er dan 3 meter van je speakers af zit. Wel erg hard hur als je t mij vraagt :X

Even op je Emotiva af te gaan.. Die dingen zijn krachtig genoeg.

Ps: kan een modje deze even bij de aankoop zetten?

Hier een handige converter om zelf de berekenen hoeveel watt je eigenlijk nodig hebt om jou gekochte speakers lekker aan te sturen.

http://www.sengpielaudio.com/calculator-efficiency.htm

en scroll dan even naar "Loudspeaker Sound pressure level and amplifier power"

[ Voor 20% gewijzigd door Audione0 op 08-03-2015 18:54 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupernovaBE
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-06 20:29
Geluid is inderdaad iets persoonlijk, daar ben ik het 100% met eens !

De Marantz PM8003 heeft een ringkern voeding van 200 watt ( dus voor de 2 kanalen ) 100 per speaker beschikbaar.

Uw link ga ik zeker al eens goed bekijken :D

De emotiva versterkers worden volgens hun kostprijs zeer goed bevonden.
Maar aangezien het niet te koop is in een winkel ( enkel online en in america )
Dat maakt het wat moeilijk om deze te beluisteren.

Er zijn natuurlijk andere :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een schopje naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-10 21:20

Audione0

Strijdt der titanen

SupernovaBE schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:19:
Geluid is inderdaad iets persoonlijk, daar ben ik het 100% met eens !

De Marantz PM8003 heeft een ringkern voeding van 200 watt ( dus voor de 2 kanalen ) 100 per speaker beschikbaar.

Uw link ga ik zeker al eens goed bekijken :D

De emotiva versterkers worden volgens hun kostprijs zeer goed bevonden.
Maar aangezien het niet te koop is in een winkel ( enkel online en in america )
Dat maakt het wat moeilijk om deze te beluisteren.

Er zijn natuurlijk andere :D
De spec van deze versterker zegt 70 watt per kanaal in het hele frequentie bereik, deze rest van de wattage word gebruikt om dippen op te vangen en de rest van de componenten van stroom te voorzien.

Met 70 watt kun je nog steeds 100dB aan geluidsdruk halen en dat is nog steeds heel erg hard.
Met die Emotiva blokken kun je met 35watt nog steeds 97dB halen en dat is nog steeds erg hard en ik denk dat die monoblokken in het eggie sterker zijn dan de marantz, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat ik de blokken niet ken. Misschien dat iemand anders er meer vanaf weet.

Je kun de mono blokken toch bestellen en als je ze niet oke vindt terugsturen?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze laatst gehoord met een Rotel RB-1582 MkII als eindversterker.
Dit klonk naar mijn mening heeeel goed.
De speaker krijg zat vermogen en klinken heerlijk uitgebalanceerd.
Pagina: 1