Thuisdeling aan, niets zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:02

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb thuis een PC welke draait op Windows 7. Deze is bedraad aangesloten op mijn netwerk.
Nou heb ik hier iTunes op geïnstalleerd, en Thuisindeling aangezet.

Zelfde heb ik op mijn iPad 1 welke op FW 5.1.1 draait gedaan.

Toch krijg ik met geen mogelijkheid mijn muziek te zien op de iPad. Beide gebruiken de zelfde Apple ID en beiden zitten in de zelfde IP rage.
Ik heb zelfs in mijn modem (KPN H368N) poorten opengezet, maar nog steeds niets.

Weet het echt even niet meer. Iemand een idee waar ik nog verder naar kan kijken om dit aan de praat te krijgen?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:38
Bij netwerkinstellingen kijken of Windows zichtbaar is voor andere apparaten in het netwerk.

Daarnaast heeft poorten openen geen enkele zin, heeft ook weinig met dit probleem te maken. Advies is dan ook om de poort weer dicht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Deze PC is gewoon zichtbaar voor mijn hele netwerk. Ik kan stream namelijk al mijn films hiervan naar een Kodi systeem bij mn TV.
Verder kan ik gewoon in alle mappen (die gedeeld zijn) browsen zonder enig probleem.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:26
Bonjour (het detectiemechanisme van Apple) werkt vaak niet met KPN modems, deze discrimineren multicast verkeer en verwerkt deze op een verkeerde manier.

http://forum.kpn.com/t5/I...t-met-Airplay/td-p/191497
http://forum.kpn.com/t5/I...nt-en-AppleTV/td-p/162147

De oplossing is een eigen router installeren na de experiabox.

Poort forwarden voor lokaal netwerk is nooit nodig. Daarmee maak je jouw privé netwerk beschikbaar op internet via die poorten die je forward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
OK, jammer. Dan laat ik het wel zo. Ga binnen kort verhuizen en modem hoort bij het huis, dus heeft geen nut om nog iets anders te gaan kopen.

Bedankt voor jullie hulp.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:26
Ik heb pas nog een pricewatch: TP-Link Archer C7 gekocht als router na een KPN V8. Zeker een aanrader gezien de prijs.

Hij heeft iets met iptv pass through, maar ik weet niet zeker of dat werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door jeroen3 op 08-03-2015 17:30 ]

Pagina: 1