Hoi,
ik heb een probleem met de pc van mijn broertje en ik kom er niet uit.
Onlangs dacht hij dat zijn SSD kapot was, omdat de pc crashde. Na het vervangen ervan heeft hij gedaan, maar nooit helemaal goed. Nu zit er helemaal geen energie meer in. Met het aanzetten beginnen alle ventilatoren wel te draaien, ook die van de grafische kaart. Krijg alleen geen beeld. MB geeft direct de volgende code:

Alleen ik kan deze code nergens terug vinden, dan wel het symbool vinden voor de gespiegelde "h".
Enig idee wat dit betekend? Google of Asrock documentatie levert nog niets op.
Heb geprobeerd met een andere werkende videokaart (ivm het geen beeld krijgen), maar geen effect.
Nieuwe SSD, ook geen effect(maar dan zou ik op z'n minst beeld moeten krijgen lijkt me.
Alle geheugen getest(100% goed). Zonder geheugen, zelfde MB code en gedrag.
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat het MB of de processor kapot is, maar hoop met jullie ervaring iets meer zekerheid te krijgen.(wellicht is het heel iets anders)
Mijn redenatie:
- geheugen, uitgesloten
- grafische kaart, uitgesloten. Op beide PCI-E poorten.
- SSD, uitgesloten. Zou per slot van rekening dan sowieso beeld en bios moeten krijgen
- processor: mogelijkheid 1. Maar zou ik dan geen andere code krijgen en zou hij niet direct herstarten of afsluiten?
- MB: mogelijkheid 2. Ik zou niet weten hoe ik dit zou moeten testen.
Bedankt alvast!
Samenstelling:
AMD Phenom II X4 955 Black (niet/nooit geclocked)
Asrock 870 Extreme 3
Corsair XMS3 geheugen 4x2GB 1600Mhz CL9 1,5V
Crucial MX100 256 GB
6870 Grafische kaart, merk weet ik zo niet. Ook geprobeerd met MSI GTX 560ti, zelfde symptomen.
ik heb een probleem met de pc van mijn broertje en ik kom er niet uit.
Onlangs dacht hij dat zijn SSD kapot was, omdat de pc crashde. Na het vervangen ervan heeft hij gedaan, maar nooit helemaal goed. Nu zit er helemaal geen energie meer in. Met het aanzetten beginnen alle ventilatoren wel te draaien, ook die van de grafische kaart. Krijg alleen geen beeld. MB geeft direct de volgende code:

Alleen ik kan deze code nergens terug vinden, dan wel het symbool vinden voor de gespiegelde "h".
Enig idee wat dit betekend? Google of Asrock documentatie levert nog niets op.
Heb geprobeerd met een andere werkende videokaart (ivm het geen beeld krijgen), maar geen effect.
Nieuwe SSD, ook geen effect(maar dan zou ik op z'n minst beeld moeten krijgen lijkt me.
Alle geheugen getest(100% goed). Zonder geheugen, zelfde MB code en gedrag.
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat het MB of de processor kapot is, maar hoop met jullie ervaring iets meer zekerheid te krijgen.(wellicht is het heel iets anders)
Mijn redenatie:
- geheugen, uitgesloten
- grafische kaart, uitgesloten. Op beide PCI-E poorten.
- SSD, uitgesloten. Zou per slot van rekening dan sowieso beeld en bios moeten krijgen
- processor: mogelijkheid 1. Maar zou ik dan geen andere code krijgen en zou hij niet direct herstarten of afsluiten?
- MB: mogelijkheid 2. Ik zou niet weten hoe ik dit zou moeten testen.
Bedankt alvast!
Samenstelling:
AMD Phenom II X4 955 Black (niet/nooit geclocked)
Asrock 870 Extreme 3
Corsair XMS3 geheugen 4x2GB 1600Mhz CL9 1,5V
Crucial MX100 256 GB
6870 Grafische kaart, merk weet ik zo niet. Ook geprobeerd met MSI GTX 560ti, zelfde symptomen.