Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Topicstarter
Beste medetweakers,

Sinds ik een Moto G heb, wilde ik wel eens proberen om CM op een oude S2 te zetten.

Keurig de stappen van de installer gevolgd van cyanogenmod, en alles liep redelijk soepel. Recovery werd geinstalleerd, maar bij de echt OS install stond er ineens "Couldn't talk to your device".

De telefoon doet nu ook niks meer, je ziet een gele driehoek, en ik kom nog wel in download mode via "Power, Volume Down en Home".

De Cyanogen tool zei voor het rebooten nog "We can carry on where we left off', maar die installer blijft nu hangen op "enable USB debugging", wat natuurlijk niet lukt als je niet eens verder komt dan de gele driehoek...

Wat zijn mijn opties nu?

Ik wilde de S2 eigenlijk aan mijn moeder gaan geven, dus dit falen is wel jammer. :/

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
Eigenlijk moet je hun tool nooit gebruiken, het gaat vaak genoeg mis erdoor.

• Jeroenneman

Jeroenneman

Topicstarter
Mizgala28 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 14:34:
Eigenlijk moet je hun tool nooit gebruiken, het gaat vaak genoeg mis erdoor.
Tja, daar is het nu helaas te laat voor.

Vooral raar omdat er expres bij stond dat je na een reboot weer door kan gaan waar je gebleven was..
Hopelijk is de telefoon nog te redden.

In recovery zie ik alleen de mascotte van CM staan, er gebeurt verder niks.
In download mode staat er
- ODIN mode
Productname
Custom binary: Yes
Current Binary: Custom

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Jeroenneman

Jeroenneman

Topicstarter
Edit:

Helemaal geweldig:

Probeer ik het met Odin, krijg ik gelijk een stapel malware mee..
Nu malwarebytes aantal draaien, maar is er nog iets beters?

Damn. Vanochtend een werkende telefoon en laptop, nu een dode phone en een infested laptop...

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:17
reyals in "[Samsung Galaxy S5] Rooten en Custom ROM's"

Om maar even op Odin terecht te komen...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:11

MsG

Forumzwerver

Custom roms; het is niet moeilijk maar je moet wel een beetje weten wat je doet, of dat willen leren. Als je nog zo'n scherm krijgt kan het nog wel weer goedkomen volgens mij, anders via Odin een custom recovery installeren? Dan kan je vanaf daar een rom installeren. Heb je de USB drivers voor de SII wel geïnstalleerd?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Jeroenneman

Jeroenneman

Topicstarter
MsG schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:58:
Custom roms; het is niet moeilijk maar je moet wel een beetje weten wat je doet, of dat willen leren. Als je nog zo'n scherm krijgt kan het nog wel weer goedkomen volgens mij, anders via Odin een custom recovery installeren? Dan kan je vanaf daar een rom installeren. Heb je de USB drivers voor de SII wel geïnstalleerd?
Yes, ik had met Zadig idd de goede drivers geinstalleerd.

Net met een goede Odin (zonder malware) nogmaals geprobeerd om de stock ROM terug te flashen.

Lijkt goed te gaan, telefoon worden herkend door Odin (COM 6), blauw vakje.
.tar wordt ook herkend als goede firmware.
Helaas krijg ik na op start te drukken de volgende meldingen:
Completewriteoperation: Failed

Op de telefoon zie ik een heel klein blauw balkje, dat stil blijft staan op 10%...

-Edit:

Wat is precies het verschil tussen de recovery flashen en de ROM?
En kan ik de recovery ook met Odin proberen?

-Edit2:

Ok, heb zojuist met Odin, na Kies te installeren nogmaals geprobeerd om stock terug te flashen en dat werkte! :?

Als ik hem nu aanzet is zowel de driehoek weer weg, en start ie zelfs door naar mijn homescreen zoals alles eerst was... wat?!

Dus een dag kwijt, en weer even ver als van te voren...

[ Voor 19% gewijzigd door Jeroenneman op 08-03-2015 18:48 ]

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:12

Xanax959

relax...

Met deze wiki was het destijds heel makkelijk. Ff goed lezen.
http://wiki.cyanogenmod.org/w/Install_CM_for_i9100

Atari portfolio Dos 2.11

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:11

MsG

Forumzwerver

Zolang je je system en userdata niet wiped en niks anders flashed heb je gewoon je normale rom-data weer. Niet zo gek dus :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1