Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop gezocht om League of Legends te kunnen spelen

Pagina: 1
Acties:

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-08-2024
Beste allemaal,

Ik ben opzoek naar een laptop rond de 500 euro. (max 550 euro)
Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor League of Legends, internetten en af-en-toe wat office dingen.

Wat ga je met je laptop doen?
voornamelijk League of Legends spelen, internetten, films bekijken en af-en-toe wat office dingen.

Wat is je budget?
Rond de 500 euro. max 550 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben niet echt van plan om vaak mijn laptop mee te nemen, wel ben ik er zelf al uit dat ik een 15,6'' inch beeldscherm wil. (groter maakt niet echt uit, maar niét kleiner.)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb totaal geen bepaalde merk voorkeuren.
Wel zou ik graag een ingebouwde camera in mijn laptop willen hebben, maar dit zit bijna overal er al standaard in.

Ik heb zelf al opgezocht wat de Minimum specs. zijn voor League of Legends.
https://support.riotgames...ended-System-Requirements

Als de laptop sowieso maar voldoet aan de minumum eisen van Riot games.
Ik heb zelf al een laptop gevonden, alleen ik zit dan alleen met de Ghz. eisen van Riot games in mijn maag met deze laptop...
http://www.mediamarkt.nl/...3,1357973.html?langId=-11

Ik hoop dat jullie met enige voorbeelden van laptops komen, of met tips/informatie.

Alvast bedankt!

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 14:05
Zou zelf eerder voor zo iets gaan denk ik:
pricewatch: Acer Aspire E5-572G-59XT

Zit wel net iets boven je budget maar je krijgt zoveel meer prestaties er voor terug, dan is je laptop zelfs nog geschikt mocht je in de toekomst een andere zwaardere game willen doen.

Ik weet niet hoe het zit met bouwkwaliteit etc. van acer laptops tegenwoordig maar mijn ervaring is dat het meer ligt aan de gebruiker dan aan het product met betrekking tot levensduur.

• ferrie99
n0isH schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:43:
Zou zelf eerder voor zo iets gaan denk ik:
pricewatch: Acer Aspire E5-572G-59XT

Zit wel net iets boven je budget maar je krijgt zoveel meer prestaties er voor terug, dan is je laptop zelfs nog geschikt mocht je in de toekomst een andere zwaardere game willen doen.

Ik weet niet hoe het zit met bouwkwaliteit etc. van acer laptops tegenwoordig maar mijn ervaring is dat het meer ligt aan de gebruiker dan aan het product met betrekking tot levensduur.
Heb je een andere laptop voor een iets lagere prijs?
Is echt net iets te duur.

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:59
Heb ook even voor je gekeken.
Maar ik kan niet veel vinden waar je ook een beetje op kan gamen.

Behalve die acer bovenstaand. Ik zal als ik jou was voor die gaan.

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:19
De hierboven genoemde acer is inderdaad de enige laptop binnen jouw budget met een dedicated GPU die in staat is om LoL enigzins fatsoenlijk te spelen. Daarnaast zit er ook een redelijk sterke i5 in. Dus als ik jou was zou ik mooi voor de acer gaan. Binnen jouw budget zijn er verder geen goede opties.

• n0isH
Als je echt niet boven de 500 uit wilt gaan zou ik adviseren de V&A eens te gaan afstruinen hier op tweakers. Vaak worden er nog hele nette laptops aangeboden.

Bijvoorbeeld deze:
V&A aangeboden: Dell latitude E6540 i5 garantie AMD 8790m 8gb 500gb hd-ssd Full HD
V&A aangeboden: Asus N56VZ-S4035V met SSD

Iets neller op games dan die acer maar dan wel een HD scherm, sshd en 8 GB ram. Maar dan heb je geen gloednieuwe laptop

[ Voor 16% gewijzigd door n0isH op 09-03-2015 12:25 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Je kan LoL prima spelen op een IGPU. Niet met hoogste instellingen, maar prima nevertheless. Zeker op die resolutie die het scherm aangeeft. Ik speel bijvoorbeeld prima LoL op mijn macbook pro 13 inch. Bovendien geeft de TS aan niet LoL op hoogste instellingen te hoeven spelen. ik vind het advies dan ook gewoon ronduit belabberd. LoL is geen demanding game, en is prima speelbaar op iGPUS. De 710m is iets rapper dan de 4600HD, die overigens ook in staat is LoL te spelen op prima instellingen. De door jou gekozen laptop zal geen problemen hebben met LoL.

[ Voor 86% gewijzigd door WouterL op 09-03-2015 12:54 ]

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:51
Ehm ja, als je het fijn vindt om te spelen met 20-30 fps met drops in teamfights. Ben je een beetje van het kaliber ik win graag, dan zijn die igpu's gewoon nog te traag want het speelt gewoon niet vloeiend, als ineens je enemy een halve cm verderop staat kan dat een kill or death betekenen.

Voor 56 piek meer kan hij bij staples die laptop halen die fps gezien een wereld van verschil zal zijn in lol. Dan zou ik het wel weten

[ Voor 19% gewijzigd door racemichel op 09-03-2015 14:19 ]

• WouterL
Wat een onzin. Je haalt prima speelbare FPS op een 710M. Zeker omdat die resolutie van dit scherm geen full HD haalt, haal je prima de 50-60 speelbare FPS op die resolutie. Ik kan het weten omdat de intel iris pro 5100 (de in de mbp) gelijkwaardig is aan de 710M. Ik speel zonder problemen en noemenswaardige dips league met zeer acceptable instellingen.

Of gamen op die resolutie een feest is voor het oog is een ander verhaal.

[ Voor 43% gewijzigd door WouterL op 09-03-2015 16:21 ]

• ferrie99
Wouter lucassen schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:17:
Wat een onzin. Je haalt prima speelbare FPS op een 710M. Zeker omdat die resolutie van dit scherm geen full HD haalt, haal je prima de 50-60 speelbare FPS op die resolutie. Ik kan het weten omdat de intel iris pro 5100 (de in de mbp) gelijkwaardig is aan de 710M. Ik speel zonder problemen en noemenswaardige dips league met zeer acceptable instellingen.

Of gamen op die resolutie een feest is voor het oog is een ander verhaal.
Dus... om alles even samen te vatten, is het mogelijk om LoL op deze laptop te spelen, http://www.mediamarkt.nl/...3,1357973.html?langId=-11
Maar ik moet er dus niet veel van verwachten.

Als ik voor een iets hoger budget zou gaan, rond de 550 euro. Wat is er dan te koop?

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Gezien LOL een single core game is zal die originele i5 op maximale turbo snelheid draaien het meerendeel van de tijd. Dit was ook zo met mijn 4500U i7 chip zoland de laptop aan het net hangt kunnen deze dingen op hun maximale turbo speed draaien.

Alleen die acer hangt rond de 550 euro klasse, laptops met een redelijke x40-x50M chips beginen meestal rond de 600 euro.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• ferrie99
NC83 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:36:
Gezien LOL een single core game is zal die originele i5 op maximale turbo snelheid draaien het meerendeel van de tijd. Dit was ook zo met mijn 4500U i7 chip zoland de laptop aan het net hangt kunnen deze dingen op hun maximale turbo speed draaien.

Alleen die acer hangt rond de 550 euro klasse, laptops met een redelijke x40-x50M chips beginen meestal rond de 600 euro.
Wat is je conclusie hierbij?

• WouterL
ferrie99 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:30:
[...]

Dus... om alles even samen te vatten, is het mogelijk om LoL op deze laptop te spelen, http://www.mediamarkt.nl/...3,1357973.html?langId=-11
Maar ik moet er dus niet veel van verwachten.

Als ik voor een iets hoger budget zou gaan, rond de 550 euro. Wat is er dan te koop?
Het is absoluut mogelijk om met die laptop LoL te spelen. Niet eens op lage instellingen.
Ik denk nat NC bedoelt dat je in ieder geval over de CPU geen zorgen hoeft te maken. Dat zal niet snel een bottleneck vormen voor LoL. Voor 550euro heb je al een pricewatch: Acer Aspire E5-572G-59XT met een 840m.

[ Voor 31% gewijzigd door WouterL op 09-03-2015 16:44 ]

• ferrie99
Wouter lucassen schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:41:
[...]

Het is absoluut mogelijk om met die laptop LoL te spelen. Niet eens op lage instellingen.
Ik denk nat NC bedoelt dat je in ieder geval over de CPU geen zorgen hoeft te maken. Dat zal niet snel een bottleneck vormen voor LoL. Voor 550euro heb je al een pricewatch: Acer Aspire E5-572G-59XT met een 840m.
Wat zijn de nadelen als ik deze laptop zou kopen?

• WouterL
ferrie99 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:44:
[...]

Wat zijn de nadelen als ik deze laptop zou kopen?
Trage schijf, geen fantastisch paneel. Maar dat zijn sowieso de nadelen in dit prijssegment. Ook in de door jouw gelinkte laptop Je zult er in ieder geval op hoogste instellingen LoL op kunnen spelen.

• NC83
ferrie99 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:40:
[...]

Wat is je conclusie hierbij?
Ik zou toch een iets sneller machine kopen als ik jou was, ik was zelf niet teverden met de U chips maar ja ik draai iets zwaarder programmas en gebruiken een system om er op te programmeren (games).

De grafische kaart zal in die laptop niet het probleem zijn gezien het over een DX9 game gaat, je zal waarschijnlijk niet alles up high kunnen hebben.

• ferrie99
NC83 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:48:
[...]

Ik zou toch een iets sneller machine kopen als ik jou was, ik was zelf niet teverden met de U chips maar ja ik draai iets zwaarder programmas en gebruiken een system om er op te programmeren (games).

De grafische kaart zal in die laptop niet het probleem zijn gezien het over een DX9 game gaat, je zal waarschijnlijk niet alles up high kunnen hebben.
Het gaat mij er voornamelijk om dat ik fatsoenelijk LoL kan spelen,internetten, films kan kijken en office dingen kan doen.

Dus ik eis niet heel erg veel van de laptop zelf denk ik.

• WouterL
ferrie99 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:49:
[...]

Het gaat mij er voornamelijk om dat ik fatsoenelijk LoL kan spelen,internetten, films kan kijken en office dingen kan doen.

Voor jouw gebruik lijkt mij een i5-U dan ook ruimschoots voldoende. ;-)

• NC83
ferrie99 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:49:
[...]

Ik zou toch voor een iets krachtiger model gaan als ik jou was, duurt mischien iets langer om het geld bij elkaar te krijgen maar de laptop zal dan ook iets langer mee gaan.

Ik was me aan het ergeren bij gewoon internetten op mijn i7 4500U waarbij ik afentoe trage paginas had tijdens het scrollen.

• ferrie99
NC83 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:51:
[...]

Ik zou toch voor een iets krachtiger model gaan als ik jou was, duurt mischien iets langer om het geld bij elkaar te krijgen maar de laptop zal dan ook iets langer mee gaan.

Ik was me aan het ergeren bij gewoon internetten op mijn i7 4500U waarbij ik afentoe trage paginas had tijdens het scrollen.
Aan welke laptop denk jij dan?
En aan welke prijs moet ik dan denken?

• WouterL
NC83 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:51:
[...]

Ik kan me echt toch moeilijk voorstellen dat een i7 4500u de oorzaak is van traag scrollen bij websites...Sterker nog dit is zeer onwaarschijnlijk. Heeft ongetwijfeld te maken gehad met een trage schijf. Je kunt bij deze acer altijd de schijf vervangen door een SSDtje/ meer ram toevoegen.

[ Voor 14% gewijzigd door WouterL op 09-03-2015 16:57 ]

• NC83
Ik zat toch echt te denken aan die Acer of tweeded hands Asus die eerder gelinkt is, die asus is trouwens perfect voor wat jij wilt.

Het zal ook wel niet alleen het punt zijn geweest van de i7 maar ik heb normaal gesproken redelijk veel apps open en een redelijk aantal tabs in firefox. Zoals ik al eerder aan gaf ik gebruik het apperaat op een manier die niet bij een U chip past helaas. Batterij duur van een U chip is uitstenkend zelfs als je een hoop films wil zien zonder netsnoer.

• WouterL
NC83 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:59:
Ik zat toch echt te denken aan die Acer of tweeded hands Asus die eerder gelinkt is, die asus is trouwens perfect voor wat jij wilt.

Het zal ook wel niet alleen het punt zijn geweest van de i7 maar ik heb normaal gesproken redelijk veel apps open en een redelijk aantal tabs in firefox. Zoals ik al eerder aan gaf ik gebruik het apperaat op een manier die niet bij een U chip past helaas. Batterij duur van een U chip is uitstenkend zelfs als je een hoop films wil zien zonder netsnoer.
Ik zou persoonlijk nooit een laptop kopen van meer dan 2.5j oud. Zeker niet voor dat bedrag. De accu is dan inmiddels veranderd tot een bak stront :P, laat staan dat laptops uberhaubt een beperkte levensduur hebben.
Maar dat zijn concessies die de TS moet maken. Voor het budget dat de TS heeft zul je altijd op fronten moeten inleveren.

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:01

Qon

Ik speel LOL vloeiend op mijn Surface Pro 2 (i5). Wel op medium settings, toch wel ook 1080P.
Was trouwens wel voor de summoner rift upgrade, heb het daarna niet meer getest.

• ferrie99
Zijn er nog andere laptops in de prijsklasse 550 euro?
Die beter geschikt zijn...?

• n0isH
Als je voor een igpu gaat is deze toshiba misschien een optie:

pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-2E4

Een van de goedkoopste hogere igpu's (HD5500) die vergelijkbaar presteert met de instapkaarten zoals de 710m die in de openings post staat, de proc van deze toshiba is alleen wat sneller. Alles wat je aangeeft te willen doen met je laptop moet hier prima op kunnen. LoL dan niet op de hoogste settings maar wel vloeiend op wat lagere instellingen.

Maar om vervelend te zijn, die acer blijft toch een betere deal.
Pagina: 1