GTX760 wegvallend beeld en strepen

Pagina: 1
Acties:

• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-02 14:18
Gisteren voor de eerste keer een desktop zelf samen gestoken,
Na goed te controleren getest, in bios herkende hij alles en klopte het geheugen.
Windows 8.1 erop gezet, drivers geupdate en daarna ben ik gaan slapen.

Deze ochtend opgestart en na half uurtje terwijl ik mijn USB wil insteken is mijn beeld weggevallen,
Was nog voor USB er in zat denk ik dat beeld al weg was. (Had geen zicht op mijn scherm op dat moment...)
Na opnieuw opstarten meer in detail te zitten kijken springen er soms horizontale lijnen over het scherm.(Verbonden via HDMI)

Moederbord, CPU & Videokaart zijn 2dehands aangekocht (Waar ik nu slecht gevoel bij videokaart heb...)

MSI 970A-G46

AMD Phenom II X4 945 (C3, 95W) Boxed

MSI GeForce GTX 760 4GB Gaming

Nieuwe onderdelen zijn:
Seasonic G-450
Crucial Ballistix Sport
Crucial MX100
NZXT H440
Scythe Mugen 4 SCMG-4000

Ga hem nu tijdelijk niet gebruiken tot als ik wat reacties heb gekregen van mensen met wat meer verstand af of mij en wat ik kan doen?

Groeten Lagoyaz

• jimmybram
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:15
AL geprobeerd om de videokaart er uit te halen en dan opstarten

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:07

br00ky

Moderator Harde Waren
De 945 heeft geen iGPU dus zal TS dan sowieso geen beeld krijgen ;).

Drivers al eens volledig verwijderd met DDU en opnieuw de nieuwste versie geinstalleerd?

/note: tevens move naar VB.

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 08-03-2015 14:50 ]

• Lagoyaz
@Jimmybram
Nog niets geprobeerd, na zwart beeld en opnieuw opstarten heb ik paar lijntjes gezien en opnieuw afgesloten voor hier eerst is te luisteren. Ken er echt helemaal nog niets van dus wil zeker zijn dat ik geen schade aan hardware kan verrichten.

@Br00ky
Nog niet gedaan
Display Driver uninstaller veronderstel ik? Ga mij snel is inlezen.

Iemand een goeie aanbeveling voor software die temperatuur en hardware controleert of test?
Google geeft mij teveel keuzes :s

Is ook niet echt upgrade van videokaart alles is voor de eerste keer hier in elkaar gestoken met juist die 3 onderdelen 2dehands aangekocht voor prijs de drukken...

Ben zowat alle vertrouwen even kwijt en durf hem niet echt aanzetten uit angst voor schade aan iets van de onderdelen of is dit niet nodig?

Ligt dus zovizo aan mijn videokaart?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Kapot maken kan niet door hem aan te zetten. Dat zul je toch moeten gaan doen om één en ander uit te sluiten. Ik zou beginnen bij DDU en alle drivers opnieuw installeren.

Monitoren van je videokaart kan prima met Afterburner. Misschien wel slim om daar ook eens naar te kijken. Ook of er misschien gekke waarden qua voltages etc inzitten.

• Lagoyaz
Na mijn eten nog is terug aanzetten MSI Afterburner instaleren en is bekijken.
Drivers is opnieuw installeren met Display Driver Uninstaller en afterburner is opnieuw bekijken.

Nog aanbevelingen voor andere hardware componenten zoals CPU enzo op te controleren?
Ben ik ondertussen van derest ook zeker dat ze in orde zijn...
Pagina: 1