Hoe werkt een PC met drie geheugensticks?

Pagina: 1
Acties:

• Intense
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-01 23:43
Ik wil wat extra werkgeheugen in mijn systeem en zag zojuist een mooie deal op een 8 GB RAM stick. Op dit moment heb ik al twee sticks in mijn systeem zitten die in dual-channel werken, en mijn vraag is is of mijn huidige twee in dual-channel blijf werken wanneer ik de 8 GB stick toevoeg.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wss niet, maar, gezien dualchannel stiekem heel weinig uitmaakt bij huidige systemen, is het niet echt een ramp.

De vraag is eerder: wat moet je met 12/16GB RAM?

People as things, that’s where it starts.

• Intense
VasZaitsev schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:06:
Wss niet, maar, gezien dualchannel stiekem heel weinig uitmaakt bij huidige systemen, is het niet echt een ramp.

De vraag is eerder: wat moet je met 12/16GB RAM?
Ik werk regelmatig met geheugen intensieve programma's (Android Studio met een virtual device bijvoorbeeld, deze neemt ongelofelijk veel RAM in beslag). Ik zie dan dat mijn RAM voor meer dan 90% wordt gebruikt en gaat het performance van mijn systeem merkbaar achteruit.

Er zit nu 8 GB in mijn systeem.

[ Voor 3% gewijzigd door Intense op 08-03-2015 13:38 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

dan zou 16GB zeker welkom kunnen zijn. Tweakers heeft een tijd terug getest wat nou het verschil is tussen dual en single channel, staat nog wel ergens in de benchmarks.

People as things, that’s where it starts.

• Intense
VasZaitsev schreef op zondag 08 maart 2015 @ 13:48:
dan zou 16GB zeker welkom kunnen zijn. Tweakers heeft een tijd terug getest wat nou het verschil is tussen dual en single channel, staat nog wel ergens in de benchmarks.
Bedankt voor je hulp maar mijn vraag is niet wat het verschil is tussen dual en single channel, maar of ik één stick in single channel naast twee sticks in dual channel kan laten werken.
Zullen ze dan alle drie in single channel werken? Of twee in dual, en één in single?

[ Voor 8% gewijzigd door Intense op 08-03-2015 13:54 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:00
Zou wel handig zijn als je de rest van je systeem dan even benoemd. Maar mocht het een Intel systeem zijn, geheugencontrollers van Intel chipsets en processoren kunnen al een hele poos naast single en dual channel ook in flex mode werken. Heb je bijvoorbeeld een 8 GB + 4 GB geheugenmodule dan werkt de eerste 8 GB in dual channel mode, en de laatste 4 GB (die ws minder vaak aangesproken wordt) in single channel mode.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielson op 08-03-2015 13:58 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Maar wat Vas al zegt, het boeit allemaal vrij weinig, mits je met een dedicated GPU werkt. Verschil zo nooit merken.

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 08-03-2015 13:56 ]

Pagina: 1