Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Problemen met streamen films van PC->receiver->TV via MPC-HD

Pagina: 1
Acties:

• Spiritos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Sinds een week heb ik een nieuwe PC. (voor de geïnteresseerden, het is de Dual-Boot: gallery: Spiritos).

Ik werk voor het eerst met Win 8.1 (64x) en een Nvidia kaart (GTX-960) ipv een AMD.

Het probleem waar ik tegenaan loop is het volgende:

Voorheen kon ik via [windowtoets-P] wisselen tussen mijn PC-monitor (DVI) en TV (welke via HDMI door een HCS receiver loopt (Sony HTSS-1300). De bureaublad-instellingen en het geluidsapparaat werden dan automatisch gewisseld en ik kon zodoende met 1 keyboardshortcut mijn desktop verplaatsen naar mijn TV en films kijken,

Nu werkt dit niet meer en de audio komt niet over, alleen beeld.
Btw. ik heb de onboard HD 4600 van Intel uitgeschakeld, dus alles loopt via de GTX960.

De workaround die ik nu moet gebruiken is dat ik via Nvidia configuratiescherm mijn TV moet selecteren en mijn PC-monitor moet deselecteren. Vervolgens moet ik soms wel en soms niet handmatig mijn audioapparaat selecteren in Windows Afspeelapparaten en dan nog is het af en toe geklooi (scherm weer omwisselen of zelfs rebooten) om überhaupt geluid te krijgen, laat staan DTS 5.1.

Het vreemde is dat ik in MPC-HC bij instellingen/audiofilters/bitstreaming bij weergave op mijn TV de opties van DTS/AC-3 e.d. uit moet zetten om geluid te krijgen, terwijl dit via HDMI-receiver loopt die DTS en AC-3 gewoon aankan. Ik wil gewoon de receiver laten decoden (dus bitstreamen).

In een eerder topic m.b.t. mijn vorige PC stond de link: http://www.ezoden.com/htp...layer-classic-home-cinema maar als ik deze instellingen volg (DTS/AC-3 bitstreamen) heb ik dus helemaal geen geluid.

Het vreemde is dat ik in VLC soms wél (maar niet altijd) voor elkaar krijg om DTS 5.1 te krijgen maar ik geef de voorkeur aan MPC-HC. De instellingen staan op default en ik heb ook geen externe filters als FFDShow of Haai geinstalleerd.

NB. Wellicht nuttige info: Windows ziet mijn TV altijd als 1e beeldscherm en mijn monitor als 2e. Ik vermoed dat dit is omdat HDMI hoger wordt geprioriteerd dan DVI. Ik weet niet of hier een probleem in zou kunnen liggen maar op mijn vorige PC was dit ook zo -echter leverde dit geen problemen op.

[ Voor 36% gewijzigd door Spiritos op 26-03-2015 14:50 ]

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

• Spiritos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Niemand?

Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-10 00:32
Wat bij mij het geval is dat de videokaart constant het signaal doorgeeft naar de receiver; enigste wat ik hoef ik te doen is receiver op goede HDMI kanaal zetten en naar configuratiescherm -> geluid -> AMD high definition device te activeren.

Soms werkt dit ook niet 100% en moet ik receiver opnieuw aanzetten om geluid te krijgen.

Probeer VLC op DirectX audio-output zetten (S/PDIF gebruiken indien mogelijk aanvinken)