Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus n56 showmodel vs Thinkpad E550 (aanbieding)

Pagina: 1
Acties:

• alberthagen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Beste Tweakers,

Ik twijfel enorm over onderstaande opties en zou graag jullie advies horen over welke van de 2 hieronder voor mijn situatie de beste keus is (ook qua bouwkwaliteit en betrouwbaarheid)

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik mijn laptop thuis voornamelijk om te internetten, te spelen met mijn NAS (bestanden verplaatsen/bewerken) en muziek en film collecties te beheren/bekijken
Ik wil wat met Photoshop en Indesign gaan spelen.

Wat is je budget?
600-750 euro, liever wat minder: het meeste waar voor mijn geld
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Enkel thuis (op een aantal plaatsen)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb momenteel 2 serieuze opties waar ik graag jullie advies over zou willen hebben.

Lenovo heeft momenteel een actie op de NL website: 10% korting en voor 20 euro extra een upgrade naar FHD scherm.
Prijs van de Lenovo E550 met FHD scherm wordt dan: 647,10

Tevens heb ik bij onze lokale BCC een optie gekregen om voor 715 euro een Asus N56 te kopen.
Deze heeft 4 maanden op de winkelvloer gestaan, en heeft dus al aardig wat uren aan gestaan.
Prijs N56: 715 euro (showmodel)

Hieronder de 2 laptops waar het om gaat.
De n56 heeft een behoorlijk snellere processor, en de video kaart is iets beter.
Echter de Lenovo heeft de nieuwe generatie i5 processor en volgens mij zal deze voor mijn gebruik prima voldoen.

Beide opties verlopen morgen (thinkpad actie afgelopen) en de asus n56 houden ze ook vast tot morgen.
Welke laptop adviseren jullie?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N56JN-CN091H€ 920,40€ 920,40
1Lenovo Thinkpad E550 20DF004TMH€ 769,-€ 769,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.689,40

Link naar betreffende aanbieding van Lenovo: http://shop.lenovo.com/nl...eries/e550/#tab-customize

[ Voor 5% gewijzigd door alberthagen op 08-03-2015 16:20 ]

• alberthagen
Hoor graag jullie mening, ik moet einde van de dag het besluit nemen omdat anders de Lenovo actie verlopen is

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:19
Met beide laptops is niet zoveel mis. Voordelen van de Asus zijn, zoals je zelf al aangeeft, de snellere processor, de betere videokaart. Het scherm van de Asus is, op basis van wat ik gelezen heb, beter qua constrast en kleurweergave in vergelijking met de Lenovo. Daarnaast heeft de Asus een hybride hdd met 8gb ssd cache en een grotere opslag capaciteit. Overall is de Asus dus wel beter maar dat neemt niet weg dat de Thinkpad een erg degelijk apparaat is zonder al te veel toeters en bellen.

Persoonlijk zou ik nooit een tweedehands laptop of showmodel kopen maar dit is natuurlijk mijn eigen mening.

• alberthagen
Dank voor je reactie x2x2x

Ik ben inderdaad ook wat terughoudend om een showmodel te kopen, maar de specs zijn inderdaad nogal uitgebreid. Het is natuurlijk maar de vraag of ik dit er wel uit ga halen met mijn laptop gebruik.

De schijf wil ik uiteindelijk toch vervangen voor een SSD, dus een grote schijf is voor mij niet belangrijk.
Als ik het goed begrijp is de Lenovo erg gemakkelijk met het vervangen van de diverse onderdelen.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Waarschijnlijk is de Asus dat ook, maar vervangen bij Lenovo is in de regel niet erg moeilijk, ik denk dat dat bij deze Edge ook niet het geval is. De Asus is inderdaad wel beter, maar goed, een showmodel... Ik weet het niet. Ligt er aan in wat voor staat de Asus is, en of je er gewoon nog even lang als bij een nieuwe fabrieksgarantie op krijgt. Bij twijfel zou ik lekker voor de Thinkpad gaan, heb je in ieder geval een nieuw apparaat.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Is het echt een N56JN
Dat is volgens mij de enige N56 die geleverd werd met een ips scherm.

• alberthagen
Het is echt de JN inderdaad.
Deze stond zo ook in het systeem van BCC, alleen op de doos stond vermeld Led backlight.
Ik kon op de doos geen IPS vinden.
Vond het scherm er ook niet bijzonder uitzien (goed, maar niet beter dan andere laptops in dezelfde opstelling), maar weet niet hoe je een IPS scherm moet herkennen?

• alberthagen
Dit is mijn Lenovo die ik wil gaan bestellen: 671 euro is de configuratie.
Geheugen en hardeschijf update ik later (was zoiezo al de bedoeling)

•Intel Core i5-5200U Processor (3MB Cache, up to 2.70GHz)
•Windows 8.1 64
•Windows 8.1 64 - WE MUI
•15.6" FHD (1920 x 1080), Anti-Glare, Black
•720p HD Camera with MIC
•AMD Radeon R7 2GB
•Without TPM
•4GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
•Keyboard with Number Pad - US English Euro
•Fingerprint Reader
•500GB Hard Disk Drive, 7200rpm, 2.5"
•DVD Recordable 8x Max Dual Layer
•6 cell Li-Ion Battery 48WH - 75+
•65W AC Adapter - EU
•Intel Dual Band Wireless 3160 AC, Bluetooth Version 4.0
•Publication - WE (FR/GE/IT/DU/EN)
•1 Year Depot or Carry-in

• X2X2X
alberthagen schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:47:
Het is echt de JN inderdaad.
Deze stond zo ook in het systeem van BCC, alleen op de doos stond vermeld Led backlight.
Ik kon op de doos geen IPS vinden.
Vond het scherm er ook niet bijzonder uitzien (goed, maar niet beter dan andere laptops in dezelfde opstelling), maar weet niet hoe je een IPS scherm moet herkennen?
IPS is een toepassing van LED technology. Ik heb zelf ook de N56JN en kan zeggen dat het scherm erg goed is. Stukken beter dan de Lenovo zelfs.
Als je het scherm van de N56JN dus niet zo bijzonder vindt, realiseer je dan wel dat je het scherm van de Lenovo waarschijnlijk helemaal niet mooi gaat vinden.

• alberthagen
Kijk dat is goeie info, ik kan inderdaad nergens een exemplaar vinden van de E550 die ik kan bekijken op scherm kwaliteit.

Als ik het goed begrijp zijn dus alle varianten van de N56JN uitgevoerd met IPS?
Ondanks dat dit niet op de doos vermeld staat?

Ik heb speciaal gevraagd bij BCC of ik geverifieerd kon krijgen of de N56JN uitgevoerd is met IPS scherm.
Dit omdat ik het tegenstrijdig vond dat op de pricewatch en op de originele doos geen IPS scherm vermeld staat.
En het stond wel vermeld in het systeem van BCC (in de product omschrijving).

Conclusie van de verkoper: het systeem vermeld IPS, maar op de doos staat het niet dus ik vermoed dat het geen IPS scherm is... ??? (vreemd verhaal, ik hoop dat jullie hier duidelijkheid over kunnen verschaffen).

• X2X2X
http://www.notebookcheck....50-Notebook.137307.0.html. Hier een review van de Lenovo.

Wat betreft de Asus, volgens mij zijn ze allemaal uitgevoerd met IPS. Maar laat wel duidelijk zijn dat IPS ook niet alles zegt. Goedkopere laptops worden vaak met goedkope TN panelen uitgerust (een soort van tegenhanger van IPS) en daarom heeft het een slechte reputatie gekregen. In duurdere modellen wordt er steeds vaker voor duurdere IPS panelen gekozen waardoor deze technologie dus vaak met goede kwaliteit geassocieerd wordt. Een high end laptop met een duur TN paneel hoeft daarom niet per se onder te doen voor eentje met een IPS scherm. Bij TVs wordt al vaak geen IPS meer gebruikt omdat deze panelen vaak niet goed in staat zijn om goede zwartwaarden te weergeven (zie LG), in plaats daarvan gebruikt men vaak VA panelen. Alleen qua kijkhoeken is IPS iets beter maar aangezien je toch vaak recht voor je laptop zit is het nut hier van nou ook niet echt bepaald denderend.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en probeer je niet te veel te focussen op het hele IPS gebeuren want dat zegt dus ook niet alles.

• alberthagen
Zojuist een telefoontje gehad van BCC.

In een ander filiaal staat nog een compleet nieuwe ASUS N56JN-CN091 (ongeopend)
Deze mocht ik voor dezelfde prijs aankopen als hierboven vermeld.

Aangezien de specs toch aanzienlijk beter zijn dan de Lenovo, en het prijsverschil dan minimaal is, koop ik liever de N56 bij onze lokale BCC

Top service van de BCC!

Bedankt voor jullie input
Pagina: 1