Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Oplossing] Please Wait.. [VirtualBox] [Windows Server 2012]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers!

Ik heb Windows Server 2012 op een VM staan met VirtualBox. Dit werkte allemaal prima, totdat er updates voorbij kwamen.

Het probleem:

Dus ik installeer de updates, wat normaal iedereen zal doen (je kijkt wel welke updates het zijn) en installeert deze. Zo gezegd zo gedaan. Doet ik de server opnieuw moest opstarten, bleef hij bij het booten staan op "Please Wait...". Ik heb de VM gestopt en opnieuw gestart maar helpt allemaal niks.

De oplossing:

Dus na een tijdje zag ik dat er 2 temp files waren aangemaakt in het mapje waar de VM staat. Deze hadden de naam:
  • <servernaam>.vbox
  • <servernaam>.vbox-prev
Deze heb ik verwijderd. Toen de VM opnieuw opgestart en de VM deed het weer prima!
Kijk uit als je deze bestanden verwijderd dat je niet per ongelijk je HDD bestand verwijderd van je VM.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben voor diegene die hier last van hadden/hebben.

Groeten,

Brian!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen idee waarom je nou de VM definitie wilt verwijderen en de backup ervan in geval de runtime versie corrupt raakt. En ik vind 't al helemaal vreemd dat je het als oplossing opgeeft, terwijl het er niets mee te maken heeft. Je lijkt ook geen idee te hebben hoe VB in elkaar steekt qua configuratiebestanden.

Niet aanvallend bedoelt, maar het verwijderen van je VM is niet mijn idee van een oplossing. Ik denk eerder dat het puur toeval is geweest en de VM gewoon even een paar reboots nodig had.

Commandline FTW | Tweakt met mate