Processor stressed 65 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Topicstarter
Mijn Processor (Atlon 1G 266FSB) wordt stressed 65 Graden en in rust 60 graden.
Moet ik een betere koeling aanschaffen of kan ik dit gewoon zo laten (systeem blijft standaard).

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

hij kan het wel hebben, maar het zal niet gezond zijn voor z'n levensduur denk ik, ik zal er een andere cooler op zetten..

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op zich kan dit geen kwaad, maar houd het even in de gaten wat de temp wordt indien de temparatuur buiten hoger wordt.
Vind het wel een opmerkelijk klein verschil tussen rust en stressed.

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Topicstarter
Het is toch echt zo, gebruik de Asus-Probe en die een dag laten sampelen. kasttemp op +/- 30 graden

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Verwijderd

Asus probe is erg onbetrouwbaar helaas

Verwijderd

Op Friday 15 June 2001 15:24 schreef Vo0 het volgende:
Asus probe is erg onbetrouwbaar helaas
Inderdaad... ik heb zelf ontdekt dat ik ongeveer 7 graden van de processortemperatuur moet aftrekken. De kasttemperatuur klopt wel weer aardig. Maar dit zal wel van ASUS moederbord tot ASUS moederbord verschillen, dus neem niet klakkeloos die 7 graden van mij aan! Ik heb trouwes een ASUS P5a.

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 11:52
Ook al scheelt het 7 graden met asusprobe dan zou ik nog steeds een betere koeler kopen. 53 graden idle voor een 1Ghz is niet erg maar toch niet geheel normaal.

Verwijderd

ik gebruik asus probe en die geeft precies hetzelfde weer als de bios....(haalt hij het uit de bios?).
dus dan zou de bios ook verrot zijn?

ik heb idle 60 gradens, stressed 69....
en amd 1.3 is het... maar goed, ik heb er nu gewone koelpasta tussen, ik ga er nog artic silver tussen doen, misschien dat het wat helpt ook als is het maar 2 graden.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 15:44

Epsilon

Op zaterdag 16 juni 2001 15:33 schreef hawkeye007 het volgende:
ik gebruik asus probe en die geeft precies hetzelfde weer als de bios....(haalt hij het uit de bios?).

ik heb idle 60 gradens, stressed 69....
en amd 1.3 is het... maar goed, ik heb er nu gewone koelpasta tussen, ik ga er nog artic silver tussen doen, misschien dat het wat helpt ook als is het maar 2 graden.
het gaat om de tempsensors en niet om de bios
de nieuwe bios corrigeert de temps voortaan wel.
maar jij mag wel een nieuwe cooler gaan kopen, of hem lappen en arctic silvewr eronder doen. Dat scheel 10 graden (als je het goed doet)

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 15:33 schreef hawkeye007 het volgende:
Bij mij lijkt het inderdaad ook alsof ASUS probe het uit de bios haalt, maar die waardes zijn gewoon te hoog! En ik heb es vergeleken met Sisoft Sandra (mainboard information), en die geeft bij de temperatuur telkes 7 graden lager aan bij de CPU temperature. En het lijkt me dat Sandra meer gelijk heeft, want idle is mijn processor maar 39 graden volges Asus Probe en 31,5 graden volges Sandra. En als ik voel, is dat koelblok gewoon koud! Zeker niet in de buurt van de 40 graden en echt wel kouder als mijn lichaamstemperatuur.
Verder klopt de kasttemperatuur wel weer perfect...

Ik vermoed dus dat Asus een correctie van 7 graden erbij doet om de temperatuur in de core te benaderen, terwijl Sisoft de werkelijke temperatuur aan de buitenkant (waar de sensor zit) afleest. Ik vraag me echter weer af wat de maximale temperatuur voor een processor dan weer is: gemeten aan de buitenkant, of met correctie voor de temperatuur in de core :?

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 16 juni 2001 15:59 schreef PsyFlux het volgende:

[..]
[knip]
En als ik voel, is dat koelblok gewoon koud! Zeker niet in de buurt van de 40 graden en echt wel kouder als mijn lichaamstemperatuur.
je koelblok zal toch nooit zo warm worden als je proc zelf, wel warmer als de buitenlucht maar 40 graden dan zou je proc wel warmer zijn

denk ik :)

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

[topic=162890]

Verwijderd

Op zaterdag 16 juni 2001 16:06 schreef Saus het volgende:
je koelblok zal toch nooit zo warm worden als je proc zelf, wel warmer als de buitenlucht maar 40 graden dan zou je proc wel warmer zijn
Dit is een geval apart... Ik heb namelijk een k6-3+ (mobiele processor) die maar heel weinig stroom nodig heeft en dus niet warm word. Bovendien kun je softwarematig de multiplier instellen.

Als ik dus ga slapen en ondertussen wil downen, schroef ik 'm onder windows ff terug naar 200 Mhz en zet de fan uit. Dan word hij wel redelijk warm, maar dat kan allemaal nog makkelijk. Ik kan zelfs nog mp3tjes gaan spelen en surfen zonder dat de temperatuur te warm wordt. Zet ik dan echter de fan ook nog es aan, dan blijft hij echt geweldig koel!
Het zou me dan ook nix verbazen als hij inderdaad in de core maar 40 graden is, terwijl de buitentemperatuur zo rond de 32 hangt.

Daarom heb ik het idee dat Asus gewoon een correctie van 7 graden heeft ingebouwd in de bios zodat de temperatuur van de core weergegeven word in Asus probe.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 09:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
wat voor koeler zit erop? :?

hij mag dan wel gewoon draaien met die temperatuur erg bevorderlijk voor de levensduur is het niet

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1