Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

xiaomi mi malware, suggestieve titel

Pagina: 1
Acties:

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 16:29
nieuws: Beveiligingsbedrijf vindt meegeleverde malware op Xiaomi Mi 4

Kan hier geen andere kop aan gegeven worden?

Something something

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kwam hier om dit te zeggen. Het lijkt alsof Xiami's standaard geleverd worden met malware, maar het is via een niet-officiële retailer gekocht (waarvan de naam niet genoemd wordt?), dus de kans is er dat de malware door een tussenpersoon eropgezet is.

Een nuancering lijkt mij op z'n plaats.

Nb. Nu is de kans natuurlijk dat het wél standaard op Xiaomi's geleverd wordt, maar die claim mag je pas maken als er geen (niet-officiële) tussenpersoon in de keten zit en er dán malware wordt aangetroffen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat is je suggestie dan? Het toestel kwam in de handen van de koper met de malware er al op. Dat is juist het nieuwswaardige er aan. Ik heb expres al vermeden dat Xiaomi er achter zou zitten.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Het keyword is hier "op" denk ik. De titel stelt alleen dat er meegeleverde malware op een Xiaomi Mi 4 is gevonden niet dat het door Xiaomi is gedaan.

Nothing to see here!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 16:29
Ik zit meer te denken aan "Retailer levert mobiele telefoons met malware er op". Of "Retailer installeert malware op Xiaomi telefoons".

Nu lijkt het echt alsof het aan Xiaomi ligt. Terwijl zij een slachtoffer "lijken" in dit geval.
En een beetje diepgang zou zijn om die retailer te achterhalen, en te verzoeken om commentaar.

[ Voor 9% gewijzigd door SeenD op 09-03-2015 11:50 ]

Something something

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:02
ik vind het ook wel suggestief en eigenlijk niet eens nieuwswaardig.

Als je een Galaxy S3-4-5 koopt in een buitenlandse winkel en de verkoper heeft er malware opgezet, dan lees je er waarschijnlijk ook weinig over terug in het nieuws. Zoiets zal vast wel vaker gebeuren, maar ik heb er in het nieuws eigenlijk nog nooit wat over gezien.

En als het in dit geval nou een grootschalige test was geweest met duidelijke resultaten, dan had het m.i. nog enigszins nieuwswaarde, maar dit zou net zo goed een geisoleerd incident kunnen zijn. In dat geval is het al helemaal overtrokken.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Inmiddels is er weer een update over het toestel. Als we toch aan de titels werken, wellicht kan de tekst dan ook worden aangepast met de laatste informatie.
De toestel blijkt een nepperd te zijn en geen echte Xiaomi telefoon.

Zie deze reactie:
Dwarre1 in 'nieuws: Beveiligingsbedrijf vindt meegeleverde malware op Xiaomi Mi 4'

Hier is de update vanuit BlueBox:
https://bluebox.com/blog/...put-data-at-risk/#_march8

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Daar gaan we wat mee doen, dank!
Pagina: 1