Ik heb onderstaande schema gemaakt en vraag me af of die gaat werken ? Of dat ik helemaal verkeerd zit met de vlans ?
Het volgende heb ik al
TL-SG3210
Fritz Box 7340
Het volgende wil ik aanschaffen
Ubiquiti EdgeRouter PoE
Ubiquiti AP 3 * of 2 * de AP pro
HP V 1810-24 v2 managebal switch
De bedoeling is dat ik het volgende krijg
Nieuw wifi netwerk aangezien ons huidige steeds wegvalt
SSID 1 eigen interne netwerk op vlan 6
SSID 2 gasten netwerk welke alleen op internet kan en de rest van interne netwerk niet.
Deze hangen direct aan de router ivm poe ondersteuning.
Het wifi gebeuren heb ik uitgezocht en moet gaan werken zoals ik begrijp uit de vele tutorial op youtube ed.
Omdat de firtzbox op poort 1 het internet eruit gooit en op poort 2 de itv zal poort 1 naar de router gaan en 2 naar de switch.
Op de HP switch wil ik de volgende groepen dan aanmaken
Vlan 6 voor internet / interne netwerk
Vlan 7 voor itv verkeer
Vlan 5 voor reparaties van pc's ed zodat ze mijn netwerk niet kunnen infecteren
Op mijn 8 poort switch achter wil ik Vlan 6 en 5 dan aanmaken.
Tevens wat niet op het schema staat is het netwerk van de zaak. dit is niet zo spannend dat zijn 3 tal kassa en paar printers/pin terminals op een 48 poort semi managed switch van dell. Enige wat ik daar doe is een vlan 6 aanmaken voor de Video pc en 1 camera. De rest van het netwerk heeft zijn eigen router ivm zakelijke lijn (pinnen).

Het wifi gebeuren moet gaan werken daar ben ik zeker van. Maar gaat mijn Vlan creatie ook werken of heb ik hier nog ander apparatuur voor nodig ?
Het volgende heb ik al
TL-SG3210
Fritz Box 7340
Het volgende wil ik aanschaffen
Ubiquiti EdgeRouter PoE
Ubiquiti AP 3 * of 2 * de AP pro
HP V 1810-24 v2 managebal switch
De bedoeling is dat ik het volgende krijg
Nieuw wifi netwerk aangezien ons huidige steeds wegvalt
SSID 1 eigen interne netwerk op vlan 6
SSID 2 gasten netwerk welke alleen op internet kan en de rest van interne netwerk niet.
Deze hangen direct aan de router ivm poe ondersteuning.
Het wifi gebeuren heb ik uitgezocht en moet gaan werken zoals ik begrijp uit de vele tutorial op youtube ed.
Omdat de firtzbox op poort 1 het internet eruit gooit en op poort 2 de itv zal poort 1 naar de router gaan en 2 naar de switch.
Op de HP switch wil ik de volgende groepen dan aanmaken
Vlan 6 voor internet / interne netwerk
Vlan 7 voor itv verkeer
Vlan 5 voor reparaties van pc's ed zodat ze mijn netwerk niet kunnen infecteren
Op mijn 8 poort switch achter wil ik Vlan 6 en 5 dan aanmaken.
Tevens wat niet op het schema staat is het netwerk van de zaak. dit is niet zo spannend dat zijn 3 tal kassa en paar printers/pin terminals op een 48 poort semi managed switch van dell. Enige wat ik daar doe is een vlan 6 aanmaken voor de Video pc en 1 camera. De rest van het netwerk heeft zijn eigen router ivm zakelijke lijn (pinnen).

Het wifi gebeuren moet gaan werken daar ben ik zeker van. Maar gaat mijn Vlan creatie ook werken of heb ik hier nog ander apparatuur voor nodig ?