• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-01 19:54
Voordat het probleem omschrijf eerst even de setup:

Asrock ION A330
4GB 1066mhz
2,5inch 320GB
Ms-tech ci 70 Case
Win 7 Home Premium

Nvidia ION drivers gebruikt, met physix op de GPU gezet.

http://www.asrock.com/mb/NVIDIA/A330ION/
pricewatch: MS-Tech CI-70 (60 watt voeding)

Standaard word dit moederbord geleverd met alleen een koeler op de Chipset.
De atom 330 is dus passief gekoeld

Na het bekijken van een film zonder extra koeling loopt de cpu en chipset temperaturen op naar 60c graden. Wat ik zelf vrij heet vind en omdat de behuizing volledig van metaal is en vrij klein is word deze ook vrij warm.
Na het plaatsen van een extra koeler op de atom en aan de zijkant van de behuizing is de temp gezet naar 45 voor de cpu en chipset.

De temperatuur lees ik dmv Astock OC tuner deze geeft alleen hele andere waarden als b.v. hwmonitor
in de bios is het ook mogelijk om temperatuur uit te lezen maar deze verschilt ook weer van de 2 eerder genoemde en steeds rebooten voor een temperatuur meting is ook niet echt praktisch.

Dus wat is een normale temperatuur voor een ATOM 330 en Nvidia ION?
En zou ik de juiste temperaturen kunnen uitlezen?

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03-2025
Ik zou me er niet druk om maken, 60 graden is nog prima. Mijn Asrock Ion 330HT loopt nu al een jaar of 5, waarvan de laatste twee met een grotere koeler omdat hij te heet werd (85 graden). Hij loopt nu inclusief de koeler ook al op 85 graden tijdens flink gebruik en ik heb nog geen rare problemen gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door ybastiaans op 09-03-2015 06:51 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat zoek je gewoon even op bij Intel zelf;

TCASE: 85.2°C

TCASE: Case Temperature is the maximum temperature allowed at the processor Integrated Heat Spreader (IHS).

Testing, one, two ...