Toon posts:

800 gulden: 17" of 19" monitor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het vaker is geweest, maar ik zit dus nu echt ff met dit dilemma, wat kan ik dus beter doen....

ik zat eerst te denken aan de 19" LG 995E, maar ik kon die eerst voor 800 piek kopen, maar op die plek kan dat niet meer en de pricewatch is offline, dus ik weet ook nie of ie ergens anders nog voor die prijs te koop is (meestal issie wel 900+ ;( ).

Verder ben ik niet zo bekend op de monitorenmarkt en weet ik qua 19" monitoren niet echt of je voor 800 gulden wel iets goeds binnenhaalt en of het niet verstandiger is om een dan misschien betere, maar kleinere 17" te kopen :?

Verwijderd

Ik zou inderdaad eerder voor de betere, maar duurdere 17" gaan dan de goedkopere 19"...

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:03
Op Friday 15 June 2001 14:49 schreef Courage het volgende:
Ik zou inderdaad eerder voor de betere, maar duurdere 17" gaan dan de goedkopere 19"...
Da's ook mijn idee.
Een monitor doe je meestal behoorlijk lang mee, dus kies voor kwaliteit.
Ook prettiger voor je oogjes :)

Verwijderd

Topicstarter
ok. ik denk dat dus ook maar... 800+ is toch iets te veel geld voor me nieuwe pc, dan moet ik zelf honderden guldens bij gaan leggen, of dus een wat mindere 19" kopen...

maar wat is dan een goede 17" monitor? de LG 795FT Plus, die lijkt me aso, kost wel 855 piek, maar wel: Flatron - 1600*1280 - 96 kHz - 0,24 dp en maarliefst: 1024 x 768 @120 Hz

dat lijkt me rg goed ofnie :?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:03
Op Friday 15 June 2001 14:58 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
ok. ik denk dat dus ook maar... 800+ is toch iets te veel geld voor me nieuwe pc, dan moet ik zelf honderden guldens bij gaan leggen, of dus een wat mindere 19" kopen...

maar wat is dan een goede 17" monitor? de LG 795FT Plus, die lijkt me aso, kost wel 855 piek, maar wel: Flatron - 1600*1280 - 96 kHz - 0,24 dp en maarliefst: 1024 x 768 @120 Hz

dat lijkt me rg goed ofnie :?
Ik ken die verder niet zo, maar wat ik ervan gehoord heb schijnt het wel een leuk dingetje te zijn :)

• Vleermuis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
In ieder geval moet je zorgen dat de refreshrate minimaal op 85Hz ligt. Daarboven hoeft ook niet, want dat is toch nutteloos. Ikzelf heb hier een 775FT die ik op 1280x1024@60Hz heb draaien. :( (1024x768@85Hz)

Je moet trouwens even opletten met die refreshrates. Deze monitor kan 1600x1200 aan, maar dan zit je wel met een 60Hz refreshrate. Op de site van LG zelf geven ze ook aan dat hij flicker-free(85Hz) maximaal 1280x1024 aankan. In mijn ogen is dat trouwens wel voldoende voor een 17"
Wil je toch 1600x1200 draaien, dan zou ik naar een andere monitor gaan zoeken, anders is ie perfect.

Link: LG Electronics (<a href="http://www.lge.com" target="_blank">www.lge.com)</a>

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik vind een 1024x768@85Hz resolutie prima op mijn LG 775 FT, anders kan ik het toch niet lezen, maar als je meer wilt moet je die niet nemen

Verwijderd

Als je voor die 19" inch gaat ga je de kwaliteit naar beneden halen om een paar centimeters beeld te winnen.
Beter kiezen voor kwaliteit als voor grootte..

Verwijderd

spaar nog ff een maandje door en koop een goede 19"

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:36

duderuud

Sliden is koel

Als je 800 piek te besteden hebt, koop dan een goede 17" (IIyama ofzo)

Motor-Forum.nl

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:40
Nooit de budget monitoren kopen!

Of iets meer uitgeven voor een redelijke 19"of gewoon een goede 17" kopen.

Niks zo irritant als de hele tijd naar een waardeloos 19"scherm aankijken die gewoon geen scherp en rustig beeld heeft.

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 20:11
Absoluut voor de goede 17 inch gaan. De monitor is het allerlaatste waarbij je concessies moet doen. Het is het belangrijkste onderdeel van je PC vindt ik. Je kan een Geforce 3 in je systeem douwen, maar als je een brakke monitor hebt, komt ie ook niet tot z'n recht.

Die LG lijkt me een uitstekende monitor. Ik heb er geen ervaring mee, maar de specificaties zijn erg goed. Ik vindt hem voor die specs ook eigenlijk helemaal niet duur.

En btw: 1600*1200 op een 17 inch wil je echt niet, ook al heb je een hele goede monitor. In games zal het wel leuk zijn, maar dan heb je tuurlijk wel flink systeempje nodig. Ik draai op m'n 17 inch op 1280. Dit is na ff wennen relaxed, hoger wen je niet aan.

Mijn fotografie en videografie

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op vrijdag 15 juni 2001 14:55 schreef InZane het volgende:

[..]

Da's ook mijn idee.
Een monitor doe je meestal behoorlijk lang mee, dus kies voor kwaliteit.
Ook prettiger voor je oogjes :)
jaja dat zeggen ze nu wel allemaal maar ik ben destijds toch voor de goedkoopste 19 inch van iiyama gegaan en echt nergens last van hoor. En ik ben toch redelijk computerverslaaft 8-)

duz leg es uit?

En OK, hij gaat wel lang mee maar zodra ik me het kan veroorloven wordt die echt wel vervangen of aangevuld met een goed monitortje (Dualhead)....

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Pagina: 1